Weer de versnellingsbak naar de #@%*#&
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Weer de versnellingsbak naar de #@%*#&
Voor de tweede keer in anderhalf jaar tijd heb ik mijn versnellingsbak naar de kloten gereden. Was het vorig jaar nog een vastgelopen F20, nu is de eindvertraging of het differentieel van de F16 naar de gallemiezen.
Grrr... moet ik weer een leenauto gaan sjeffen, en weer op zoek naar onderdelen. Dit kan ik er eigenlijk niet bij hebben!!
Grrr... moet ik weer een leenauto gaan sjeffen, en weer op zoek naar onderdelen. Dit kan ik er eigenlijk niet bij hebben!!
Laatst gewijzigd door RedBill op 21 aug 2008 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
shit man
maar ja, zoiets komt toch nooit gewenst of wel?
Hopelijk kan het snel en goed herstelt worden
maar ja, zoiets komt toch nooit gewenst of wel?
Hopelijk kan het snel en goed herstelt worden
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Tja, F18 of F20 heb ik zo even niet voorhanden. Ik denk dat ik eerst maar een ander loopwerk in deze bak laat zetten door Niels en dat ik dan op mijn gemak een F18 of F20 ga reviseren zodat ik weer een goeie heb...
In verband met mijn werk kan ik dit echt niet hebben, dat de bak zo'n onbetrouwbaar punt is.
In verband met mijn werk kan ik dit echt niet hebben, dat de bak zo'n onbetrouwbaar punt is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Nou, het hele verhaal maar even... Afgelopen week merkte ik dat er ergens in de bak wat speling zat, want ik hoorde een tik als ik bijvoorbeeld in z'n achteruit ging rijden. Wilde er binnenkort al mee naar Niels om er naar te kijken en het probleem op te lossen.
Vanochtend vertrok ik richting Harderwijk om te gaan werken toen ik op een rotonde in de ankers moest voor een petje in een busje die er zomaar vanuit ging dat er niemand is die een rotonde driekwart neemt, terwijl ik toch altijd mijn richtingaanwijzer naar links aan heb als ik dat doe.
Toen hij stilstond kon ik er voorlangs, maar met dat ik weer gas gaf hoorde ik geratel uit de bak en kwam er geen vermogen meer op mijn wielen. Ik de berm in en alarmlichten aan, terwijl ik al direkt wist wat er aan de hand was.
ANWB gebeld met de melding dat de bak kapot was end at er transport zou moeten komen. Ze stuurden een monteur die dat vervolgens nog eens bevestigde. Intussen kwamen er tientallen collega's van me langsrijden, waarvan een aantal mijn auto herkende en dan ook spontaan ging bellen. Hulpaanbiedingen genoeg, maar er zou toch niemand wat kunnen doen.
Intussen was het wachten op de transportwagen. Dat duurde al met al nog een uur en een kwartier nadat de wegenwacht was vertrokken. Intussen had ik Niels al aan de lijn gehad, met de vraag wat te doen. Hij gaf aan dat er wel een "nieuw" loopwerk in kon. Dat moet bij Eep Borgers vandaan komen.
Ik de auto naar Broekhuis laten brengen, de dealer in Ede. Het probleem uitgelegd. Nou dat ging em niet worden. Ze hadden maar twee monteurs lopen en er stonden al auto's twee weken te wachten op reparatie. Dat was echter niet het enige, ze wilden de auto ook niet repareren met onderdelen die ik zelf zou aanleveren. Met andere wooorden, dat zou me klauwen met geld kosten, als het al te krijgen was. Korting hoef je bij Broekhuis ook al niet te verwachten en een vervangende auto hadden ze ook niet. De auto was intussen echter al afgeladen bij hen op het terrein, dus er viel niets anders te doen dan die daar te laten. Ik gaf aan dat ik em vandaag of morgen daar weg zou halen. Of ik em niet ergens anders kon neerzetten. Ik werd intussen redelijk pissig. Wat een beroerde service. Hoe bedoel je klantgericht? Kan ik het helpen dat die muts net terug was van vakantie en geen zin had in werken?
Nadat de bergingschaufeur John (toffe kerel!) mij thuis had afgezet ging ik een rondje langs vrienden bellen of ik een auto kon lenen, want ik had vanmiddag een belangrijke bespreking, dus ik moest wel naar Harderwijk. Vriendin van mij was de beroerdste niet en ik mocht haar Saxo 1.1i lenen. Super!
Me gehaast om voor zes uur weer bij Broekhuis te zijn (nadat de bespreking ook nogeens niet het gewenste resultaat had), om mijn auto buiten het hek te zetten. Daarna naar huis, even hapje eten en naar die vriendin toe om daar wat zaken op te hangen aan de muur (ze is net verhuisd). Vervolgens met de Saxo de GSi naar mijn huis gesleept, waar hij nu staat te wachten op een diagnose. Vrijdag heb ik maar verlof genomen om de bak even open te halen en te kijken of het nu het differentieel is of iets anders. Morgen maar met de trein naar mijn werk in Arnhem.
Lang leve de hobby!
Vanochtend vertrok ik richting Harderwijk om te gaan werken toen ik op een rotonde in de ankers moest voor een petje in een busje die er zomaar vanuit ging dat er niemand is die een rotonde driekwart neemt, terwijl ik toch altijd mijn richtingaanwijzer naar links aan heb als ik dat doe.
Toen hij stilstond kon ik er voorlangs, maar met dat ik weer gas gaf hoorde ik geratel uit de bak en kwam er geen vermogen meer op mijn wielen. Ik de berm in en alarmlichten aan, terwijl ik al direkt wist wat er aan de hand was.
ANWB gebeld met de melding dat de bak kapot was end at er transport zou moeten komen. Ze stuurden een monteur die dat vervolgens nog eens bevestigde. Intussen kwamen er tientallen collega's van me langsrijden, waarvan een aantal mijn auto herkende en dan ook spontaan ging bellen. Hulpaanbiedingen genoeg, maar er zou toch niemand wat kunnen doen.
Intussen was het wachten op de transportwagen. Dat duurde al met al nog een uur en een kwartier nadat de wegenwacht was vertrokken. Intussen had ik Niels al aan de lijn gehad, met de vraag wat te doen. Hij gaf aan dat er wel een "nieuw" loopwerk in kon. Dat moet bij Eep Borgers vandaan komen.
Ik de auto naar Broekhuis laten brengen, de dealer in Ede. Het probleem uitgelegd. Nou dat ging em niet worden. Ze hadden maar twee monteurs lopen en er stonden al auto's twee weken te wachten op reparatie. Dat was echter niet het enige, ze wilden de auto ook niet repareren met onderdelen die ik zelf zou aanleveren. Met andere wooorden, dat zou me klauwen met geld kosten, als het al te krijgen was. Korting hoef je bij Broekhuis ook al niet te verwachten en een vervangende auto hadden ze ook niet. De auto was intussen echter al afgeladen bij hen op het terrein, dus er viel niets anders te doen dan die daar te laten. Ik gaf aan dat ik em vandaag of morgen daar weg zou halen. Of ik em niet ergens anders kon neerzetten. Ik werd intussen redelijk pissig. Wat een beroerde service. Hoe bedoel je klantgericht? Kan ik het helpen dat die muts net terug was van vakantie en geen zin had in werken?
Nadat de bergingschaufeur John (toffe kerel!) mij thuis had afgezet ging ik een rondje langs vrienden bellen of ik een auto kon lenen, want ik had vanmiddag een belangrijke bespreking, dus ik moest wel naar Harderwijk. Vriendin van mij was de beroerdste niet en ik mocht haar Saxo 1.1i lenen. Super!
Me gehaast om voor zes uur weer bij Broekhuis te zijn (nadat de bespreking ook nogeens niet het gewenste resultaat had), om mijn auto buiten het hek te zetten. Daarna naar huis, even hapje eten en naar die vriendin toe om daar wat zaken op te hangen aan de muur (ze is net verhuisd). Vervolgens met de Saxo de GSi naar mijn huis gesleept, waar hij nu staat te wachten op een diagnose. Vrijdag heb ik maar verlof genomen om de bak even open te halen en te kijken of het nu het differentieel is of iets anders. Morgen maar met de trein naar mijn werk in Arnhem.
Lang leve de hobby!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Denk het niet. F28 is heel aqnder fabrikaat. Normale bakken van Opel komen niet bij Getrag weg.
Maar naar zoiets. Sja F16 is ook niet berekent op het koppel van de C20XE. Kan lang goed gaan. Kan ook zo gebeurd zijn. Is niet te voorspellen zoiets.
Maar naar zoiets. Sja F16 is ook niet berekent op het koppel van de C20XE. Kan lang goed gaan. Kan ook zo gebeurd zijn. Is niet te voorspellen zoiets.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Dat hoor ik dan wel van je...GSi Twente schreef:Ik zal morgen eens bellen of ik je nog een autotje kan fixen voor minimaal geld.
Als je dan toch de auto naar Niels brengt/transporteert ivm reparatie.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Wat ik morgen ga doen is eerst het deksel van het differentieel verwijderen om te kijken of het euvel zich daar bevindt. Zo niet dan de deksel van het tandwielhuis los en de tandwielcassette demonteren. Vervolgens op zoek naar de juiste nieuwe cassette, en nieuwe monteren. Ik zal morgen alles volgen met foto's natuurlijk.
Denk dat ik er ook het meeste kilometers mee maak... Per kilometer heb ik denk ik niet vaker pech dan een ander...gsipiloot schreef:tjonge alweer pech jij hebt vaak pech met je gsi'tje
wel knap dat je hem nog steeds niet hebt aangestoken!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Gekocht in april 2004, dus heb em nu 51 maanden / 12 x 52 = 221 weken.oenatje schreef:hoeveel km rijd je per week redbill?
In die tijd heeft ie ongeveer 24 weken stilgestaan voor restauratie en dergelijke, dus 221 - 24 = 197 weken in gereden. In die periode heb ik 315.000 - 183.000 = 132.000 kilometer gereden.
132.000 / 197 weken = gemiddeld 670 kilometer per week. Dieselwaardig dus.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)