Remmen Calibra Turbo - update 23-10

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Remmen Calibra Turbo - update 23-10

Bericht door Baas J. »

Deze passen zonder (extreem) aanpassen op een Astra met 17" right?

Iemand ervaring? Ik kan misschien een goedkoop setje scoren..
Laatst gewijzigd door Baas J. op 22 okt 2007 20:26, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Calibra turbo remmen passen zonder enige aanpassingen op een Astra met 17" velgen. Gewoon doen dus :wink:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Die schijven en klauwen zijn groter neem ik aan he? Ik vind mn astra namelijk nu erg k*t remmen.
Kan overigens ook door die EBC Greenstuff blokken komen..

Als ik rem wil ik met mn bek op de voorruit komen! :D
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Baas J. schreef:Als ik rem wil ik met mn bek op de voorruit komen! :D
Als je dat wilt moet je voor Gerlings gaan :wink: :P
Die passen ook gewoon als je 17 inch velgen hebt.

Verders heb ik ook Greenstuff op me Turbo klauwtjuhs ... en de eerste de beste keer dat ik wat geld over heb geen die dingen eronderuit ... wat een KLOTE blokken zijn dat zeg :roll:

Turbo klauwen en schijven zijn idd een stuk groter en je merkt het verschil ZEKER!! Is een hele verbetering iig. Maar het past wel gewoon, daar hoef je je iig niet druk om te maken.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Ja die blokken zijn echt waardeloos! :twisted:
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Shit ik hoor net dat calibra 5 gaats is en dat de schijven dus niet passen??
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

klopt ... je moet wel 4 gaats schijven hebben :wink:

De Klauwen passen gewoon ... de schijven niet!
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Er zijn dus wel calibra's die 4 gaats zijn? wat zijn de maten van die schijven eigenlijk?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Baas J. schreef:Er zijn dus wel calibra's die 4 gaats zijn? wat zijn de maten van die schijven eigenlijk?
Nee die zijn er niet. Je moet schijven hebben van een Fiat Coupe 4 gaats als ik het me nog goed herinner. En anders kan Niels ze wel leveren volgens mij ... zo niet zijn er nog wel een aantal andere die ze zeker kunnen leveren. Dat zal geen probleem zijn.
De exacte maten weet ik ook niet meer uit me hoofd.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

288x25 kan dat kloppen?

http://www.opeltuningteam.nl/forum/view ... b1873e2d52

hier nog een interessante link die ik vond, Oenatje wist t vorig jaar al ;)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Er zijn 2 uitvoeringen ... 284x24 en 288x25
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

ebc greenstuff is rotzooi. heb ik ook gehad. die piepen.

piepen is wel beter dan knarsen


je kunt op de klauw zien welke schijf maat je nodig hebt

FN54 of FN56 staat er op de klauw dacht ik. ligt aan het bouwjaar
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

"er zijn 2 soorten turbo klauwen trouwens

schijven origineel calibra turbo waren 284x24
halverwege 1996 is dat 288x24 geworden. de klauw is toen ook ietsje groter geworden

hoe kun je nu weten welke klauwen je hebt:

FN54= klauw voor 284mm
FN57= klauw voor 288mm

dat getal staat voor de zuiger diameter en staat redelijk groot op de klauw geslagen" Oenatje 2006


Met Turbo klauwen moet je dus 288 x 24mm schijven hebben.
De afmetingen van een Meriva 1.8 remschijf is 280x42x25,0, je kan dus eigenlijk schijven van bijna 1 cm groter monteren, das best wat.

Maar welke auto heeft 288 x 24 (4 x 100)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

was het alweer vergeten. stond op het opelforum?
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

oja het remt stukkenbeter als origineel trouwens
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

dat geloof ik wel... maar dan moet je wel de juiste schijven vinden.

Seat Leon is ook 288 x 25, maar ook weer 5 gaats :/
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

kijk bij hennie boomkamp. die kan ze leveren
niels misschien ook of mtech
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

De beschikbaarheid is geen probleem.... maar op welke auto zitten ze standaard :)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

die worden speciaal gemaakt in 4 gaats
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Dus daarom zijn standaard Meriva schijven dus goedkoper. Het begint te dagen...

http://www.mathijssentechnics.nl/start. ... hid=&lvid=

Deze bedoel jij he Ronald..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

ja alleen ik zou vlakke nemen. vraag maar aan laagvlieger
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Die geperforeerde schijnen te scheuren ofzo he...

Net even inlichtingen gevraagd m.b.t. die remschijven van een Meriva, die komen op 89,-/st.
De exacte maten zijn 280 (diameter)x 42,5 (hoogte) x 25 (dikte) x 60(naafgat).

Komt dus ongeveer op 180,- voor een set.
Laatst gewijzigd door Baas J. op 12 sep 2007 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Fiat Coupe Turbo = 288x25 4x100
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Is die naaf wel van zelfde grootte?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Dacht het wel, maar heb me er nooit verder meer in verdiept omdat ik over ging naar groter.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Plaats reactie