Pagina 8 van 52

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 23:53
door prs
nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 23:58
door IMpYGSI
Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.

Groeten Twan

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 06:52
door The Undertaker
prs schreef:nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
Heb je hier foto's van zowel in los als gebouwd?
IMpYGSI schreef:Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.

Groeten Twan
Met het oog op een RVS uitlaatsysteem in de toekomst vind ik het niet eens zo gek om te doen.

Edit foto's gevonden op internet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 11:44
door Peter_89
Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 19:46
door The Undertaker
Peter_89 schreef:Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.
De andere waar ik naar zit te kijken is van 2mm dik staal of aluminium. Vind de OEM oplossing ook wel wat, genoeg ventilatie en OEM. Wil er in de toekomst uiteindelijk een V6 in hebben.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 20:05
door pascal1109
Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 20:06
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.
En waarom?

Zit ook hier naar te kijken: (voorbeeld is een Audi A4)

Komen hier vandaan

Afbeelding

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 20:40
door pascal1109
The Undertaker schreef:En waarom?
Die astra was helemaal standaard, ook niet verlaagd, maar dat ding raakte toch wel met enige regelmaat de grond. Is voor een groot deel van kunststof en daar zitten dus binnen de kortste keren schaafgaten in. Bleef daarom allemaal water in staan, wat natuurlijk niet echt ten goede komt aan de metalen delen daar.
Voor mij liever niet de OEM plaat, wel iets, maar wat dat moet ik nog is aankijken / uitzoeken.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 21:50
door KevTech
Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 22:56
door The Undertaker
KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 22:57
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:
KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?
De spijker op zijn kop !

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 19 jan 2011 23:04
door The Undertaker
Bart(astra) schreef:
The Undertaker schreef:
KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?
De spijker op zijn kop !
Kortom als je het doet neem dan een aluminium :D

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 00:16
door Dennis_dB
Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is :P maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit? :roll:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 07:48
door IMpYGSI
Afkitten helpt dan ook niet echt lijkt mij. Gaat op de duur ook mis.

Beter is als je dan genoeg sleuven of gaten erin hebt zodat het water er wel weg kan. Ook al krijg je dit waarschijnlijk dan niet 100 procent goed.

Groeten Twan

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 09:11
door The Undertaker
Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is :P maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit? :roll:
Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 09:38
door IMpYGSI
The Undertaker schreef:
Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is :P maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit? :roll:
Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.
Denk dat je dan aardig laat komt te zitten als je hem ook nog iets verlaagd hebt...
Maargoed ben wel benieuwd opzich... Bij mij was het spruitstuk al half weggesleten op de bekende plaats toen hij nog originele verlaging had.
Laat staan nu met de koni verlaging van 30mm boven op de standaard gsi verlaging. Heb me wel dat stuk van het spruitstuk opgelast en weer netjes rond geschuurd dus voorlopig zal het niet door geschuurd zijn.

Groeten Twan

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 16:23
door The Undertaker
Wordt denk ik toch een OEM, gestraald, gegalvaniseerd en dan gepoedercoat (net zoals het met de draagarmen en subframe zal gaan gebeuren). Op onderstaande foto's ligt deze carterplaat voldoende van het subframe af voor wat ik wil. Verder zitten er voldoende koelingsgaten in, zie de post van mij hierboven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 18:20
door IMpYGSI
of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...

groeten Twan

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 18:25
door The Undertaker
IMpYGSI schreef:of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...

groeten Twan
Weet ik, gaat mij ook meer om de bovenzijde, de onderzijde kan ik altijd bij-spuiten. Misschien ga ik een poging wagen het uit aluminium na te maken, dan roest hij ook niet meer.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 18:28
door pascal1109
Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.

En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 19:07
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.

En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water :mrgreen:
Auto blijft mijn daily zodat ik nu al iedere dag kan genieten van mijn GSI regen of niet. De Kadett, die wordt echt voor mooi weer, de GSI blijft de daily voor mij en in de toekomst willen we er nog een Vectra C station bij hebben.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 19:19
door Theo Gsi
Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 19:20
door The Undertaker
Theo Gsi schreef:Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen
Het is een GSI, geen terreinauto :lol:

Als ik een carterplaat 2cm laat zakken dan kom ik mijn wijk niet meer uit, en min auto is niet eens zo laag :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 19:22
door Theo Gsi
dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 20 jan 2011 19:25
door The Undertaker
Theo Gsi schreef:dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe
De OEM plaat zit maar aan 2 punten aan het subframe vast, zie foto's hierboven. dus 2 rubber ringen en klaar.