Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21 aug 2008 16:29
door Trompie
RedBill schreef:oenatje schreef:hoeveel km rijd je per week redbill?
Gekocht in april 2004, dus heb em nu 51 maanden / 12 x 52 = 221 weken.
In die tijd heeft ie ongeveer 24 weken stilgestaan voor restauratie en dergelijke, dus 221 - 24 = 197 weken in gereden. In die periode heb ik 315.000 - 183.000 = 132.000 kilometer gereden.
132.000 / 197 weken = gemiddeld 670 kilometer per week. Dieselwaardig dus.
Dat is inderdaad dieselwaardig
ik maak ook veel kilometers per week, maar dat komt omdat ik hem momenteel ook veel gebruik voor mijn stage en voor mijn andere werk en baantjes. heb de auto nu 4 maanden en heb er bijna 10.000 km op zitten.
10.000 : 17 = 588km. Een tank per week dus ongeveer. Dat tanken is altijd minder leuk met deze prijzen
, maar ik geniet altijd van elk ritje.
laatste schooljaar begint straks weer en dan zullen de kilometers wel iets minder worden.
Geplaatst: 21 aug 2008 20:06
door RedBill
Nou, het lijkt mee te vallen. Na nadere analyse (foto's volgen straks) blijkt het dat de homokineet "gewoon" gebroken is.
Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen...
Nee, de auto even bij Niels zien te krijgen en dan een andere as erin en klaar is RedBill... Morgen alleen nog even een kannetje met slang zien te scoren, anders krijg ik die bak nooit meer bijgevuld...
Geplaatst: 21 aug 2008 20:08
door GSi Hilversum
Dus zondag naar strand horst?
Geplaatst: 21 aug 2008 20:11
door oenatje
RedBill schreef:oenatje schreef:hoeveel km rijd je per week redbill?
Gekocht in april 2004, dus heb em nu 51 maanden / 12 x 52 = 221 weken.
In die tijd heeft ie ongeveer 24 weken stilgestaan voor restauratie en dergelijke, dus 221 - 24 = 197 weken in gereden. In die periode heb ik 315.000 - 183.000 = 132.000 kilometer gereden.
132.000 / 197 weken = gemiddeld 670 kilometer per week. Dieselwaardig dus.
das echt wel veel idd,
ik rijd 300 km per week
Geplaatst: 21 aug 2008 20:48
door Laagvlieger
Ah dus toch de as.
Meevallert!
Hoe krijg je het voor elkaar trouwens
Geplaatst: 21 aug 2008 21:25
door gsipiloot
gelukkig valt t mee!
kkun je toch weer rijden!
Geplaatst: 21 aug 2008 22:00
door RedBill
Laagvlieger schreef:Hoe krijg je het voor elkaar trouwens
Ik ben al achter de oorzaak. Vetloos lopen. Zal het zo laten zien op de foto's. Toen Niels ooit een keer de bak heeft verwisseld raakte de homokineet uit elkaar. Toen is de klem van de hoes losgeweest en had Niels geen nieuwe meer. Toen istie met een tie-wrap vastgezet. Dat is niet voldoende, zo blijkt nu pijnlijk.
Geplaatst: 21 aug 2008 22:14
door Bart(astra)
Daar kunnen ze idd niet tegen.
Gelukkig is de bak nog heel.
Dit valt allemaal wel weer te overzien.
Succes
Geplaatst: 21 aug 2008 22:24
door RedBill
OK voor de analyse...
Auto omhoog, op de nieuwe pootjes... Geen top kwaliteit ofzo, maar prima voor mijn gebruiksfrequentie...
Dekseltje eraf, voorzichtig de olie eruit laten lopen...
Differenteeltje, volledig intact...
Homokineetje echter niet... Oorzaak: alle vet is uit de hoes... Dat werkt niet!
Tja...
Zaterdag maar naar Niels toe (of hem heel erg lief aankijken oftie ook naar Ede wil komen...)
Geplaatst: 21 aug 2008 22:27
door JelmerAstra
Die Corsa D op bovenste foto heb ook leuke velgen Irmschers? of namaak
Geplaatst: 21 aug 2008 22:28
door RedBill
JelmerAstra schreef:Die Corsa D op bovenste foto heb ook leuke velgen Irmschers? of namaak
Echte...
Geplaatst: 22 aug 2008 10:03
door Trompie
Zou je de as zelf niet kunnen wisselen met een 2e handsje? Eventueel met wat hulp van iemand anders?
Geplaatst: 22 aug 2008 11:45
door GSi Twente
Homokineet bakzijde 129 euro bruto.
En een ashoes kost iets van 15 euro.
Als je fusee fatsoenlijk los wil, dan is het opzich nog wel vlot te doen.
Geplaatst: 22 aug 2008 11:48
door Trompie
GSi Twente schreef:Homokineet bakzijde 129 euro bruto.
En een ashoes kost iets van 15 euro.
Als je fusee fatsoenlijk los wil, dan is het opzich nog wel vlot te doen.
Een 2e hands as wisselen is ook een optie toch?
Geplaatst: 22 aug 2008 11:53
door GSi Twente
Ja, maar zoals je kunt lezen rijd Willem aardig was km's.
Gezien zijn autogebruik is elke keer assen wisselen geen optie lijkt mij.
Beter in 1 keer goed doen misschien... en alles vervangen.
Geplaatst: 22 aug 2008 12:03
door RedBill
Als die homokineet niet droog was komen te staan was er niets aan de hand geweest. Die assen zitten in ieder geval al 130.000 kilometer zonder problemen erin. Nog nooit de homokineten o.i.d. hoeven wisselen.
Ik verwacht dus met een tweedehands as weinig problemen zolang als er nieuwe hoezen op komen die goed afgedicht zijn.
Geplaatst: 22 aug 2008 12:23
door gurdi
misschien heb ik er nog wel 2
Geplaatst: 23 aug 2008 09:46
door RedBill
Nou, zometeen de boel maar op hoop van zegen naar Niels slepen (100 kilometer, leuk joh!)
Geplaatst: 23 aug 2008 09:47
door boerbeun
jij durft met 2 van die bokjes eronder..
zelf ook keer gedaan, zakte de bokjes door de doperls heen (fiat uno)
was er net onderuit
Geplaatst: 23 aug 2008 09:57
door RedBill
Tja, je moet wel weten waar je de bokjes onder zet natuurlijk!
Deze stonden onder de voorste dwarsbalk van het chassis, en daar zakken ze echt niet doorheen...
Geplaatst: 23 aug 2008 13:35
door gurdi
ik zet nooit een krik of een bokje op de dorpels. ook al is dat zogenaamd een krik punt.
Geplaatst: 23 aug 2008 16:55
door RedBill
Zow, de GSi rijdt weer. Foto's volgen later... eerst douchen en bbq-en
Geplaatst: 23 aug 2008 16:57
door Matt
Alle verhalen bewaren voor morgen heh!
Geplaatst: 24 aug 2008 16:53
door RedBill
Gisterochtend, een maat van me, en broertje van de vorige eigenaresse van mijn Astra wilde me wel naar Vriezenveen slepen. Nadat bij mij in de straat zijn elastische sleepkabel al geknapt was gingen we maar weer over op mijn onverwoestbare stuk touw. Dat werkte beter. Met 130 kilometer per uur over de A1. Mooi, op een gegeven moment haalden we een Golf III GTI in... Hehehe, was maar goed dat daar een dame in zat... Een kerel had zich behoorlijk op z'n pik getrapt gevoeld...
Bij Niels de Astra meteen op de brug, en na het plaatsen van een nieuwe pakking tussen de bak en het deksel van het differentieelhuis begon ik met het werkelijke probleem.
De fussee moest los, en hoewel ik erop rekende dat ie op een gegeven moment los zou schieten lag ik toch nog bijna onder de brug...
As uit de wielnaaf
Wat bleek: alle spiebanen naar de kloten... Verder geen blik meer waardig gekeurd en bij het oud-ijzer gegooid.
Andere as gepakt, en een andere homokineet voor de bakzijde. Wielzijde van mijn eigen auto weer gebruikt.
Nieuwe ashoezen erop
De te gebruiken homokineten van hun assen halen.
Seegerringetje uit elkaar, dan kan ie los van de as...
Oude vet er enigszins uit...
Nieuw vet erin
Hoes erop. En toen was de batterij van de camera leeg...
As weer gemonteerd. Ging mooi vlot. 12 uur waren we bij Niels, kwart over 3 reden we er weer weg. En ik heb weer wat geleerd. Volgende keer kan ik ook dit helemaal zelf...
Geplaatst: 24 aug 2008 17:11
door Kakashi
Beter man!
Kan je weer met je astra op pad.