Pagina 2 van 5

Geplaatst: 12 sep 2007 18:15
door GSi Twente
Na goed, mocht zo'n naaf niet vanzelfde grootte wezen, even Sound aan z'n jas trekken, wellicht dat hij weer van die ringetjes kan laten maken.

Geplaatst: 12 sep 2007 18:17
door Marty
Je hebt ze in :

tot 97
Diameter 284.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 137.3
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 22.0
Min. Dikte 20.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 43.5

vanaf 97

Diameter 305.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 162.0
Diam. Naafgat 59.0
Dikte 28.0
Min. Dikte 26.0
Qty. Boutgaten Overig 2
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 45.0


VS Std. C20XE shijven:

Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0

Geplaatst: 12 sep 2007 18:21
door Baas J.
Wordt een beetje vijlen :D

Geplaatst: 12 sep 2007 18:31
door GSi Twente
Vijlen?
Zo remschijf zit op een de maat op zijn naaf.
Proffesioneel laten uitdraaien dus!

Geplaatst: 12 sep 2007 18:34
door Baas J.
Ik heb het al gezien... dat worden Meriva schijven, plug and play!

Wat zijn de exacte maten van Fiat Coupe Turbo?

Geplaatst: 12 sep 2007 18:37
door Marty
Exacte maten heb ik 2 posts terug gepost!

Schijven zijn gewoon weer bij EDS leverbaar, en vallen kwa prijs best mee

Girling:
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 (GLAD) 170 euro/set
298 x 28 mm Opel Girling 4 x 100 ATE powerdiscs 190 euro/set

Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 ATE Powerdiscs 160 euro/set

Geplaatst: 12 sep 2007 18:39
door Baas J.
Met uitdraaien ben je hetzelfde kwijt als je niemand kent.

2e gaat sowieso niet passen, maximale diameter is 288mm voor Calibra Turbo klauwen (grote versie).

Geplaatst: 12 sep 2007 18:44
door Marty
Zijn trouwens SET prijzen, dus GOEDKOPER dan MERIVA!

Geplaatst: 12 sep 2007 19:11
door Marty
Ben het e.e.a maar eens samen gaan vatten

viewtopic.php?t=9156

Aanvullingen en commentaar welkom, weer een stukje naslagwerk voor het nageslacht.

Geplaatst: 12 sep 2007 21:51
door Baas J.
Turbo:
284 x 24 mm Opel Turbo 4 x 100 (GLAD) 125 euro/set

is interessant ja, maar waar haal je die prijzen vandaan, die kan ik nl nergens vinden.

Geplaatst: 13 sep 2007 12:27
door Bartje,
Ik heb voor mijn setje Meriva schijven van Brembo 90euro betaald, 2 stuks dus..

Geplaatst: 13 sep 2007 14:36
door Baas J.
En dat was waar?

Geplaatst: 13 sep 2007 21:23
door Baas J.
VS Std. C20XE shijven:

Diameter 256.0
Massief/Geventileerd Vented
Diam. Hoed 134.6
Diam. Naafgat 60.0
Dikte 23.9
Min. Dikte 21.0
Qty. Boutgaten Overig 3
Qty. Wielbouten 4
Totale Hoogte 41.0

Naafgat schijnt 56,6 te zijn en geen 60mm.

Geplaatst: 21 sep 2007 09:26
door Baas J.
Yeah, turbo klauwen zijn binnen...!

alleen nog een dispuut met de verkoper..... de blokken zouden als nieuw zijn... echter, de slijtageindicator is al niet eens meer zichtbaar!

Geplaatst: 21 sep 2007 11:59
door GSi Twente
Is wat over te zeggen.

Enkel met nieuwe schijven eigenlijk nooit gebruikte blokken pakken.
Je begint fris, dus doe het dan ook goed!

Geplaatst: 21 sep 2007 19:58
door Baas J.
De sensoren die je remvoering meten zijn wel anders bij Calibra blokken, heel ander systeem.
Past de aansluiting wel op een Astra? :roll:

Geplaatst: 24 sep 2007 19:16
door Baas J.
Ok, Baas J. heeft een probleem.
Zonet Meriva schijven gehaald en 2 typen Calibra Turbo remblokken.

Afbeelding

Remblok set 1 bestaat uit erg dikke blokken...

Afbeelding

Zo dik dat de schijf er net niet tussenkan... scheelt misschien 2mm.

Afbeelding

Set 1 bedekt de schijf volledig, en je zou zeggen dat deze er voor gemaakt zijn.

Afbeelding


Afbeelding

Set 2 zijn de blokken die ook in de klauwen zaten toen ik ze kocht. Deze zijn iets kleiner van formaat en de remvoering is duidelijk minder dik.
Deze blokken kunnen niet het complete schijfoppervlak bedekken op wat voor manier dan ook! Als ik deze zou monteren zou ik niet de volledige remkracht benutten.

Afbeelding

Afbeelding

De schijf past er echter wel mooi tussen. Waarschijnlijk ga je aan de binnenkant van de schijf een opstaande rand krijgen omdat de remblokken daar niet komen..

Wie o wie weet raad???!

Geplaatst: 24 sep 2007 19:22
door GSi Twente
Set 2, de combi is toch niet origineel, dus dat stukkie minder moet je voor lief nemen.
Wat ik raar vind, dat set 1 dikkere blokken, zou niet zo mogen zijn.
Schijfdikte is bij 284 of 288 normaal hetzelfde, toch?

Geplaatst: 24 sep 2007 19:26
door Baas J.
Kan ik niet beter gewoon 2 mm remvoering wegslijpen.. dan past t wel!

Geplaatst: 24 sep 2007 19:31
door oenatje
Baas J. schreef:Kan ik niet beter gewoon 2 mm remvoering wegslijpen.. dan past t wel!
heb ik toen ook gedaan met die greenstuff sjit. het was alleeen iets minder als 2 mm

Geplaatst: 24 sep 2007 20:14
door Baas J.
Ik gokte t ook maar, het past echt maar net niet!

Geplaatst: 24 sep 2007 20:16
door oenatje
heb je de zuigers ook helemaal teruggeduwd? ik heb dat toen met een lijmklem gedaan :oops:

Geplaatst: 24 sep 2007 20:37
door Baas J.
ja die gingen heel makkelijk.... gewoon met waterpomptang...gingen heel soepel naar binnen.. klopt het dat het manchet iets uitsteekt als de zuiger volledig naar binnen is?

Geplaatst: 24 sep 2007 20:42
door oenatje
dat weet ik niet, daar heb ik niet opgelet

Geplaatst: 24 sep 2007 22:41
door Laagvlieger
klopt.