Pagina 2 van 27

Geplaatst: 03 sep 2008 20:13
door c18xe
ik zou hem persoonlijk 1st strak maken anders komt het er nooit van maar top dat ie idd volledig compleet is :D

Geplaatst: 03 sep 2008 23:54
door Trompie
Nou, het zat allemaal niet mee! :evil: Maar het is gelukt, en heb de lexmaul toch eerst nog maar even gestraald en gespoten. 8)

Morgen foto's

Geplaatst: 03 sep 2008 23:57
door c18xe
das nog eens snel opvolgen hahha

Geplaatst: 04 sep 2008 11:18
door vizier
heb gister nog een paar foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 04 sep 2008 11:52
door Trompie
Ik was helaas mijn fototoestel vergeten, dus heb ik maar wat foto;s gemaakt met me telefoon, dus excuses voor de slechte foto's.

Toen ik rond de middag bij Niels kwam, heb ik eerst de rotor, verdelerkap, bougies en bougiekabels vervangen.

Daarna kwam Peter mij helpen met de lexmaul.

Het demonteren van het oude spruitstuk:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

En toen zat er een groot leeg gat onder de kap:

Afbeelding

Toen ondertussen de olie verversen, maar bij het terug monteren van de oliesensor, brak het schroefdraad af. :shock: Gelukkig kreeg Niels met zijn special toolbox het draad nog uit de carterpan. Heb toen de originele stop er maar weer in gedraaid, omdat AST geen nieuwe sensor had.

Afbeelding

Dit was eigenlijk tegenslag 2. We waren met de olie begonnen, omdat Niels bezig was met het herstellen van de lexmaul.

1 van de bevestigingspunten van de injectorrail was uitgelubbert en lam gedraaid. daar kwam ik dus pas achter bij het monteren.
Gelukkig bood Niels een helpende hand en heeft het gat dicht gelast en daarna een nieuw gat geboord en draad getapt.

Afbeelding

Toen Niels klaar was heb ik het spruitstuk verder gestraald en daarna gespoten.

Afbeelding

Heel even laten drogen en toen zijn we verder gegaan met het terug monteren.

Het uiteindelijke resultaat:

Afbeelding

Het enige wat nog niet helemaal fijn was gisteravond was de gaskabel, die bleef wat hangen, maar als het goed is is dat nu ook over.

Geplaatst: 04 sep 2008 12:24
door oenatje
en?
merk je verschil met rijden? en het geluid?

Geplaatst: 04 sep 2008 12:29
door Trompie
oenatje schreef:en?
merk je verschil met rijden? en het geluid?
De motor pakt veel vlotter op, das tot nu toe het grootste verschil wat ik merk.

En het geluid is ook ee stuk bruuter! Er zit nu meer een roffel in en das mooi! 8)

Ik ben er tevreden over! :D

Geplaatst: 04 sep 2008 12:54
door Peter_89
Geluid is gewoon geil. Was mooi dagje zo toch????

Geplaatst: 04 sep 2008 13:12
door GSi Twente
Heb je tussen de LMM en filterbak nog een extra stuk slang gezet?
Anders blijft dat ding tegen je distributiekap aanhangen en slijten...

Mooi dat het gelukt is. :wink:

Geplaatst: 04 sep 2008 13:47
door Trompie
GSi Twente schreef:Heb je tussen de LMM en filterbak nog een extra stuk slang gezet?
Anders blijft dat ding tegen je distributiekap aanhangen en slijten...

Mooi dat het gelukt is. :wink:
Nee dat stuk rubber heb ik er nog niet op, eerst even hier op zolder kijken wat ik heb liggen.

Maar idd, dat schuren zou zonde zijn, vooral als me gepolijste erop zit! :wink:

En tis allemaal gelukt samen met Peter!

Geplaatst: 04 sep 2008 17:52
door pascal1109
goedzo jongens :D

Geplaatst: 04 sep 2008 18:19
door oenatje
ik zie het al, een lexmaul is niks. geef maar aan mij, ik weet er wel raad mee :lol:

vet man. misschien een keer mooi filmpje maken? ben benieuwd

Geplaatst: 05 sep 2008 10:28
door Trompie
Peter_89 schreef:Geluid is gewoon geil. Was mooi dagje zo toch????
Uiteindelijk wel ja! :P
Het probleem met me gaskabel heb ik ook alweer verholpen. :D

Dat geluid bij het optrekken is puur genieten! 8)

Geplaatst: 05 sep 2008 12:47
door BASS GSI
Ik hoor met de originele filterbak niet veel verschil ten opzichte
van origineel. Toen ik hem hobbybob-style had gemonteerd
zat er even een openluchtfilter op. Toen was het geluid wel VEEL
anders. Maarja zo een filter hoort niet thuis onder de kap.

Geplaatst: 05 sep 2008 15:07
door Peter_89
BASS GSI schreef:Ik hoor met de originele filterbak niet veel verschil ten opzichte
van origineel. Toen ik hem hobbybob-style had gemonteerd
zat er even een openluchtfilter op. Toen was het geluid wel VEEL
anders. Maarja zo een filter hoort niet thuis onder de kap.
Dat zei Erwin gister avond ook. Had hij toen ook met z`n Astra.

Geplaatst: 06 sep 2008 13:20
door gurdi
BASS GSI schreef:Ik hoor met de originele filterbak niet veel verschil ten opzichte
van origineel.
zit ik niet op te letten of wat is het verschil?

Geplaatst: 06 sep 2008 15:34
door oenatje
idd die zin klopt niet.

Geplaatst: 06 sep 2008 18:15
door Rellie opt werk
Jullie snappen de zin gewoon niet :lol: hij bedoeld dat hij met een originele filterbak niet veel verschil merkt op een lexmaul tegenover een originele filterbak op een origineel spruitstuk. Geluid is dus met lexmaul hetzelfde als met een standaard inlaat volgens hem :wink:

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 27 nov 2008 15:54
door Trompie
Hallo,

Ik heb het idee om andere nokkenassen en verstelbare nokkenastandwielen te kopen.
Nu heb ik een paar vraagjes:

1. Hoeveel graden assen zijn het beste?
2. Zijn 2e hands assen te vertrouwen?
3. Hoe kan ik die het beste laten stellen?
4. Ik wil de auto dan ook opnieuw laten chippen. Is het dan ook verstandig de injectoren te reinigen of nieuwe te plaatsen?


Alvast bedankt!

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 09 dec 2008 12:57
door Rellie opt werk
Bel me anders even keer Erik :wink:

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 13 dec 2008 12:57
door Trompie
Gister weer even lekker in de schuur bezig geweest met de Astra!
Had in Essen een Bonrath wisser gekocht en die heb ik gemonteerd. Hier zie je de wisser nog in het midden staan, maar ik vind dat denk ik niet de mooiste plek. Ik ga hem denk ik toch maar onderin laten stoppen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik moest ook nog steeds een nieuwe luchtslang hebben. Deze had ik vorige week besteld en gister ook maar meteen gemonteerd. Heb ook een nieuw pennetje gekocht voor de schakelstangen, maar kon de oude er zo snel niet uit krijgen! :evil: Iemand tips?
Afbeelding

Sinds ik de lexmaul had gemonteerd, was de slang van het spruitstuk naar het resevoir wat aan de krappe kant. Hier heb ik een andere langere slang voor geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding

Het is een fijn blokje! Het enige probleem is dat ik wel carterdruk heb! Hoe erg is dit en kan het veel kwaad?
Heb ook even de letters van mijn Lexmaul blank gemaakt! 8)

Afbeelding

Heb de laatste tijd ook steeds last van een lege accu. Lekstroom waarschijnlijk. Ben eerst maar eens begonnen met het verwijderen van de kroonsteentjes en in plaats hiervan heb ik de kabels aan elkaar gesoldeerd en ingetaped.

Afbeelding
Afbeelding

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 13 dec 2008 13:00
door Peter_89
Mooi werk dude!!! Kan die vacuumslang van de rem niet onder de Lexmaul??

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 13 dec 2008 15:06
door oenatje
vet man die lexmaul.

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 13 mar 2009 17:35
door Trompie
Vorige week vrijdag mocht ik bij Niels de auto op de brug zetten om een aandrijfas te vervangen en om mijn linker remklauw gangbaar te maken.

Stofhoesje was van de remzuiger af en de zuiger zat dus vast. Heb van Niels een andere klauw overgekocht en gemonteerd.
Blokken waren ook al aardig versleten, heb meteen nieuwe ferodo remblokken gemonteerd. (remt een stuk beter) 1 slijtindicator was niet helemaal fris, dus die heb ik meteen allebei vervangen.

Aan 1 kant bleek een fusee versleten te zijn.(dit verklaart ook het geklapper) Deze heb ik ook vervangen.

Zoals gezegd ook 1 as vervangen aan de andere kant bleek ook een ashoes kapot te zijn, deze heb ik meteen vervangen.

Nieuwe olie op de versnellingsbak.

Toen ik onder de auto keek, zag ik tot mijn grote verbazing dat er 4 boutjes misten in mijn carterpan en dat er ook al 2 andere bijna helemaal uit waren. Naast deze 6 boutjes kon ik de rest ook nog een stukje aandraaien. Dit verklaarde ook de olielekkage die ik had.

Dus wat begon met een asje vervangen leide tot een heel lijstje. Gelukkig was er een kameraad mee en die heeft me overal mee geholpen.

Niels nog bedankt voor de goeie service!

ik begon me ook steeds meer te ergeren aan de folie op mijn achterraam en achterste zijruitjes. Het was niet helemaal netjes gedaan, want er zaten hier en daar nog wel wat luchtbellen. Daarnaast vond ik het ook niet echt mooi. Te donker en iets teveel sjonnie.
Heb de folie eraf gehaald en vind dat dat meer stijl geeft.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals ik had verteld heb ik ook nog iets voor mijn verjaardag gekregen/gekocht. Heb een 2-Din radio gekocht. Ik had pascal al foto's beloofd dit weekend, maar er is iets niet goed gegaan met de bestelling, dus dat wordt helaas volgende week. Dan weer updates! :wink:

Afbeelding

Re: De Astra van Erik

Geplaatst: 13 mar 2009 18:11
door pascal1109
Netjes man, zo zonder folie! Ik vind het echt een hele vooruitgang.

En idd de foto's. Is het mislukt soms, dat je het nu niet durft te laten zien en gauw iets anders probeert te regelen? :lol: