Pagina 2 van 3
Geplaatst: 03 aug 2008 21:49
door Laagvlieger
jah precies Als je hem zover tuned heb je nix meer aan de motronic
Geplaatst: 03 aug 2008 21:59
door astra gsi
Bartje, schreef:Ter info: Standaard ligt de toerenbegrenzer van een C20XE op 6800tpm, zowel de M2.5 als de M2.8.
En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..
wel straffe manne
jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
Geplaatst: 03 aug 2008 22:05
door pascal1109
astra gsi schreef:wel straffe manne
jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
terwijl jij dan even vertelt wat er dan gebeurd is aan je motor
is een stuk makkelijker hulp bieden he
Geplaatst: 03 aug 2008 22:06
door Laagvlieger
Nou denk niet dat er bij jou zoveel aan is gebeurd al sbij Fredje.
Maar verders geef je 0 informatie.
Dus kunnen wij ook nie veel mee.
Je weet niet eens of je in de begrenzer komtof niet!
Dus wta moeten wij dan.
Zonder info geen antwoord.
Als wij om een vraag t ebeantwoorden het hele forum moeten terugzoeken naar wat je er ook al weer exact in hebt liggen komen we aan niets anders toe. Een duidelijk topic begint met een GOEDE en volledige startpost.
Dus wat is je setup en haal je de toerenbegrenzer in de 5?
Ook een programeerbaar systeem heeft een toerenbegrenzer!
Geplaatst: 03 aug 2008 22:17
door Bartje,
astra gsi schreef:Bartje, schreef:Ter info: Standaard ligt de toerenbegrenzer van een C20XE op 6800tpm, zowel de M2.5 als de M2.8.
En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..
wel straffe manne
jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
Geplaatst: 03 aug 2008 22:29
door RedBill
astra gsi schreef:
wel straffe manne
jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
Hmm... ik heb niet het gevoel dat de "straffe manne" alles in het belachelijke zitten te trekken hoor. Alle opties dioe ze tot dusver hebben genoemd zijn zeer reëel.
Luchtweerstand versus maximum vermogen van de C20XE is meestal de begrenzende factor. Als ie niet in de toerenbegrenzer slaat is dat zeker de oorzaak. Dit wordt ook door een aantal mannen genoemd.
De verhouding tussen het toenemen van de luchtweerstand en het extra vermogen dat je nodig hebt om dat te overwinnen is onevenredig met elkaar. Stel (ik weet dit niet omdat je die info niet geeft) dat je nu de C20XE op 170 pk hebt zitten en je haalt daarmee 230. Dan zit je ten opzichte van de standaard versie (220 km/u max) op 10 km/u sneller.
Met 230 km/u zit je met de F20 nog niet in de toerenbegrenzer, zelfs niet met een standaard motronic.
Je probleem is dus echt luchtweerstand. Verlagen zou voor jou denk ik de eerste optie moeten zijn.
Geplaatst: 03 aug 2008 22:43
door Laagvlieger
Zoals redbill al zegt.
Hoe lager hoe minder luchtweerstand.
Zo ist nou ook eenmaal.
Vergeet niet dat alleen de banden al een behoorlijkeluchtweerstand geven.
Door jou hoge carosserie heb je een groter frontaal oppervlak dus meer luchtweerstand.
Geplaatst: 03 aug 2008 22:52
door GSi-mon
en verlaagd rijdt hij minder zoekerig op high speeds
Geplaatst: 04 aug 2008 01:01
door Erwin_dude
GSi-mon schreef:en verlaagd rijdt hij minder zoekerig op high speeds
zo is da
en makkelijk op de ring :Dhaha
Geplaatst: 04 aug 2008 01:01
door Erwin_dude
GSi-mon schreef:en verlaagd rijdt hij minder zoekerig op high speeds
zo is da
en makkelijk op de ring :Dhaha
Geplaatst: 04 aug 2008 09:14
door Trompie
Maat velgen en breedte, zijn ook nog van invloed!
Maar wat is er allemaal gedaan aan de auto?
Als je hier even een lijstje neerzet met de aanpassingen,
dan kunnen mensen hier het beste advies geven!
Geplaatst: 13 aug 2008 19:44
door astra gsi
verlagen is geen optie (heb een hekel aan verkeersdrempels)
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
Geplaatst: 13 aug 2008 19:46
door Trompie
astra gsi schreef:verlagen is geen optie (heb een hekel aan verkeersdrempels)
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
Je kan er beter een v6 in hangen!
Geplaatst: 13 aug 2008 19:47
door astra gsi
Trompie schreef:astra gsi schreef:verlagen is geen optie (heb een hekel aan verkeersdrempels)
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
Je kan er beter een v6 in hangen!
ni vergeten dat ik een belg ben
is niet mogelijk met de keuring
Geplaatst: 13 aug 2008 19:52
door oenatje
f18 bak ligt ook achter mijn c20xe, veel m2.8 c20xe's hebben de f18 bak.
In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
hoe zit dat nou?
Geplaatst: 13 aug 2008 20:01
door astra gsi
oenatje schreef:f18 bak ligt ook achter mijn c20xe, veel m2.8 c20xe's hebben de f18 bak.
In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
hoe zit dat nou?
geduld hebben klepspeling moet nog afgesteld worden,dan gaat hij de bank op.(misschien nog tb's
)
Geplaatst: 13 aug 2008 21:46
door chucky66
astra gsi schreef:Trompie schreef:astra gsi schreef:
merci voor de discusie
quote]
ni vergeten dat ik een belg ben
is niet mogelijk met de keuring
nee dat vergeten we zeker niet wehouden wel degenlijk rekening met je verstandig vermogen
maar TB's kom je in belgie zeker niet door de keuring.
en ik weet hoe DDV afsteld {waar ik niet verder op in ga} maar als je programeerbaar rijd {wat ik niet denk} kan je alleen maar nokkenassen hebben en een chip dus + hooguit 30pk
en weinig koppel meer.
suc 6
p.s.
wij hebben echte mayonaise
Geplaatst: 13 aug 2008 22:53
door Peter_89
astra gsi schreef:oenatje schreef:f18 bak ligt ook achter mijn c20xe, veel m2.8 c20xe's hebben de f18 bak.
In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
hoe zit dat nou?
geduld hebben klepspeling moet nog afgesteld worden,dan gaat hij de bank op.(misschien nog tb's
)
Heb jij geen hydraulische stoters meer dan?? Met Groep A rallyauto`s heb ik wel is gehoord dat ze die dingen eruit halen.
Geplaatst: 14 aug 2008 07:10
door Bart(astra)
Blijkbaar heeft hij geen hydraulische stoters meer, anders valt er weinig aan af te stellen.
Geplaatst: 14 aug 2008 10:14
door Trompie
Als die jongen nou even uitlegd wat er allemaal gedaan is aan de motor/auto.
Ik word wel nieuwsgierig zo!
Geplaatst: 14 aug 2008 10:29
door GSi Twente
Erwin_dude schreef:GSi-mon schreef:en verlaagd rijdt hij minder zoekerig op high speeds
zo is da
en makkelijk op de ring :Dhaha
Maar goed, meerendeel van de GSI's heeft uitgelebberde draagarmrubbers en gaat dus van links naar rechts met een stukkie sporing.
Geplaatst: 14 aug 2008 12:07
door astra gsi
chucky66 schreef:astra gsi schreef:Trompie schreef:
quote]
ni vergeten dat ik een belg ben
is niet mogelijk met de keuring
nee dat vergeten we zeker niet wehouden wel degenlijk rekening met je verstandig vermogen
maar TB's kom je in belgie zeker niet door de keuring.
en ik weet hoe DDV afsteld {waar ik niet verder op in ga} maar als je programeerbaar rijd {wat ik niet denk} kan je alleen maar nokkenassen hebben en een chip dus + hooguit 30pk
en weinig koppel meer.
suc 6
p.s.
wij hebben echte mayonaise
hey meneer mayonaise;
volgens mij is dit programeerbaar
voor de nieuwsgierige;
volledig gereviseerd en gebalanceerd(draaiend gedeelte)
uitgeboord tot 2.1
compressie verhoogd
kleppen in andere hoek ingeslepen
mechanische klepstoters
bronzen klepgeleiders
252°nokkenassen
verstelbare nokkenastandwielen
kop geflowd
lexmaul uitlaatspruitstuk
group a uitlaat
sfi vervanger
motec ecu(foto staat erboven)
dis onsteking
ik zal wel een paar zaken vergeten zijn
Geplaatst: 14 aug 2008 13:02
door Rellie opt werk
Met die aanpassingen moet je met gemakt de 250 kunnen halen in de begrenzer. Maar zoals al gezegd als hij bij DDV is afgesteld zuk je waarschijnlijk maar 30 pk meer hebben. Motech is trouwens wel serieus spul, keer zo duur als DTA.
Geplaatst: 14 aug 2008 13:30
door oenatje
kijk...
dat is pas een setup.
kost wel wat denk ik?
Geplaatst: 14 aug 2008 13:36
door GrinX
Motec is leuk, maar op dergelijke setup zul je er weinig extra's door merken ten aanzien van een DTA.
Motec werkt met militaire preciesie en een DTA doet dat niet.
Werk je met een turbomotor met veel pk's (300+) dan zul je uiteindelijk het verschil tussen de DTA en de Motec goed merken.
Maar buiten dat alles... wel veel respect voor je keuze!
Ik sluit me overigens wel bij Niels aan.