Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30 mar 2006 18:52
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:C20XE heeft geen choke.
Lekkere monteurs daar!
ja zijn vrachtwagen monteurs :lol:
werk op een transportbedrijf dusja :roll:

vanaaf even me sensor vervangen en kijken wat hij dan doet.

Geplaatst: 31 mar 2006 10:03
door D_V_R_O_S
heb de sensor vervangen en startte nog moeilijk.
als ik hem aan het doorstarten bent ruik ik wel een benzine lucht dus benzinetoevoer krijgt ie wel.

Geplaatst: 31 mar 2006 11:09
door pluggie
Wat een gedoe.

Geplaatst: 31 mar 2006 11:18
door D_V_R_O_S
pluggie schreef:Wat een gedoe.
ik zat ook te denken aan me koppakking?
komt wel witte rook met uit (koude start)
maar oldiedop zit geen witte smurrie aan en koelwatervaatje is ook nog goed (geen drap oid).

ik weet het echt niet meer :cry:

moet straks ermee op vakantie, dus ga zo nog even langs de opel dealer...

Geplaatst: 03 apr 2006 10:17
door D_V_R_O_S
Ik ben terug van het weekendje weg en het ging gelukkig allemaal goed (geen problemen gehad kwa starten).
alleen vanmorgen onderweg terug naar huis merkte ik op dat me temperatuur opliep naar de 100graden.

ik ben meteen gestopt bij de 1e de beste benzinestation.
en kwam tot de ontdekking dat me koelvin niet meer aanslaat.

van welke sensor maak hij gebruik van zodat hij kan 'zien' hoe warm de motor is zodat hij dus weet dat hij bij een bepaalde temperatuur aan moet slaan?
kan dit ook in verband staan met het startprobleem?

Geplaatst: 03 apr 2006 11:16
door Marty
Temp. schakelaar zit in je radiateur. Net onder de KORTE koelslang (linksboven)

Geplaatst: 03 apr 2006 11:49
door D_V_R_O_S
Marty schreef:Temp. schakelaar zit in je radiateur. Net onder de KORTE koelslang (linksboven)
oke tnx...
dus dat heeft dus geen verband met het startprobleem?

maar die sensor is in november ook al vervangen omdat die ineens kapot was. lekker snel dan weer en die zijn nou niet echt bepaald goedkoop. :twisted:

Geplaatst: 03 apr 2006 18:30
door Sounddragon
Brezan zeker ???? :roll:


Wa'k nou niet begrijp he, is dat je voor iets simpels als een carter + pakking vervangen de garage belt, en als je probs met je ontsteking/mengsel hebt, ga je zelf lopen klooien....andersom werkt veel beter denk ik :wink:

En hou die vrachtwagen monteurs, die garage waar ze je choke de schuld gaven en familieleden, VER uit de buurt van je Astra :lol: :lol:

Geplaatst: 03 apr 2006 19:26
door D_V_R_O_S
Sounddragon schreef:Brezan zeker ???? :roll:


Wa'k nou niet begrijp he, is dat je voor iets simpels als een carter + pakking vervangen de garage belt, en als je probs met je ontsteking/mengsel hebt, ga je zelf lopen klooien....andersom werkt veel beter denk ik :wink:
doet me schoonvader allemaal maar die heeft niet altijd tijd heh voor kleine dingetjes dus kan ik ook best zelf even kijke.
ik ga niet zelf onder een krik lopen kutten... even op de brug gaat een stuk makkelijker!

en die sensor kwam gewoon bij de opel vandaan, was iets van 35 eur ofzo

Geplaatst: 04 apr 2006 11:22
door D_V_R_O_S
start probleem is opgelost...
was toch de koelwatertemp. sensor alleen moest nog even de ecu resetten :oops:

het viel me ook op dat de temperatuur heel snel oploopt.
normaal is die na een kwartier rijden op temperatuur, sinds dat hij zover oploopt (100 graden) dan zit hij binnen 2 minuten op de 100 graden.

zou dan toevallig de temp.meter en de radietaurvin sensor kapot zijn? psies op hetzelfde moment :roll:

Geplaatst: 07 apr 2006 17:32
door D_V_R_O_S
heb nog even alles nagelopen en de temperatuur loopt nu weer goed.

had eerst even de zekeringen nagekeken maar die bleken allemaal goed te zijn.
daarna even de stekker van de sensor die de radiateur-vin aanstuurt eraf gehaald.
ik heb de connectoren met elkaar verbonden dmv paperclip en alle 2 de standen deden het prima.

conclusie: sensortje kaduuk.... Afbeelding

Geplaatst: 09 apr 2006 22:30
door D_V_R_O_S
zit er op een astra gsi achterop het dashboard een spannings-stabalisator voor je motortemperatuur?

hij geeft namelijk al na 10minuten rijden aan dat ie tegen de 110 graden is.
als de motor koud is en zet het contact aan is die meteen al tegen de 90 graden.

Geplaatst: 10 apr 2006 19:07
door Laagvlieger
ja 9volt.
Had ik je destijds ook al verteld bij je tankmeterprobleem.

Geplaatst: 10 apr 2006 19:14
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:ja 9volt.
Had ik je destijds ook al verteld bij je tankmeterprobleem.
eeuw is me even niet bij gebeleven.
maar deze wordt vanavond vervangen, is dit het niet dan even een ander sensortje.

Geplaatst: 11 apr 2006 21:17
door D_V_R_O_S
vanavond ook even de temp.sensor vervangen en probleem is opgelost 8)

Geplaatst: 12 apr 2006 00:19
door GSi Twente
How simple life can be... 8)

Geplaatst: 12 apr 2006 10:47
door D_V_R_O_S
GSi Twente schreef:How simple life can be... 8)
ghehe zeg dat... 8)