Pagina 2 van 3

Geplaatst: 17 mar 2007 23:56
door Mad Driver
nee ik weet zeker dat het niet door een lekke pakking komt.
want als het van de pakking had gelekt dan, was er een spoor geweest van de pakking tot de bougiegat.
maar is niet het geval. alles was super droog allen rondom 3e bougie was een heel klein beetje olie. (niet veel dus).

en mn bougiekabel is niet verrot die dingen zijn nog zo goed als niuw.
alleen op de kabels zelf heb je van die gaatjes waar de punt van de bougie in klikt.
nou dat heeft 1 van de kabels dus niet (is afgebroken).
betekent dus dat die kabel niet goed om die bougie heen klikt dus zal de bougie ook niet 100% goed contact maken via de kabel.
en ik denk dat omdat die 3e bougie de benzine niet goed verbrandt heeft is er een druk ontstaan waardoor die olie van onderen naar buiten is geduwd.

enig idee wat 1 kabel kost?
want de garage zei dat ze die ook per stuk verkopen.
dan weetk alvast wat het gaat kosten.

heb er helaas geen foto van, de blok is allang weer in elkaar gezet
en de kabel kan niet aangetast zijn door olie want er was maar een paar druppeltjes olie daar dus niet zoveel dat het aan de kabel kwam.
al met al denk ik dat veel problemen door die kabel ontstaan.

Geplaatst: 18 mar 2007 00:18
door Rallyastra
Gewoon gelijk 1 nieuw setje ophalen, kost 60 euro ofzo bij de automaterialen zaak. Anders is er straks weer een kabel stuk, kabels vervangen doe ik standaard als ik een andere auto koop.

Geplaatst: 18 mar 2007 13:47
door Laagvlieger
1) Is wel je pakking geweest, Kleppendeksel wordt warm, olie die lekt wordt warm en wordt zo dun als water. Lekspoortjes zie je dan niet meer, helaas. want dan zou het wel erg makkelijk zijn lekkages op te sporen :wink:

2) Olie kan niet van onderen komen. Dat zou beteken dat je een gat in je zuiger hebt :wink:

:wink:

Geplaatst: 18 mar 2007 13:53
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:1) Is wel je pakking geweest, Kleppendeksel wordt warm, olie die lekt wordt warm en worst zo dun als water. Lekspoortjes zie je dan niet meer, helaas. want dan zou het wel erg makeklijk zijn lekkages p te sporen :wink:

2) Olie kan niet van onderen komen. Dat zou beteken dat je een gat in je zuiger hebt :wink:

:wink:
Nou is het 2 tegen 1 :lol:

Als je maar zorgt dat het weer goed komt :wink:

Geplaatst: 18 mar 2007 14:19
door Mad Driver
:D oh ik dacht tog echt dat niet aan de pakking lag. maar goed 2 tegen 1 is dus duidelijk' :lol:

Maar is het dan niet raar dat juist de bougie waarvand e kabel niet goed werkt olie rondom zich had??
de rest was gewoon super droog.
Dus de bougie wat niet goed vonkt was allen olie de rest niet.

ja het is al gemaakt
moet alleen nog morgen de bougiekabels vervangen
als het goed is zou de auto beter moeten lopen en niet meer trillen stationair.

:roll: kan niet wachten tot morgen

Geplaatst: 18 mar 2007 14:43
door Baas J.
hmm ik had geen lekkage... die ringetjes waren idd wel uitgedroogd.
Voor de zekerheid mn "oude normale 1 elektrode" bougies teruggezet ipv met 4 elektroden per bougie.. Bougies waren overigens niet nat en de kabels zagen er uit als nieuw.

Het heeft wederom niet mogen baten, want toen t zootje weer in elkaar zat begon ie toch weer te zagen.

Wel interessant om te vermelden misschien;

t kleine slangetje dat van je klepdeksel komt, t is een beetje poreus geworden door de olie. Vooral bij de aanhechting op je blok. Dus ik circa 1,5cm van dat slangetje gehaald.. zie ik dat de binnenkant helemaal vol met troep zit. Stel nou dat dat slangetje dieper van binnen verstopt zit... zou dat dan misschien mn probleem kunnen verklaren?

Ik kan de andere kant op mn spruitstuk helaas niet loskrijgen, dr is vrijwel niet bij te komen.

Geplaatst: 18 mar 2007 14:50
door Mad Driver
ja ik dacht ook een tijdje terug dat het daaraan kan liggen
die slangetje is idd wel vies maar is niet dicht.
heb mijne toen ook vervangen maar was total geen verschil.
ma kost niet veel dus alsje netjes wil houde kunje tog vervangen
want moeje tog keer vervangen kan net zo goed nu zijn.

Geplaatst: 18 mar 2007 16:20
door Laagvlieger
zo'n dicht slangetje kan problemen geven idd. Vooral bij een Ecotec.
Zorg bij problemen dan ook dat ALLES verders in goede conditie is.

Geplaatst: 18 mar 2007 17:20
door Bart(astra)
Slangetjes raken vaak verstopt bij die ecotech's ja.
En worden ook vaak poreus en zacht als kauwgom.

Geplaatst: 18 mar 2007 17:25
door Baas J.
mad driver...

hoe kwam je daar in godsnaam bij? t zit echt op een onmogelijk plek.

Geplaatst: 18 mar 2007 22:56
door Mad Driver
tis idd moeilijk om dat ding te vervangen
maar ik had al die andere slangen van mn kleppendeksel al vervangen en die dunne leek me niet echt goed meer daarom een nieuwe gehaald.
maar zelf opzetten is zwaar kut
heb het gelijk bij de dealer gratis op laten zetten.
die hebben zon speciale tang (met een lange punt) is toen gelukt, maar ging ook moeilijk.

alsje zelf wil opzetten moeje hele gasklephuis demonteren en mieschien nog een paar dingen.
maar vraag het inde garage doen ze vast wel.
je betaalt tog al soveel voor alles magje ook wat service verwachten.

succes

Geplaatst: 19 mar 2007 08:36
door Baas J.
maar je hebt niet kunnen zien of dat gaatje in die nippel nog open was...?

Geplaatst: 19 mar 2007 12:14
door GSi Twente
Heren ooit gehoord van een grote beurt?
Alles in 1 keer GOED vervangen...

Geplaatst: 19 mar 2007 13:46
door Mad Driver
nou het gaatje was zeker wel open want toen hij die slang loshaalde liep de auto erg bagger.
maar zou best kunnen dat die gaatje beetje dichtvervuild is.
alsje tog bezig bent kunje effe snel met een tandenstokje ofzo dat gaatje openprikken.
had ik eig ook moeten doen is nu te laat maar doe ik binnenkort wel.

Geplaatst: 19 mar 2007 15:57
door Baas J.
alsof ze dat met een grote beurt zouden controleren..? :roll:

Geplaatst: 19 mar 2007 16:17
door GSi Twente
Nou, bij elke beurt zit een inspectie, dus dingen die niet kloppen worden gemeld aan de klant.
Dus ik weet niet welke garage je heen gaat?

Geplaatst: 19 mar 2007 17:21
door Mad Driver
nou ik denk dat alsje bij de dealer waar ik ga een beurt geeft ze niet eens ernaar zullen kijken.
is tog iets kleins waar volgens mij niet eens aandacht aan word besteed.
maar goed om nu aan te raden voor een beurt terwijl hij alleen een slangetje wil verniuwen is ook zoiets :roll:

Geplaatst: 19 mar 2007 19:00
door Laagvlieger
Auto's die bij ons in onderhoud zijn rijden goed en blijven goed rijden, ongeacht km stand of leeftijd.
Zo nu en dan krijgen we der een van de beun of universeel bedrijf, lopen gelijk kut en de helft klopt niet of is knooiwerk.

Geplaatst: 19 mar 2007 19:29
door Mad Driver
:( dan vind ik het jammer dat jij niet bij mij inde buurt woont Marcel.

hier gaat het vooral om geld verdienen, autos repareren komt op de 2e plaats helaas.

Geplaatst: 19 mar 2007 20:09
door Baas J.
klopt als een bus... en ja ook bij de dealer..

Ik zag net bij het klepdekselpakking vervangen dat het tuutje op het klepdeksel (omdat t deksel los was kon ik er in kijken vanaf de andere kant) ook helemaal vol met bagger zit... heb zo goed als kwaad dat het kan met een schroevendraaier erin lopen peuren maar kan niet zien waar t gat uitkomt en of t nou daadwerkelijk vrij is.. 0_o

Geplaatst: 19 mar 2007 20:42
door Mad Driver
is moeilijk te beschrijven maar ik zal het proberen
de slangetje maakt eerst een grote bocht maar bij het stukje dat je niet ziet maaktie een hele scherpe bocht
het is vlak onder het gasklephuis.
Dus het is idd neit waar je zou verwachten.

Het heeft een S vorm, maar dan is de bocht van de onderste gedeelte veel kleiner als het bovengedeelte.

is moeilijk om het zo uit te leggen
hoop datje er wat aan hebt

Geplaatst: 19 mar 2007 20:44
door GSi Twente
Om je gehele carterventilatie schoon te maken lijkt me dan zeker geen overbodige luxe.
Als je b.v. een groot deel in 1 keer vervangt, loop je ook niet elke week te vertellen wat er nu weer kapot is, of niet deugt aan je auto. :wink:

Olie, filter, bougies, bougiekabels, en diverse pakkingen, halve zaterdag druk, en hij is weer fris in orde...

Geplaatst: 19 mar 2007 22:05
door Baas J.
alles vervangen (en zelfs meer) van wat jij noemt en nog steeds ruk ;)

Ik vraag me af hoe ik die carterventilatie kan controleren... misschien even hogedrukspuit op zetten...?

T valt me op dat er veel meer C18XE's, lees Ecotecs met hetzelfde probleem zitten...slecht stationair etc, veel meer dan C20XE's in ieder geval. Misschien weer zo'n typisch Opel kwaaltje? Is dit niet bekend bij de Opel?

Geplaatst: 19 mar 2007 22:16
door Mad Driver
je zou wel eens gelijk kunnen hebben ja
want ik heb ook een stationair trillend probleem
en heb ook super veel verniuwd maar nog neit de juiste onderdeel vervangen blijkbaar.
maar ik moet nog een paar dingen dus komt vast wel goed hoop ik.

Geplaatst: 20 mar 2007 18:54
door Laagvlieger
Baas J. schreef: T valt me op dat er veel meer C18XE's, lees Ecotecs met hetzelfde probleem zitten...slecht stationair etc, veel meer dan C20XE's in ieder geval. Misschien weer zo'n typisch Opel kwaaltje? Is dit niet bekend bij de Opel?
Simtec inspuiting is kwetsbnaarder dan de Motronics dat klopt.
Maar het slecht lopen verhaal enzo is 9/10 keer slecht onderhoud verhaal.
Maar klopt dat ze kwetsbaarder zijn dan C20XE's C20NE's enzo.
is allemaal meer op gewicht en lagere prijs ontwikkeld.

Goed onderhoud voorkomt de meeste problemen.