Pagina 2 van 2
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Geplaatst: 12 jul 2017 09:04
door Laagvlieger
Ik zou het gewoon origineel laten.
Dan heb je de minste problemen.
Maar zaak is uit te gaan vogelen waar het verbruik precies weg komt. Zuigerveren, klepseals, niet goed werkende carterventilatie......
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Geplaatst: 12 jul 2017 18:55
door Walter
Niet goed werkende carterventilatie is waar deze 2.2 allemaal last van hebben vandaar de aanpassing van Cliff. Wellicht helpt 10w40 ook een beetje ipv 5 w40.
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Geplaatst: 12 jul 2017 18:57
door Walter
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Geplaatst: 13 jul 2017 08:19
door Laagvlieger
Als de carterventilatie niet goed werkt moet je dat repareren. ipv truukjes om het defect te omzeilen.
Het linkje werkt overigens niet. Maar hoogstwaarschijnlijk is het membraam dan gescheurd van de carterventilatie. Die zou ik eerst controleren en indien defect vervangen.
Het systeem heeft af fabriek gewoon goed gewerkt. In de loop der tijd zal het membraam scheuren en zodoende de carterdruk niet meer goed kunnen regelen. Dat verklaart ook het blauwe roken bij het wegrijden na een poos stationair draaien (lage spruitstukdruk).
Ik heb verscheiden Z22SE's in onderhoud. Ook met aardige km's op de klok maar olieverbruik.....nee niet noemenswaardig. Dus er is gewoon iets kapot bij jou. Begin bij het carterventilatiemembraam.
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Geplaatst: 13 jul 2017 09:00
door pascal1109
Link gefixt
Re: Z2.2SE olieverbruik 3 liter op 4000km
Geplaatst: 13 jul 2017 11:52
door Laagvlieger
Photobucket heeft inmiddels bijna faillisement aangevraagd denk ik....
Maar weet niet goed wat hij aanpast. Mijn advies is in elk geval dat niet te doen.
Sowieso is het carter tegenwoordig een onderdeel van het inlaatspruitstuk en die drukken komen best nauw wil het goed werken.