Pagina 10 van 18
Geplaatst: 20 jun 2004 15:20
door RobbieS
alles komt goed, en anders vraag je het maar over MSN
Geplaatst: 20 jun 2004 18:25
door sandro
ben er achter dat de radiateur van de astra niet gaat passen nou moet ik heel gauw op zoek naar een turbo radiateur en ventilator..
ik zal zo even wat foto's posten
sandro
Geplaatst: 20 jun 2004 21:49
door sandro
zo nu even wat foto's van het inbouwen
de motor met inlaatspruitstuk
en dan erin
op zijn plek
f28 bak ombouwen even 2 gaten erbij
ombouw set klaar
zo ziet heter van onder uit
en dan nog de kabelboom aanpassen
als het goed is kan ik dinsdag de missende onderdelen ophalen in groningen
ook ga we mijn olie koeler verplaatsen daarvoor moet ik de slangen op laten lengen want hij zit in de weg voor mijn intercooler
en even met schomouse bellen voor nog wat klein spul met club korting
sandro
Geplaatst: 20 jun 2004 21:52
door Nick-GSI
Ziet er goed uit
Geplaatst: 20 jun 2004 22:51
door Laagvlieger
Vette picz!!! wil MEEEER!
Geplaatst: 20 jun 2004 22:52
door Metal M GSI
Zeker tof!! Succes met de rest!
Geplaatst: 20 jun 2004 23:00
door schomouse
Heheheh je belt maar hoor ik bestel t wel.
Ziet er goed uit joh
Geplaatst: 20 jun 2004 23:19
door Gast
Misschien een idee om je oliekoeler achter je grill (rieger te plaatsen) Met bijv flexibele leidingen is dit wel te realiseren. En krijg je weer meer mogelijkheden en ruimte voor een eventuele grotere intercooler in je voorbumper.
Voor kabelboomvraagjes
De grote 14 polige ronde stekker, vanuit de turbokabelboom, aansluiting:
1 = blauw/wit dynamo
2 = wit/zwart 2polige stekker van injectie
3 = blauw/groen oliedruksensor
4 = ongebruikt
5 = oliepeilsensor
6 = ongebruikt
7 = ongebruikt
8 = zwart/geel 2polig injectie
9 = ongebruikt
10 = ongebruikt
11 = ongebruikt
12 = zwart 1polig injectie
13 = bruin, oliecontrole naar massa
14= zwart/rood voor startmotor
Als je de kabelboom naar binnen trekt gaat de grote stekker aan je motronic en houdt je 3 stekkertjes over
6polige zwarte
pen 1 blauw is voor je temp meter in je tellerklok
5 zwart/bruin is voor je boordcomp
6 rood/wit gaat ook naar je boordcomp
6polige groene stekker
3 groen is van voor je toerenteller
4 bruin/geel diagnose aansluiting
5 bruin/wit diagnose aansluiting
6 bruin/blauw diagnose aansluiting
2polige zwarte stekker
rood/blauw is voor je benzinepomp
Het is in principe heel eenvoudig. Houdt gewoon de kabelboom van je turbomotor aan, en leg de kabels volgens de normale manier. Sluit hierop je bestaande bedrading aan, maar wel de turbokabelboom als kleurenvoorbeeld aanhouden. Als je de kleuren netjes op elkaar afstemd gaat er niets fout.
Grote ronde 14polige kan het zijn dat je de stekker koppen iets moet aanpassen. Mannetje/vrouwtje verhaal.
Geplaatst: 20 jun 2004 23:20
door RobbieS
Als het niet lukt, vraag het maar via msn
*verdomme weer vergeten in te loggen*
Geplaatst: 20 jun 2004 23:24
door pluggie
Geplaatst: 21 jun 2004 07:11
door sandro
de olie koeler gaat inderdaad naar boven verhuizen achter mijn grill dan heb ik net genoeg ruimte achter mijn bumper om de ic aan te sluiten..
sandro
Geplaatst: 21 jun 2004 09:46
door Rallyastra
@robbies zou je mij niet een keer kunnen helpen (natuurlijk tegen betaaling) met mn kabelboom ik kan het niet voor elkaar krijgen
Geplaatst: 21 jun 2004 17:36
door snarfjuh
ziet er goed uit dit project
Geplaatst: 21 jun 2004 17:39
door Maartje
Even vraagje, wat ben je nou ongeveer kwijt aan dit alles, dus reviseren, het blok en alles wat je nodig hebt zelf en het inbouwen????
Vind dit namelijk wel erg interessant
.
Geplaatst: 21 jun 2004 17:47
door sandro
de teller staat nu op 5000 euro maar ik ben nog niet klaar
radiateur en waste gate control valve zijn bijna binnen
olie slangen worden verlengt morgen klaar
nog wat kleine dingen besteld bij martijn zijn ook morgen binnen
dus als het goed is kan hij morgen rijden.........
sandro
Geplaatst: 21 jun 2004 18:20
door RobbieS
Nog een paar kleine dingetjes/vraagjes
Als ik je tips zou mogen geven... Ik mis wat dingetjes in je rijtje van revisie. Ik zou er altijd een nieuwe waterpomp insteken, onsteking vernieuwen. Nieuwe koeltemperatuursensor. Een nieuwe lambda misschien.
Dit zijn dingetjes welke het goede lopen van de auto nogal eens beinvloeden. Vooral die temperatuursensor wordt vaak over het hoofd gezien.
Ik zou ook je injectoren laten testen en reinigen.
ARP-drijfstangbouten zijn wel aan te bevelen als je meer vermogen uit je motor gaat halen. Mss in jouw geval niet in zo'n mate omdat je nieuwe hebt.
Probeer ergens een beetje een dikke buitentankse pomp op de kop te tikken om deze in serie te zetten met je tankpomp. Bij die tankpomp kan het zijn dat de opbrengst, of in ieder geval het op druk houden bij vol vermogen nog wel eens te wensen over kan laten.
En als het goed is zie ik ook een KS-kop. Of vertekend het beeld op de foto's. Is die bij de revisie ook verstevigd? Ks koppen hoeven niet te scheuren maar de kans blijft bestaan, ook als ie gereviseerd is.
En je turbo heeft die ook een wastegate aanpassing gekregen? Tegen scheuren in de zitring.
@Rally-Astra, ik ben ook geen heilige op het gebied van kabelbomen
. Vind het wel leuk om te weten waar alles voor is.Misschien als je laat weten waar de problemen zitten dat ik een oplossing weet. Maar bind me er niet op vast. Niks tegen betaling, je zit immers op een forum om elkaar te helpen.
Geplaatst: 21 jun 2004 20:27
door AstraGSI
sandro schreef:de teller staat nu op 5000 euro maar ik ben nog niet klaar
radiateur en waste gate control valve zijn bijna binnen
olie slangen worden verlengt morgen klaar
nog wat kleine dingen besteld bij martijn zijn ook morgen binnen
dus als het goed is kan hij morgen rijden.........
sandro
Waar laat je die verlengen? of kan je dat zelf?
ennuh kan je daar wat foto's van maken? ook van je intercooler en radiateur enz. Ik wil binnenkort misschien ook een andere intercooler, dus foto's zouden niet verkeerd zijn
Geplaatst: 21 jun 2004 20:29
door AstraGSI
Robbie:
Die radiateur van een calibra.... Heb jij de intercooler ernaast, dus zo dat de ven. half over de radiateur valt en half over de intercooler?
Ik heb hem compleet achter de radiateur zelf zitten, maar hij zit te dicht bij de turbo en met stekker zie je steeds iets verder weg smelten
of heb jij er duidelijke foto's van? of staat er iemand met een turbo (in een astra) bij automax zondag?
Geplaatst: 21 jun 2004 20:40
door RobbieS
Ik ga wel naar Automaxx, maar sta niet op een stand.
Klopt bij mij zit ie deels over de intercooler. En daardoor zit de die schakelaar/stekker er niet voor. en smelt ie ook niet weg. Koeling is perfect, dus van mij hoeft die ven niet helemaal voor de radiateur.
Je radiateur/ventilator zit zowieso dicht op de turbo vind ik. Maar dat is bij een calibra turbo al zo. Zorg in ieder geval dat je ook een metalen ventilator hebt ipv een kunststof want die vinden die hitte ook niet fijn..
Ik heb zelf ook al een grotere IC liggen, maar moet nog gaan bekijken hoe ik het dan allemaal ga wegwerken. Wil het liefst zo min mogelijk slang, dus veel buiswerk. Zolang de project astra niet ingevoerd is, heb ik nog alle tijd om dat goed te bedenken.
Voor olieleidingen kun je ook hydrauliekleidingen nemen.
Geplaatst: 21 jun 2004 21:15
door AstraGSI
Kijk zo komen we er wel
Thnxxx
Geplaatst: 21 jun 2004 22:32
door Rallyastra
Nou het probleem zit ik heb een Astra 1.4 waar ik een 2.0 8v in heb gezet maar mijn motor heeft 14 draden en mijn kabemboom van de auto maar 6 dus ik weet nu niet hoe ik dat moet fixen
Geplaatst: 22 jun 2004 01:32
door sandro
olie leidingen laat ik persen op de bestaande aansluitingen van de olie koeler en de aansluitingen op het blok zodat er slangen tussen zitten van ongeveer een meter..
maar ik kan ze morgen ophalen dus dan klik ik er wel een foto van
en hij gaat er ook meteen op dus dan kan je ook zien hoe die leidingen lopen...
sandro
met een beetje mazl morgen rijden
Geplaatst: 22 jun 2004 16:20
door soulhustler
Hee sandro,
goed bezig man!!!
Geplaatst: 23 jun 2004 00:15
door sandro
nou hij loopt nog steeds niet maar we zijn wel weer een stuk verder
loie koeler is omgehangen en de turbo radiateur hangt er ook in
een foto van de olie koeler met de nieuwe slangen
zo zit het nu achter de grill
lijdingen van onder af ze zitten alleen op de foto nog niet in de beugel
weet iemand waar deze stekker voor is????????????????
sandro
Geplaatst: 23 jun 2004 00:30
door pluggie
Super picts man.