Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02 aug 2006 15:47
door Sounddragon
web schreef:http://images.google.nl/images?q=pillowball%20mount
Een plaatje zegt immers meer dan 1000 woorden. ;)

Vaste montage dus, met een lager ipv rubber. In een dikke plaat alu meestal, en vaak verstelbaar ook. Groot nadeel is extra trillingen, waar niet elk chassis tegen kan.

EDIT: oeps iemand was me al voor, nouja...
Afbeelding

Ik was al onderweg :wink:

Kan me inderdaad voorstellen dat je chassis dit niet leuk vindt :lol:

Geplaatst: 02 aug 2006 18:31
door GSi Twente
Unibolts ipv je fuseekogels, en de hele mikmak, dan wordt ie tenminste stijf in z'n weggedrag! :twisted:

Geplaatst: 04 aug 2006 18:57
door verliefdopGSI
ja, maar als je een auto verlaagt wordt ook de druk verdeling anders op de:

- draagarmrubbers
- fusee
- stuurkogel
- stabi stangetjes
- en zullen vast nog wel paar extra dingen zijn :wink:

de hoek waar het hele zaakje onder komt te staan is dus anders, dus zullen un deel van de rubbers minder te verduren krijgen en andere delen weer juist heel veel,

conclusie: verlagen EN stugge veren slechte combi??? :?:

of zou ut daar niet aan kunnen liggen?

(wel heel vergezocht hoor, misschien wel onzin) maar klemt er misschien un remklauw aan de rechterzijde? of un zuiger die vastzit in de klauw?

gr frank

Geplaatst: 04 aug 2006 19:07
door Sounddragon
verliefdopGSI schreef:ja, maar als je een auto verlaagt wordt ook de druk verdeling anders op de:

- draagarmrubbers
- fusee
- stuurkogel
- stabi stangetjes
- en zullen vast nog wel paar extra dingen zijn :wink:

de hoek waar het hele zaakje onder komt te staan is dus anders, dus zullen un deel van de rubbers minder te verduren krijgen en andere delen weer juist heel veel,

conclusie: verlagen EN stugge veren slechte combi??? :?:

of zou ut daar niet aan kunnen liggen?

(wel heel vergezocht hoor, misschien wel onzin) maar klemt er misschien un remklauw aan de rechterzijde? of un zuiger die vastzit in de klauw?

gr frank
Draagarmrubbers en stabi einden zijn net 1½ jaar oud die waren al in een eerder stadium aan de beurt.

Remklauwen zijn prima, 4 maand geleden remmen rondom gecheckt inclusief vloeistof vervangen alles was prima.. is altijd een momentopname natuurlijk, maar dat veerpootrubberverhaal heb ik al 3 jaar ofzo :wink: Dit wordt nummer 4 ( 2e keer rechts) :(
verliefdopGSI schreef: conclusie: verlagen EN stugge veren slechte combi??? :?:
Ik denk dat het tijd wordt om te stoppen met racen :)
Stationwagens kunnen daar blijkbaar niet tegen :(

En nee...ik ga géén GSi kopen :lol:

Geplaatst: 04 aug 2006 19:34
door GSi Twente
Ik denk eerder wielkrachten verkeerd, met de totally-wrong-et-waarde velgen.

Waaier power all the way. :wink:

Geplaatst: 04 aug 2006 21:08
door GSi Twente
watahyahknow schreef:dat merk je eerder in de wiellagers en stuurstangen
Denk je dat die alleen maar slijten?
even wakker worden.

Geplaatst: 04 aug 2006 22:39
door Laagvlieger
Die rubbers vangen een hoop sjit op hoor whata.
Moeheid.
:lol:

Geplaatst: 04 aug 2006 23:01
door Sounddragon
Is gewoon door een combi van faktoren, ik denk niet dat het probleem zomaar aan te wijzen is :wink:
Mijn ICE ligt trouwens op en áchter de achteras, dus ALS dat al effekt heeft op de vooras, dan is dat een druk VERMINDERING denk ik :) desalniettemin is de gewichtsverdeling bij mij uiteraard kompleet naadje :P

Maargoed, lang verhaal kort : ik ga hem binnenkort vervangen, en dan laat ik even twee 4 mm dikke RVS ringen op maat draaien voor in de bussen, bovenin het rubber...we zullen zien of dat het gewenste effekt gaat geven op termijn :wink:

Another custom check projekt 8)