Pagina 2 van 2

Re: disbobine

Geplaatst: 02 okt 2007 23:24
door eddie gsi
Michel82 schreef:het gaat over de disbobine
even voor de duidelijkheid, heb jij een C20XE m2.5 met verdelerkap en rotor onsteking

of heb je een C20XE m2.8 met met een disonstekingsmodule??

2.8

Geplaatst: 03 okt 2007 06:02
door Michel82
Dan zal ik de m 2.8 moeten hebben.

Zie foto.

Waarom ik hem zou willen vervangen is omdat de auto met vochtig weer de eerste keer slecht start.

Nou is het mijn vraag zou dit aan de disbobine kunnen liggen ivm dat ik nieuwe bougies heb en bougiekabels ook nieuw zijn.

michel

Foto komt laten want dat wil niet lukken

Geplaatst: 03 okt 2007 18:57
door Laagvlieger
Dan moet je de DIS doormeten met een multimeter.
Maar slecht starten lijkt mij niet de DIS te zijn.
Krijg je eerder dat hij gaat schokken enzo bij bepaalde belastingen.

okee

Geplaatst: 03 okt 2007 20:09
door Michel82
Ik had het idee dat het dus wel aan me disbobine kon liggen en het motorhuis bevestigde het probleem.

Ik ben ook maar een simpele meubelmaker :(

Ik vind het alleen vreemd dat ie de laaste tijd niet lekker start.

michel

Geplaatst: 03 okt 2007 20:41
door Laagvlieger
naja dan vervang je de DIS.
Dure gok.
Zelf weten.

forum

Geplaatst: 03 okt 2007 22:21
door Michel82
het voordeel van deze forums is dat je eerst dingen kan uit sluiten voordat je een reparatie gaat uitvoeren.

toen ik net een maand me auto had begon me motor vreemd te doen.
inhouden afslaan enz

bij opeldealer geweest en die hebben me lfr klep vervangen.

ik was er vanaf maand een week later weer hetzelfde probleem.

toen gaf 1 van jullie een tip van controleer je bedrading van je auto eens en toen kwam ik erachter dat er een draad was verbrand.

kabel vervangen en nooit meer last.

waarschijnlijk had ik niet me lfr klep hoeven te vervangen.

maar om even terug te komen op de disbobine hoe meet ik die door?

michel

Geplaatst: 04 okt 2007 18:33
door Laagvlieger
multimeter op weerstandsmeting.
Zowel primair als secundair circuit doormeten.
Oneindige weerstand tussen de spoeldraden is foute boel.
Aansluitingen moet je zelf even uitdokteren. Ze staan niet in de schema's hoe ze intern geschakeld zijn.
Zitten in elk geval 4 spoelen in waarvan 2 primair en 2 secundair.
Uiteinden van elke spoel zit aan 2!!! pinnen van de DIS.

IK meet ze vaak genoeg bij problemen, en ik DACHT dat 1 & 4 aan de secundaire kant een spoel was. blijft 2 en 3 over.
Gewoon proberen dan vind je het wel.

kijken

Geplaatst: 06 okt 2007 21:23
door Michel82
Ik ga even kijken met me buurman ( is auto monteur ) Die is er wat handiger in dan ik.


Bedankt voor de tip

Geplaatst: 06 okt 2007 21:34
door GrinX
Laagvlieger schreef:Waarom wil jij een DIS bobine vervangen??????
Goeie vraag..!

Geplaatst: 06 okt 2007 21:58
door Army Gsi
ik heb hiervoor een 1.4 astra gehad...

was de vonk door de rotor heen geslagen...
heb toen bij CRUUSWEART in spijkenisse nieuwe rotor+verdelerkap gehaald voor totaal van 32 euro...

werkte prima!!!!
heb geloof ik nog 2 verdeler kappen liggen...

Geplaatst: 06 okt 2007 22:10
door GrinX
Army Gsi schreef:ik heb hiervoor een 1.4 astra gehad...

was de vonk door de rotor heen geslagen...
heb toen bij CRUUSWEART in spijkenisse nieuwe rotor+verdelerkap gehaald voor totaal van 32 euro...

werkte prima!!!!
heb geloof ik nog 2 verdeler kappen liggen...
Het is wat anders dan DIS ;)
Dis heeft geen rotor en verdeelkap meer ;)

Geplaatst: 06 okt 2007 22:14
door Army Gsi
weet ik:P
ik heb nu een DIS

maar er lopen 2 verhalen door elkaar heen hier

Geplaatst: 06 okt 2007 22:16
door GrinX
Army Gsi schreef:weet ik:P
ik heb nu een DIS

maar er lopen 2 verhalen door elkaar heen hier
Lijkt er wel op ja haha ;)

Geplaatst: 06 okt 2007 23:05
door Army Gsi
okey dit is echt super vaag...
alles wat er op deze pagina NU staat...
stond er niet toen ik mijn Post hier neer zetten :? :? ( over dat ik een 1.4 had blablablabla )

echt stom...
me internet doet al heel de avond raar...zal daar wel door komen denk ik...

?

Geplaatst: 10 okt 2007 17:40
door Michel82
me buurman had geen tijd dus ben vandaag zelf even langs de dealer gereden en die hebben hem kosteloos doorgemeten (dat noem ik nog eens service).

er is over een paar weken een opel winter testdag en dan ga ik even langs miscien dat het dan aan het licht komt.

wel bedank voor de reacties

Geplaatst: 10 okt 2007 19:13
door Laagvlieger
Op de testdag is daar geen tijd voor!
Is ook niet de bedoeling van zo'n dag.

Geplaatst: 15 okt 2007 23:12
door QuerulouS
ik had ook dat probleem met me 8klepper, stotteren, verzuipen, enz,
ook met vochtig weer,

wat bleek het te zijn na me bougies, verdeelkap, rotor, bougie kabels (125euro!!), stationair apparaatje, te hebben vervangen? gewoon aanslag aan het asje in me bobine waar de bougiekabel in steekt.

even schoon gemaakt en met een geleidendespray ingespoten, en tot nu toe geen problemen meer gehad