Pagina 8 van 10

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 01 jul 2010 07:56
door oenatje
mooi blokkie hoor.

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 01 jul 2010 12:14
door Haaye
Hee netjes kerel!!!

Dus er zit een f18 achter een x20xev??? Zelfde als achter de 18xe dus. Denk dat je straks ook net even wat meer trekkracht hebt met een f18 achter een c20xe. Omdat (volgensmij) de versnellingen van een f18 net even korter zijn dan f20. Dus minder snel op top maar betere trekkracht 8) :D

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 01 jul 2010 22:42
door GSI Racer
YES!!!!!! Hij loopt. Helaas nog niet 100%, maar dat komt morgen wel.
Voor het probleem, zie deze link:
viewtopic.php?f=3&t=15261

Vandaag dus alles afgebouwt en aangesloten.
Toen kwam het moment, starten...

Eerst even gestart met de stekker van de krukassensor en bobine los zodat hij niet aanslaat maar wel al olie rond pompt.
Vervolgens gestart met aangesloten stekkers. Sloeg goed aan. Wat me ook op viel was dat ik echt snel oliedruk had.
Heb vaker gelezen dat er mensen lagen te klooien omdat het lampje van de oliedruk heel laat uit ging.

Had wel de oliefilter van te voren al gevult, daar gaat heel wat in :shock:

Morgen dus even verder en hopelijk een stuk proefrijden.

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 02 jul 2010 00:01
door RedBill
Strak hoor!

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 03 jul 2010 17:57
door GSI Racer
it's alive!


Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 03 jul 2010 18:51
door Luuk >GSI<
:worship: :worship: :worship: :worship: netjessss

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 04 jul 2010 00:26
door Astrid_fahrer
T ziet dr echt super uit zo 8) Echt een mooi strak geheel zo onder de kap.

Nu dus het blok eerst gaan inrijden?

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 04 jul 2010 14:01
door GSI Racer
Thanks!

Ja, ben hem aan het inrijden nu.

Bij 1000km nieuwe olie + filter.
Dan bij 2000km nog een keer
Dan bij 2500km de 10W60 olie

Helaas komt het tikken van de klepstoter steeds terug :? Ben bang dat ik daar toch nieuwe in moet zetten.

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 04 jul 2010 15:12
door Theo Gsi
Waarom heb je dat niet meteen gedaan? Je hebt heel da ding uit elkaar gehad en dan doe je het eigenlijke belangrijkste niet....

Verders een puike job! ziet er netjes uit

Re: C20XE Revisie

Geplaatst: 05 jul 2010 23:38
door GSI Racer
Vandaag is m'n oliepomp stuk gegaan, dit veroorzaakte ook de tikkende stoters gisteren.

voor meer info:

viewtopic.php?f=3&t=15271

C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 14:57
door GSI Racer
Zoals jullie wellicht weten is na 200km rijden de oliepomp al aan gruzelementen.

De nieuwe pomp komt met een beetje mazzel morgen binnen.
Heb nu het zaakje uit elkaar liggen, dus alles kan er weer mooi op morgen :wink:

De oliekoeler lekt ook een beetje, wel maar heel minimaal. Aan de koppeling van de leiding naar de koeler. dit dus ook nog even goed maken.
Wel is me opgevallen dat de oliekoeler helemaal niet warm wordt tijdens het rijden, zou dit door de slechte oliepomp komen, dat de oliekoeler maar weinig olie krijgt o.i.d??

nog wat foto's:

let eens op de nokken van de tandwielen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 15:33
door Raymond-oud
dat je oliekoeler niet echt warm word klopt wel
daar zit een thermostaat voor die pas open gaat als de olie echt op temperatuur is
en voordat je dat hebt ben je al een stukje verder
koelwater is sneller op temp dan je olie

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 17:25
door keie
hallo project ziet er goed uit :)
maar wat is er mis met die nokken van de tanden dan ??
ik zie geen problemen die nokjes zijn altijd een beetje rond anders past er geen olie tussen.
weet niet of je dat bedoelt maar ik vind het nog wel meevallen hoe die er uit ziet.
plunjer enzo er allemaal wel goed in gezet?

gegroet

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 18:10
door GSI Racer
@ Raymond, maar ik heb toch echt al een tijd achter elkaar gereden, dan moet de olie toch goed op temperatuur zijn geweest of niet? Of gaat hij pas koelen als je echt gaat trappen?

@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 18:21
door prs
GSI Racer schreef:@ Raymond, maar ik heb toch echt al een tijd achter elkaar gereden, dan moet de olie toch goed op temperatuur zijn geweest of niet? Of gaat hij pas koelen als je echt gaat trappen?

@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.

naar wat ik heb gelezen gaat de thermostaat van je oliekoeler gaat pas open bij 110 graden. ik heb al moeite om 110graden te halen met een c20let(door de turbo word het spul toch heel wat warmer) dus bij een xe moet je al helemaal gek doen om dat te halen :wink:

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 18:23
door Peter_89
Plunjer gaat ook pas open bij over druk he.. Als die heel makkelijk ging was dat miss de oorzaak geweest. Nu is het de oliepomp waarschijnlijk..

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 18:34
door GSI Racer
Ah zo,

ja ik heb nog niet echt gek gedaan (inrijden) dus wel logisch dan dat de oliekoeler koud blijft :wink:

Dan weet ik wel even voldoende :mrgreen:

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 19:19
door keie
Peter_89 schreef:Plunjer gaat ook pas open bij over druk he.. Als die heel makkelijk ging was dat miss de oorzaak geweest. Nu is het de oliepomp waarschijnlijk..

klopt deels wat je zegt maar als de plunjer vast zit kun je lang wachten op oliedruk die komt er dan echt niet.

ma las dat je al nieuwe pomp had besteld, goed bezig altijd beter als tweede hands.
wat ik vaak doe als ik oliesysteem los heb gehad en alles zit er weer op.
gooi het filter vol en draai de bout die achterop de pomp zit er even uit ( niet van de plunjer) daar druk je een slang in gooi je wat olie in en blaas je er op zodat de olie het kanaal ingaat werkt super.

groeten en succes dr mee

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 19:40
door GSI Racer
Ga ik zeker doen ja.

Uitvoorzorg ook nog even starten zonder dat de motor aan slaat? Of is dat niet nodig?

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 08 jul 2010 23:05
door Peter_89
@ keie

Je hebt wel gelijk hoor.. Maar hij heeft niet gecontroleerd of de plunjer nu vast zat of iets dergelijks.. Dat wou ik er even mee zeggen..

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 09 jul 2010 12:42
door GSI Racer
Het zit me weer niet mee :?

Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren.... :|

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 09 jul 2010 15:42
door Raymond-oud
GSI Racer schreef:Het zit me weer niet mee :?

Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren.... :|
omdat jij bij dupart wilt bestellen om dat die iets goedkoper is dan de daeler
als je hem bij daeler besteld had had je hem al gehad :mrgreen: :mrgreen:

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 09 jul 2010 16:03
door chucky66
oke man let even heel goed op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



weet je heeeeel zeker dat het je oliepomp was / is????????????????

als je plunjer vast zit heb je ook geen olie druk.
dan draait je pomp wel .
heel vaak komt er vuil in je plunjer door extern probleem
olie koeler vui niet goed door gespoeld.
kleppen deksel gestraalt en gespoten als jie die niet schoonmaakt onder het afdek kapje aan de binnen zijden van het kleppen deksel
zit daar ook vuil in


trap die olie er uit
haal je koeler los pak een nieuwe of reinig hem goed
kleppen deksel er af kijk goed na in het kleppen deksel en of vloeibare pakking
wat ergens mee komt in de olie
heb ervaring mee ook met een oude pomp op een nieuw blok nooit dien alles nieuw!!!

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 09 jul 2010 17:02
door keie
@ gsi racer : beste is wel als je hem even zonder ontsteking start todat je lampje uit gaat.

en wat chucky zegt klopt helemaal oliekoeler geeft vaak problemen wanneer die van een motor afkomt met motorschade is het beter om hem gelijk bij het oud ijzer te gooien. schoonmaken is bijna niet te doen rommel blijft vaak zitten.

wees er voorzichtig mee zonder olie gaat ie het niet lang volhouden..

succes

Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....

Geplaatst: 09 jul 2010 17:11
door keie
oh ja peter_89 op de foto's enzo kun je wel zien dat de plunjer er naast ligt.
dus hij heeft hem wel uit de pomp gehaald dan kun je wel merken of hij vast zit normaal moet hij er zo uit komen.

groeten