Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 aug 2006 07:11
door Bart(astra)
watahyahknow schreef:Charles 16V schreef:Nou als ik de koppaking doe moet hij ook nog gevlakt worden.
Maar het probleem is ik heb thuis geen plaats
Ik doe alles bij een vriend en aangezien hij ook de garage nodig heeft voor de reparatie van motoren. (werkt bij een moterzaak)
Trouwens we kunnen de krukas gewoon rond draaien zonder dat de zuigers ergens tegen aan komen. Kan dit wel want de distributieriem is gewoon eraf. de rest staat wel gewoon optijd.
Iemand nog een tip om de krukas bout los te krijgen.??? Luchthamer werktniet.
je zou iets kunnen maken wat door het gat in het koppelingshuis in de starterkrans van het vliegwiel haakt .
auto in de versnelling zetten een optie?.
..een stevige schroevedraaier aan de kant van je startmotor, en evt door een tweede man laten vast houden
Geplaatst: 10 aug 2006 16:32
door Charles 16V
Zo pomp besteld. nu maar wachten op de bevestiging.
Geplaatst: 10 aug 2006 17:30
door GSi Twente
Welke pomp is het nu geworden?
Vast en zeker geen tuinpomp, maar ik bedoel waar heb je hem besteld?
Geplaatst: 10 aug 2006 18:39
door Charles 16V
Heb de OLiepomp bij eds besteld.
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
oude type
heb alleen nog steeds geen bevestiging gekregen op mail.
Iemand anders ervaringen met deze leverancier.????????
Geplaatst: 17 aug 2006 11:26
door Charles 16V
Zeg moet ik bij alle pakkingen wat vloeibare pakking tussen doen?????
Of alleen bij de carterpakking????? Want meen dat iik daar van hoorde dat je dat het beste extra kon doen omdat die altijd lekken.
Geplaatst: 17 aug 2006 18:11
door Charles 16V
Nou Oliepomp is nog goed. Heb hem helemaal uitelkaar gehaald en alles schoongemaakt. Tandwielen enz allemaal nog goed. Ook heb ik die bouten met die veer eruit gehaald en ook allemaal schoongemaakt.
Hoop dat het dat is geweest dat er iets vast zat. Heb ik alleen niets vangemerkt want alles ging goed los in de pomp.
Als het dat nou niet is wat zou het dan nog kunnen zijn..????
Geplaatst: 17 aug 2006 19:07
door Rallyastra
Die vloeibare pakking moet je op het onderblok doen op de naden die er zitten bij de olie pomp enzo.
Geplaatst: 18 aug 2006 07:16
door Bart(astra)
De zeef was niet vervuild ?
Geplaatst: 20 aug 2006 16:05
door Charles 16V
Nou de auto loopt weer. Loopt gewoon perfect geen bijgeluiden.
Wat heb ik gegedaan:
De oliepomp er onderuitgehaald en helemaal uit elkaar gedraaid en er alles uitgehaald. ook de tandwielen.
Alles gereinigd en weer inmekaar gezet. Ook die plunjers schoongemaakt en de veren voor de drukregeling.
Dus gelukking de pomp was niet kapot. Het zou de plunjer geweest kunnen zijn dat die is blijven hangen en geen druk meer opbouwde.
Ook heb ik tussen de olieaanzuigbuis een nieuw o ring geplaatst omdat die plat was. Dit zou ook de oorzaak geweest kunnen zijn dat hij valse lucht trok.
Verder had ik beide nokkenaskeringen behoorlijk lek.
Krukaskering( oliepompkering) ook lek.
Oliepomp pakking was lek.
Karterpakking was ook lek en echt flink lek.
Ook lekte hij tussen de aansluiting oliekoeler. dus daar nieuwe Koperringen tussen.
Wat heb ik nu vervangen
Distributie riem Voor de zeker heid want had 12dkm geleden de rollen ook al vervangen met riem, maarj hij was opgespannen dus een nieuwe.
Nokkenaskeringen 2x
Oliepomp pakkign (stalen)
Olieppomp kering( krukaskering)
Carterpakking 2x
Overal nieuwe koperen ringen.
Oliefilter, en olie
V-snaren Stuurbekrachteging en dynamo.
Oliedruk sensor
O ring olieaanzuigbuis.
Dus de auto is nu overal weer kurkdroog.
Ook maar even de carterpan schoongemaakt want daar zat me aangekoekte rotzooi op eveneens de spatplaat.
En nieuwe boutjes op krukaspoelie
Heb echt geluk gehad dat het blok geen schade heeft gehad van geen oliedruk. heb hem ook gelijk stil gezet.
Geplaatst: 20 aug 2006 16:19
door GSi Twente
Al met al goed gedaan.
Wellicht een wijze les om preventief onderhoud te plegen in het vervolg.