Pagina 7 van 52

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 03 jan 2011 19:55
door pascal1109
Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 03 jan 2011 20:11
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
Hmm, volgens onze oosterburen hebben alle Astra F's deze stekker. Stekker aan mijn extra losse boom is wit. In de vraagbaak staat hij ook beschreven als standaard (niet als afwijkende verbinding). Calibra's en Vectra A's hebben ze ook zeker.


Net even gekeken bij de GSI boom die ik heb liggen: stekker zit er aan (zwart). :wink:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 03 jan 2011 20:26
door pascal1109
Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 03 jan 2011 20:36
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.
Weer een afwijking van Opel :!: :?: . Zal morgen eens kijken bij mijn zwarte GSI (als ik het niet vergeet).

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 07:50
door IMpYGSI
Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)

Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?

Groeten Twan

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 08:40
door The Undertaker
IMpYGSI schreef:Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)

Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?

Groeten Twan
The Undertaker schreef:Alle Astra F's zijn voorbereid :mrgreen:

Afbeelding
Prijs 41 euro : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT

De stuurombouw komt goed :wink:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 15:36
door The Undertaker
Stoelverwarming is binnen:

Afbeelding

De Astra is voorbereid op stoelverwarming :worship:
Bij de matten zit een schakelaar met 2 verwarmingsstanden. Ik ga deze behouden en de aansluiting van de originele kabelboom sluit ik aan op de OEM schakelaars.

Ik krijg zo dus 2 schakelaars en behoud ik de garantie van de matten:

Code: Selecteer alles

OEM schakelaar ==>> aftermarket schakelaar met 2 standen ==>> stoelverwarmingsmatten
Waar ik de 2 standen schakelaars ga inbouwen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.

Afbeelding

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 15:41
door IMpYGSI
Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?

Groeten Twan

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 16:03
door The Undertaker
IMpYGSI schreef:Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?

Groeten Twan
Op Ebay, 82 euro inclusief verzenden. op MP koste dezelfde meer dan 110 euro (sommigen zelfs 160 euro): http://cgi.ebay.nl/OPEL-ASTRA-G-CARBON- ... 1e60317bad

Handleiding
Comfort-Nachrüstset für 1 Sitz Carbon Sitzheizung 2-stufig
Technische Daten:

* der Durchmesser des Schalters beträgt: Außen 23mm, Innen 20mm, Einbautiefe 35mm
* mit diesem System können immer nur 2 Heizmatten Carbon betrieben werden
* das Standardmaß der Carbon-Heizmatten beträgt 480mm x 270mm
* die Nennleistung beträgt 35 Watt bei 10,5-15V Stromaufnahme ca.1,8 ~ 2,5 Ampere
* die Nennspannung beträgt 12V
* im Schalter ist eine zweifarbige Kontrollleuchte integriert 50% Leistung = gelb 100% Leistung = rot Mitte = Heizung aus

Lieferumfang:

* 2 Heizmatten Carbon für die Sitzfläche und für die Lehnenfläche
* 1 Sitzheizungsschalter runde Ausführung
* 1 Kabelsatz
*
1 Einbauanleitung

Beschreibung:

* Komplette Sitzheizung zum nachträglichen Einbau in Fahrer oder Beifahrersitz.
* Die Heizmatten für Sitz und Lehnenfläche werden zwischen Polster und Sitzbezug eingebaut.
* Die Form des Sitzes wird hierdurch nicht verändert.
* Die Sitzheizung passt fast für alle PKW mit abziehbaren Sitzbezug
* Bei aufgeklebten Bezügen können wir Ihnen diese gerne durch unsere Sattlerin einbauen
* Preise bitte telef. erfragen.

Montage:

Die Heizmatte kann in der Länge gekürzt werden oder zwischen den beiden Kontaktleitern kann ein komplettes Feld ausgeschnitten werden. Die Funktion bleibt erhalten.
Da die Heizmatte in Querrichtung ausgeschnitten werden kann, ist die Befestigung des Sitzbezuges unabhängig von der Nachrüstung wieder möglich.

Warum Carbontechnik ?

* In den Anfängen und heute noch werden einfache Sitzheizungen von nur einem einzigen wellenförmigen Draht im Sitz beheizt. Wärme entsteht hier nur am Draht und nicht in der ganzen Fläche. Ein Drahtbruch führt zum Totalausfall der Heizung
* Carbon-Fasern sind sehr wiederstandsfähig gegen mechanische Beanspruchungen wie z.B. Biege- Wechsel- oder Zugbelastung und daher besser als Heizdrähte geeignet.
*
Kein Ausfall der Heizmatte bei Beschädigung einer Carbon-Faser, dies wird durch die Legung der Carbon-Fasern (Wabenform) erreicht. Sie sind untereinander verbunden. Im Gegensatz zu einer herkömmlichen Heizmatte mit Heizdraht.
De pasvorm globaal, matten zijn op maat te maken schakelaars worden uiteraard uit het zicht weggewerkt.:

Afbeelding
Afbeelding

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 17:58
door Laagvlieger
Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwt.
Werkt prima.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 04 jan 2011 18:55
door The Undertaker
Laagvlieger schreef:Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwd.
Werkt prima.
Mooi, maar ik ook niet anders verwacht :D
Ik ga ze gelijk met de lendensteunverstelling van een Vectra B inbouwen en als de stoelen eruit liggen dan komt er aan de bijrijderskant gelijk een onderstel met hoogteverstelling 8) .

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 07 jan 2011 15:14
door The Undertaker
Weer wat binnen:
Afbeelding
Links: komfortblinker module van VW
rechts: dagrijlichtrelais

Helaas laat het weer het niet toe om opties in te bouwen :cry:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 12 jan 2011 21:33
door The Undertaker
Weer wat binnen, de spullen voor de US-module:
Afbeelding

En:
Afbeelding


Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 12 jan 2011 21:49
door pascal1109
The Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raakten ;)

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 12 jan 2011 21:53
door The Undertaker
pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raakten ;)
Heb wel het idee dat er 3 versies zijn:
1. met het typeplaatje in het midden
2. met het typeplaatje aan de rechter kant (als je voor de auto staat)
3. met het typeplaatje aan de linker kant (als je voor de auto staat) zoals de mijne

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 12 jan 2011 22:02
door pascal1109
Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 12 jan 2011 22:43
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
Plaatje rechts (als je voor de auto staat):
Afbeelding

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 13 jan 2011 08:02
door oenatje
ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor

dit is een custom 8)

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 13 jan 2011 11:36
door The Undertaker
oenatje schreef:ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor

dit is een custom 8)
Dat is heel die cabrio: Het is nu een Holden Astra 2.5-24V Convertible GSI

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 22:39
door gsipiloot
isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 22:54
door The Undertaker
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 23:07
door pascal1109
The Undertaker schreef:
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.
Liever eronder :mrgreen:

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 23:08
door The Undertaker
pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.
Liever eronder :mrgreen:
:worship:

Hoop trouwens deze en anders volgende week mijn Bonrath Powerlifts binnen te krijgen. Voor was al binnen, achter nog niet.

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 23:30
door Peter_89
The Undertaker schreef:
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.

Heb je ook nog zo`n carterplaat er onder dan?? Laatst C20XE gesloopt waar er 1 onder zat. Had het nog nooit gezien

Re: Undertaker's projecten

Geplaatst: 18 jan 2011 23:41
door The Undertaker
Niet in het midden, wel een beschermplaat aan de distributie zijde. Carterplaat zit ik over te denken, één van 2mm dik staal, kost alleen 214,60 euro/ stuk

Misschien is dat hem ook wel, heb het nooit eerder gezien, iemand een foto hiervan??

Zal eens een foto van de mijne maken.