GROOT PROBLEEM Gemaakt
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
GROOT PROBLEEM Gemaakt
Ik heb dus geen oliedruk meer. OLie lampie blijft branden en de motor rammelt een beetje( geluid van klepstoters denk ik/ hoop ik.
Eerst hoorde ik hem al tikken maarja dacht dat is de klepstoter. Zag ook geen lampie branden. Even gestopt even olie peilen. Dat was goed ik weer gereden.
Kwam ik bij de winkel.
Ik me daar even een Pocket Bike gekocht,
Ik wil daar dus weg rijden en zag ik dat de olie lamp niet meer uitging.
Na een paar meter dus stil gezet en laten opslepen.
Nu denk ik dat het de oliepomp is. Hoe is dit het beste te meten???
Zoja wat moet ik allemaal vervangen??
Neem aan dat hij in het blok zit bij de carter.
Dus pakkingen zoiezo. weet niet wat er nog meer bijkomt. Ja de pomp zelf.
Ik hoop ook dat het blok niet al te erge schade heeft. Anders weet ik echt niet meer wat ik moet doen.
Eerst hoorde ik hem al tikken maarja dacht dat is de klepstoter. Zag ook geen lampie branden. Even gestopt even olie peilen. Dat was goed ik weer gereden.
Kwam ik bij de winkel.
Ik me daar even een Pocket Bike gekocht,
Ik wil daar dus weg rijden en zag ik dat de olie lamp niet meer uitging.
Na een paar meter dus stil gezet en laten opslepen.
Nu denk ik dat het de oliepomp is. Hoe is dit het beste te meten???
Zoja wat moet ik allemaal vervangen??
Neem aan dat hij in het blok zit bij de carter.
Dus pakkingen zoiezo. weet niet wat er nog meer bijkomt. Ja de pomp zelf.
Ik hoop ook dat het blok niet al te erge schade heeft. Anders weet ik echt niet meer wat ik moet doen.
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 20 aug 2006 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Dit moet je meten met een oliedrukmeter (bij de dealer)
Maar als je al hoort tikken bij de klepstoters en normaal doet hij dit niet zo...
Dan zou ik er maar vanuit gaan dat het de oliepomp is !
Oliepomp zit achter de distributie, onderaan bij het carter.
Wat je nodig hebt;
iig de oliepomp met pakking (stalen)
voorste krukaskeerring (oliepompkeerring)
Carter gaat los dus ; dubbele carterpakking (of oliespatplaat van een c20ne = compleet met pakking)
omdat het carter los moet moet je spruitstuk eraf;
Dus uitlaatspruitstukpakking
evt nieuwe tapeindjes en boutjes (oppassen dat ze niet afbreken)
Nieuwe olie en filter ??
Nieuwe distrinutieriem met spanrol/looprollen ??
(waterpomp evt)
....en verder hopen dat er verder geen schade is door evt. geen.weinig smering.
Succes !
Maar als je al hoort tikken bij de klepstoters en normaal doet hij dit niet zo...
Dan zou ik er maar vanuit gaan dat het de oliepomp is !
Oliepomp zit achter de distributie, onderaan bij het carter.
Wat je nodig hebt;
iig de oliepomp met pakking (stalen)
voorste krukaskeerring (oliepompkeerring)
Carter gaat los dus ; dubbele carterpakking (of oliespatplaat van een c20ne = compleet met pakking)
omdat het carter los moet moet je spruitstuk eraf;
Dus uitlaatspruitstukpakking
evt nieuwe tapeindjes en boutjes (oppassen dat ze niet afbreken)
Nieuwe olie en filter ??
Nieuwe distrinutieriem met spanrol/looprollen ??
(waterpomp evt)
....en verder hopen dat er verder geen schade is door evt. geen.weinig smering.
Succes !
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Ja, nogal, 236 euro bruto ex btw.
Ik heb bij de revisie, de binnenring, buitenring en afdekplaat vervangen.
Zodat daar iig geen speling meer op zit, das kostte totaal zo'n 85/90 euro ex btw.
Ik zou eerst een de oliedruk laten meten, wordt je stukken wijzer van.
Ik heb bij de revisie, de binnenring, buitenring en afdekplaat vervangen.
Zodat daar iig geen speling meer op zit, das kostte totaal zo'n 85/90 euro ex btw.
Ik zou eerst een de oliedruk laten meten, wordt je stukken wijzer van.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Heb even de compressie gemeten van de cilinders
de eerste is 14,5 bar en de andere 3 15.5 bar
Morgen eens even de carter eraf halen
de eerste is 14,5 bar en de andere 3 15.5 bar
Morgen eens even de carter eraf halen
Laatst gewijzigd door Charles 16V op 07 aug 2006 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Als je carter eraf is, controleer dan even je oliezeef.Charles 16V schreef:Heb even de compressie gemeten van de cilinders
de eerst was 14,5 bar en de andere 3 15.5 bar
Morgen eens even de carter eraf halen
Het is wel eens voorgekomen, dat die verstopt zit met vloeibare pakkingresten, en dan heb je ook geen oliedruk meer...
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
OLIPEOMP moet je bij EDS bestellen!!! scheelt je bergen geld.. inderdaad bij dealer 250 ex.
Bij EDS nieuw 150/160 euro. inc.
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
Bij EDS nieuw 150/160 euro. inc.
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Ok dat is al een betere prijs. Maar is het ook goede kwaliteit??Marty schreef:OLIPEOMP moet je bij EDS bestellen!!! scheelt je bergen geld.. inderdaad bij dealer 250 ex.
Bij EDS nieuw 150/160 euro. inc.
http://www.eds-motorsport.de/de/produkte/Oelpumpe.htm
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Perfect......... Hebben er toen 1 voor David ze apparaat gehaald. Weet niet precies meer hoe het zat, maar deze kwamen/komen uit Engeland.. en waren gewoon een stuk goekoper.... zijn iig nieuw en zien er gewoon identiek uit als de originele....
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Oliepomp pakking is een zwak punt. Std. geleverd met een papieren versie. laten vervangen voor een stalen is nooit een overbodige luxe.
Maar zoek wel even uit waar de lekkage vandaan komt inderdaad.
Maar zoek wel even uit waar de lekkage vandaan komt inderdaad.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Heb er bijna alles onderuit. Moet alleen de bout van de krukas nog los, zodat ik ede pomp los kan halen.
De hele auto lekt als een zeef. Ook de nokkenas keringen zijn lek.
carter bouten zaten ook nie echt vast eveneens als die van de oliepomp.
Maarja die van mij had al langer last van lekken.
De zeef voor olie op te zuigen was niet verstopt. Dus lijkt me echt dat de oliepomp kapot is.
Maarja heb de pomp er nog niet onderuit omdat ik even een speciale dop moet hebben voor die krukas moer.
De hele auto lekt als een zeef. Ook de nokkenas keringen zijn lek.
carter bouten zaten ook nie echt vast eveneens als die van de oliepomp.
Maarja die van mij had al langer last van lekken.
De zeef voor olie op te zuigen was niet verstopt. Dus lijkt me echt dat de oliepomp kapot is.
Maarja heb de pomp er nog niet onderuit omdat ik even een speciale dop moet hebben voor die krukas moer.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Waarom haal je niet even de complete motor er uit, want als ik het zo hoor kan hij wel een grote beurt gebruiken. Je moet nu toch aan de distributie riem kant alles al los hebben dus gelijk even nieuwe koppakking er tussen doen en overal nieuwe keeringen en pakkingen in. Mocht je nog nieuwe lagers zoeken, ik heb nog nieuwe drijfstanglagers liggen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Nou als ik de koppaking doe moet hij ook nog gevlakt worden.
Maar het probleem is ik heb thuis geen plaats
Ik doe alles bij een vriend en aangezien hij ook de garage nodig heeft voor de reparatie van motoren. (werkt bij een moterzaak)
Trouwens we kunnen de krukas gewoon rond draaien zonder dat de zuigers ergens tegen aan komen. Kan dit wel want de distributieriem is gewoon eraf. de rest staat wel gewoon optijd.
Iemand nog een tip om de krukas bout los te krijgen.??? Luchthamer werktniet.
Maar het probleem is ik heb thuis geen plaats
Ik doe alles bij een vriend en aangezien hij ook de garage nodig heeft voor de reparatie van motoren. (werkt bij een moterzaak)
Trouwens we kunnen de krukas gewoon rond draaien zonder dat de zuigers ergens tegen aan komen. Kan dit wel want de distributieriem is gewoon eraf. de rest staat wel gewoon optijd.
Iemand nog een tip om de krukas bout los te krijgen.??? Luchthamer werktniet.
ik heb nu 2x meegemaakt in 2maanden dat als ik me auto heb gestart hij heel eventjes op de BC aangeeft: Motorolie Peil; dit gaat ook meteen weer uit.
het oliedruk lampje op het dash gaat gewoon uit na het starten.
PS: olienivo is gewoon goed (staat net een mm onder max).
die sensor die de oliepeil aangeeft op de BC meet deze dit ook uit de oliedruksensor of kijkt deze echt naar het nivo?
als die naar het nivo kijkt is die hoogwaarschijnlijk kapot.
heb namelijk pas een andere carterpan erop gezet met ook die sensor en alles overgezet. heb die andere nog wel bewaard dus kan die altijd nog overzetten.
maar wil het eerst even weten voordat ik gaat zitte kutte om niks.
het oliedruk lampje op het dash gaat gewoon uit na het starten.
PS: olienivo is gewoon goed (staat net een mm onder max).
die sensor die de oliepeil aangeeft op de BC meet deze dit ook uit de oliedruksensor of kijkt deze echt naar het nivo?
als die naar het nivo kijkt is die hoogwaarschijnlijk kapot.
heb namelijk pas een andere carterpan erop gezet met ook die sensor en alles overgezet. heb die andere nog wel bewaard dus kan die altijd nog overzetten.
maar wil het eerst even weten voordat ik gaat zitte kutte om niks.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Blok heb je er zo uit... gewoon de electra laten hangen.
Dan auto ergens droppen schuur/stalling, en de motor klaar maken.
Kost wat meer, maar dan heb je niet steeds de werkzaamheden aan achterstallig onderhoud.
Iets pas aanpakken als het kapot is, werkt nou eenmaal niet!
Dan auto ergens droppen schuur/stalling, en de motor klaar maken.
Kost wat meer, maar dan heb je niet steeds de werkzaamheden aan achterstallig onderhoud.
Iets pas aanpakken als het kapot is, werkt nou eenmaal niet!
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"