Pagina 18 van 27
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 30 mei 2011 23:25
door The Undertaker
Zwarte achterplaat maakt hem gelijk een stuk dikker
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 04 jun 2011 17:07
door Trompie
Ik zal nog even goeie foto's van het totaal plaatje maken.
Auto is weer uit de schuur namelijk! Meteen verse apk erop!
1 probleem nog: de koppeling slipt!
Zit een ander vliegwiel op (zonder chroom) en een sportkoppeling. Hij slipt als je flink gas geeft zegmaar.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 04 jun 2011 17:14
door Jerremy
Had ik ook last van met licht vliegwiel van Mtech.
Na wat meet-werk kwam ik erachter dat deze minder diep is (of wel dikker) dan het standaard vliegwiel voor een C25XE. zo'n 3 mm. +/- of meer zelfs, weet niet meer precies.
Heb je 'm nog nagemeten tov je standaard vliegwiel ?
Hoe is het gevoel in je koppelingspedaal ?
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 04 jun 2011 17:18
door Trompie
Jerremy schreef:Had ik ook last van met licht vliegwiel van Mtech.
Na wat meet-werk kwam ik erachter dat deze minder diep is (of wel dikker) dan het standaard vliegwiel voor een C25XE. zo'n 3 mm. +/- of meer zelfs, weet niet meer precies.
Heb je 'm nog nagemeten tov je standaard vliegwiel ?
Hoe is het gevoel in je koppelingspedaal ?
Koppelingspedaal voelt normaal! Kunt er ook gewoon normaal mee rijden.
Vliegwiel heb ik niet opgemeten, maar drukgroep zit toch vast aan het vliegwiel, dus zou dan toch niet uit moeten maken.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 04 jun 2011 17:24
door Jerremy
Ja wel, maar de stand van de diafragma veren moet wel zo zijn dat deze in gekoppelde positie genoeg druk levert zodat het niet gaat slippen volgens mij.
Te dik of te diep, kan er m.i. toe leiden dat de diafragma toch net over een bepaald kracht punt is, waardoor het geheel niet voldoende wordt aangedrukt.
Iig niet genoeg op het moment dat er veel kracht op komt..
Ik had toen zelf iig ook een ander gevoel in het pendaal.. Het punt wat je normaal voelt, waar je doorheen trapt, ontbrak bij mij.
Maargoed, de situatie / reden waarom het slipt kan in jouw geval nog steeds een andere zijn.
wel de boel goed ontvet toch neem ik aan..
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 05 jun 2011 08:22
door Trompie
ik begin nu te denken dat het nog weleens aan het druklager kan liggen. deze is namelijk duidelijk breder als de oude. En als ik pedaal heel iets in trap slipt ie ook meteen. dus iemand nog ideeën hoe dit op te lossen. Ringetjes tussen de bak en het blok is een beetje beunhaas denk ik.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 09:14
door Trompie
Zijn er mensen die mijn verdenking van het druklager kunnen onderstrepen?
Probleem is dat ik het niet even kan testen alsware.
Slipt al wel minder, maar die kan niet de bedoeling zijn. Druklager was wel dikker, maar heb er nooit bij stil gestaan dat dat problemen zou geven
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 18:02
door Bart(astra)
zou kunnen.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 18:12
door GSI Racer
misschien een vettige voering vanwege een lekkende keerring?
maar dan moet de bak er zowiezo uit.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 18:38
door Trompie
GSI Racer schreef:misschien een vettige voering vanwege een lekkende keerring?
maar dan moet de bak er zowiezo uit.
Keerring leek nog prima
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 19:49
door GSI Racer
daar kun je vaak niet aan zien of hij lekt
olie word dun als hij warm word, dus gaat dan ook makkelijker erlangs.
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
maar kan wel
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 20:11
door Trompie
GSI Racer schreef:daar kun je vaak niet aan zien of hij lekt
olie word dun als hij warm word, dus gaat dan ook makkelijker erlangs.
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
maar kan wel
Dat klopt idd. maar vliegwiel is helemaal dicht, dan zou het dus eerst om het vliegwiel heen moeten en dan op de koppeling komen en aangezien ie het meteen vanaf het begin deed, verdenk ik de keerring niet, maar nog steeds het druklager.
Koppeling zit als ware ook helemaal op het eind. en als ik hem heel iets aanraak gaat ie ook slippen, dus denk dat het probleem dus wel bij het druklager zit.
Maar er is niet echt een makkelijke manier om dat even te testen!
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 06 jun 2011 22:55
door Jurgen
oude vliegwiel en onderblok rond de keerring was ook kurkdroog, dus lekkende keerring lijkt me onwaarschijnlijk. We gaan gewoon weer de bak eronder vandaan trekken en even kijken wat er aan de hand is.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 07 jun 2011 21:36
door Trompie
Sorry voor de slechte telefoonfoto's!
Met zwarte achterplaat:
Nieuwe koplampjes, op de foto zit de grill niet superfijn. (waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen
:
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 07 jun 2011 21:53
door The Undertaker
Mooi hoor! Achterkant is een stuk dikker en de donkere koplampjes staan hem goed, ondanks dat ik geen fan ben van Angel-eyes.
Ik vind de pasvorm van Rieger zo-wie-zo niet heel geweldig.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 07 jun 2011 21:54
door Matt
Vele malen beter!!
Kom je zondag ook effe spieken in muiden?
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 07 jun 2011 22:36
door Dennis_dB
Netjes hoor. Ik heb ook een rieger grill maar ik ga in de toekomst ook voor wat anders.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 07:27
door Bart(astra)
Ziet er goed uit zo !
Ben alleen niet zo'n fan van die wielen, maar voor de rest Top !
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 15:06
door RedBill
Erg netjes hoor! Ik vind net als een aantal anderen dat de Rieger gewoon niet goed past.
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 15:39
door gsipiloot
Trompie schreef:waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen
waarom neem jij dan niet een grille die jij graag wil het is toch JOU auto
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 15:42
door pascal1109
Denk omdat die kleur gewoon niet te spuiten is.
Wel grote verbetering kerel, die achterplaat
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 16:02
door Trompie
gsipiloot schreef:Trompie schreef:waarom heeft de vorige eigenaar nou niet een andere grill genomen
waarom neem jij dan niet een grille die jij graag wil het is toch JOU auto
Als ik alleen de grill wil spuiten, moet bijna de hele auto mee gespoten worden om kleurverschil te voorkomen!
En als ik een andere grill neem, komt er ook een andere motorkap! Deze begint wat te roesten en hij is te kort!
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 23:01
door gsipiloot
elke kleur is bij te spuiten moet je alleen wel een goede spuiter hebben
oh en de nodige euro's want vakmanschap is over t algemeen duur
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 08 jun 2011 23:04
door oenatje
ziet er goed uit, geen fan van de rieger maar verders erg mooie astra
Re: De Astra van Erik---> 3.0 24v V6
Geplaatst: 09 jun 2011 14:25
door Jurgen
gsipiloot schreef:elke kleur is bij te spuiten moet je alleen wel een goede spuiter hebben
oh en de nodige euro's want vakmanschap is over t algemeen duur
en voor de nodige euro's om het bij te laten spuiten, kun je ook een hele auto spuiten bijna. Deze kleur is gewoon niet te doen, je moet m keer op keer opnieuw spuiten, net zo lang totdat je de juiste invalhoek en hoeveelheid parelmoer hebt en dergelijke. Is gewoon niet haalbaar.