Pagina 2 van 18

Geplaatst: 08 feb 2004 23:29
door bobosocka
Ik had in eerste instantie ook gegroefde schijven besteld bij Mathijssen. Toen belde hij op dat ze lange levertijd hadden en dat ik beter geen gegroefde kon nemen omdat hij ze wel eens/regelmatig ziet met scheurtjes bij de boring.

Ik heb zelf ook EBC greenstuf blokken maar ik moest er wat vanaf vijlen omdat ik de blokken er anders niet tussen kreeg omdat ze te dik waren.

Geplaatst: 09 feb 2004 07:14
door sandro
@laagvlieger op de glijvlakken waar de blokken tussen moeten glijden heb ik vet gesmeerd hetzelfde als ik gebruikt heb bij de glijpennen...

@mike 225 euro voor de schijven.....100 euro voor de klauwen daarna nog nieuwe rubbers gehaald bij de opel dealer....55 euro voor 2 sets zuiger rubber en gelijde stang rubbers....90 euro voor de green stuffs

dus alles bijelkaar 470 euro's

sandro

Geplaatst: 09 feb 2004 08:04
door Hans
staat heftig man!, die goude remklauwen 8)

Geplaatst: 09 feb 2004 11:35
door raymondvanderploeg
Ziet er zeer goed uit!!!!! :wink:

Geplaatst: 09 feb 2004 16:54
door sandro
nou nog even sparen voor nieuwe velgen zodat het allemaal beter zichtbaar wordt

sandro

Geplaatst: 09 feb 2004 16:54
door sandro
nou nog even sparen voor nieuwe velgen zodat het allemaal beter zichtbaar wordt

sandro

Geplaatst: 09 feb 2004 18:31
door Nick-GSI
jij hebt ook grotere remschijven of niet???? ziet er wel leuk uit zo :)

Geplaatst: 09 feb 2004 19:04
door sandro
ja het zijn grotere schijven voor calibra turbo klauwen

sandro

Geplaatst: 09 feb 2004 19:50
door bobosocka
284 of 288 tegen 256 van de standaard Astra.

Geplaatst: 09 feb 2004 21:19
door Bart(astra)
Verdomme !

Ik had vandaag Mathijssen aan de lijn.
Die geboorde remschijven zijn voorlopig niet leverbaar!
(kan drie weken of mis.zelfs maanden duren) :cry: :cry: :cry:
Heeft alleen nog een setje ongeboorde liggen.
EDS verkoopt tegenwoordig ook alleen maar ongeboorde.
En andere adressen weet ik helaas niet.

Dus als iemand nog iets weet.....

En hij verteld idd dat ze makkelijk scheuren (tussen de gaatjes)
Maar dat is vooral bij de turbo-motoren met veel vermogen.
Tot zo'n 200pk zou het geen probleem moeten zijn !

Geplaatst: 09 feb 2004 21:29
door sandro
nou dan gaan die van mij er binnen een jaar weer van af aangezien ik een let ga inbouwen en deze meteen chip naar 250 pk :( :( :( :!:

sandro

Geplaatst: 09 feb 2004 21:38
door Bart(astra)
Koop nu dat setje van Matthijssen dan, en verkoop deze geboorde aan mij ! :wink: :wink: :wink:

Hou je er waarschijnlijk nog geld aan over ook !

Geplaatst: 09 feb 2004 21:52
door Pluisman
hej vet man... 8)

Geplaatst: 09 feb 2004 22:03
door Bart(astra)
Bij sandtler hebben ze geboorde schijven (+gegroefd) voor achter !
Daar ga ik ze denk ik ook maar eens bestellen

http://www.reinekeshop.de/cgi-bin/shop/ ... 1648410550

btw. bij ons (Opel dealer) kosten de schijven 145 euro ex.btw PER STUK !
dus 159 euro is zeker niet duur !

Geplaatst: 10 feb 2004 08:27
door bobosocka
sandro schreef:nou dan gaan die van mij er binnen een jaar weer van af aangezien ik een let ga inbouwen en deze meteen chip naar 250 pk :( :( :( :!:

sandro
Als je een LET hebt met 250 PK zou ik er als ik jou was ook gelijk grotere klauwen onder gooien van een Omega ofzo das 298 diameter.
Die turbo klauwen zijn voor een standaard calibra turbo en aangezien je alweer 50 PK extra hebt.

Geplaatst: 10 feb 2004 11:17
door sandro
alles op zijn tijd ik had op het duitse forum vooor c20let gevraagd hoe dat zat met die remklauwen enzo daar zeiden ze dat het wel ging tot 250 pk .....

alleen had ik geen rekenng gehouden met het scheuren van de geboorde schijven!!!!!

dat word weer sparen voor een betere remsysteem....


sandro

Geplaatst: 10 feb 2004 12:31
door Sin
Porsche Brembo :lol:

Geplaatst: 10 feb 2004 13:07
door bobosocka
Nou op eeen auto zitten altijd remmen die zijn voor normaal gebruik. Een autofabriekant gaat niet een slag groter monteren dan nodig. Standaard is dus 204 pk en jij gaat naar 50 pk extra.

t was gewoon even ter info.

Geplaatst: 10 feb 2004 16:34
door sandro
ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt ...

alleen had ik al rond gevraagd voordat ik het besteld had vandaar ....

maarja als het niet genoeg is dan moet er toch wat anders op want het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik op tijd stil sta bij rem actie

het is alleen jammer dat de volgende stap meteen veel duurder is

sandro

Geplaatst: 11 feb 2004 08:26
door bobosocka
Dat valt wel mee hoor, de Gerling klauwen van een Omega 3 liter kun je wel voor dezelfde ropijs krijgen als van die Turbo klauwen. Alleen de schijven en blokken zijn iets duurder omdat ze iets groter zijn. Naar horen zeggen remt dat een heel stuk beter dan de turboklauwen.

Geplaatst: 11 feb 2004 16:15
door sandro
daar wordt je nu vrolijk van

sandro

Geplaatst: 11 feb 2004 18:11
door bobosocka
:) maar voorlopig zit jij nog goed :wink:
Eerst die LET er maar inhangen en dan verder kijken.

Trouwens met goede blokken (greenstuf, ferrodo) krijg je die 250 pk echt wel stil. Alleen zou ik zelf liever teveel remvermogen hebben dan (eventueel) te weinig.

Geplaatst: 11 feb 2004 21:17
door Bart(astra)
Verkoop mij de schijfjes nou, voordat ze al te veel gebruikt zijn !

Ik geef je 95% van de nieuwprijs ! :wink: :wink: :wink: :wink: vriend :wink: :wink: :wink: :lol:

Geplaatst: 11 feb 2004 21:38
door sandro
als ik nou de geld pest had dan zou ik ze wel weg doen maar voorlopig maar even hierop en dan kijken we later wel of ik groter wil...

het is nou ook niet zo dat ik alleen maar 200++++ ga rijden ...

en ik neem aan dat tot de 200 de klauwen en blokken goed moeten zijn

sandro

ps grotere intercooler is ook al onderweg dussssss het komt allemaal op zijn plaats zo

Geplaatst: 11 feb 2004 21:56
door Bart(astra)
hmmm,jammer ! :wink: :lol: :lol:

Maar het was toch te proberen ...... 8)

Veel plezier ermee !