Re: Undertaker's projecten
Geplaatst: 18 jan 2011 23:53
nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Heb je hier foto's van zowel in los als gebouwd?prs schreef:nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
Met het oog op een RVS uitlaatsysteem in de toekomst vind ik het niet eens zo gek om te doen.IMpYGSI schreef:Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.
Groeten Twan
De andere waar ik naar zit te kijken is van 2mm dik staal of aluminium. Vind de OEM oplossing ook wel wat, genoeg ventilatie en OEM. Wil er in de toekomst uiteindelijk een V6 in hebben.Peter_89 schreef:Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.
En waarom?pascal1109 schreef:Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.
Die astra was helemaal standaard, ook niet verlaagd, maar dat ding raakte toch wel met enige regelmaat de grond. Is voor een groot deel van kunststof en daar zitten dus binnen de kortste keren schaafgaten in. Bleef daarom allemaal water in staan, wat natuurlijk niet echt ten goede komt aan de metalen delen daar.The Undertaker schreef:En waarom?
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
De spijker op zijn kop !The Undertaker schreef:Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Kortom als je het doet neem dan een aluminiumBart(astra) schreef:De spijker op zijn kop !The Undertaker schreef:Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit?
Denk dat je dan aardig laat komt te zitten als je hem ook nog iets verlaagd hebt...The Undertaker schreef:Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit?
Weet ik, gaat mij ook meer om de bovenzijde, de onderzijde kan ik altijd bij-spuiten. Misschien ga ik een poging wagen het uit aluminium na te maken, dan roest hij ook niet meer.IMpYGSI schreef:of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...
groeten Twan
Auto blijft mijn daily zodat ik nu al iedere dag kan genieten van mijn GSI regen of niet. De Kadett, die wordt echt voor mooi weer, de GSI blijft de daily voor mij en in de toekomst willen we er nog een Vectra C station bij hebben.pascal1109 schreef:Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.
En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water
Het is een GSI, geen terreinautoTheo Gsi schreef:Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen
De OEM plaat zit maar aan 2 punten aan het subframe vast, zie foto's hierboven. dus 2 rubber ringen en klaar.Theo Gsi schreef:dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe