Re: Undertaker's projecten
Geplaatst: 03 jan 2011 19:55
Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
Forum voor bezitters van en geïnteresseerden in de Opel Astra F GSi
http://astragsi.nl/forum/
Hmm, volgens onze oosterburen hebben alle Astra F's deze stekker. Stekker aan mijn extra losse boom is wit. In de vraagbaak staat hij ook beschreven als standaard (niet als afwijkende verbinding). Calibra's en Vectra A's hebben ze ook zeker.pascal1109 schreef:Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
Weer een afwijking van Opel . Zal morgen eens kijken bij mijn zwarte GSI (als ik het niet vergeet).pascal1109 schreef:Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.
IMpYGSI schreef:Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)
Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?
Groeten Twan
Prijs 41 euro : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:ITThe Undertaker schreef:Alle Astra F's zijn voorbereid
Code: Selecteer alles
OEM schakelaar ==>> aftermarket schakelaar met 2 standen ==>> stoelverwarmingsmatten
Op Ebay, 82 euro inclusief verzenden. op MP koste dezelfde meer dan 110 euro (sommigen zelfs 160 euro): http://cgi.ebay.nl/OPEL-ASTRA-G-CARBON- ... 1e60317badIMpYGSI schreef:Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?
Groeten Twan
De pasvorm globaal, matten zijn op maat te maken schakelaars worden uiteraard uit het zicht weggewerkt.:Comfort-Nachrüstset für 1 Sitz Carbon Sitzheizung 2-stufig
Technische Daten:
* der Durchmesser des Schalters beträgt: Außen 23mm, Innen 20mm, Einbautiefe 35mm
* mit diesem System können immer nur 2 Heizmatten Carbon betrieben werden
* das Standardmaß der Carbon-Heizmatten beträgt 480mm x 270mm
* die Nennleistung beträgt 35 Watt bei 10,5-15V Stromaufnahme ca.1,8 ~ 2,5 Ampere
* die Nennspannung beträgt 12V
* im Schalter ist eine zweifarbige Kontrollleuchte integriert 50% Leistung = gelb 100% Leistung = rot Mitte = Heizung aus
Lieferumfang:
* 2 Heizmatten Carbon für die Sitzfläche und für die Lehnenfläche
* 1 Sitzheizungsschalter runde Ausführung
* 1 Kabelsatz
*
1 Einbauanleitung
Beschreibung:
* Komplette Sitzheizung zum nachträglichen Einbau in Fahrer oder Beifahrersitz.
* Die Heizmatten für Sitz und Lehnenfläche werden zwischen Polster und Sitzbezug eingebaut.
* Die Form des Sitzes wird hierdurch nicht verändert.
* Die Sitzheizung passt fast für alle PKW mit abziehbaren Sitzbezug
* Bei aufgeklebten Bezügen können wir Ihnen diese gerne durch unsere Sattlerin einbauen
* Preise bitte telef. erfragen.
Montage:
Die Heizmatte kann in der Länge gekürzt werden oder zwischen den beiden Kontaktleitern kann ein komplettes Feld ausgeschnitten werden. Die Funktion bleibt erhalten.
Da die Heizmatte in Querrichtung ausgeschnitten werden kann, ist die Befestigung des Sitzbezuges unabhängig von der Nachrüstung wieder möglich.
Warum Carbontechnik ?
* In den Anfängen und heute noch werden einfache Sitzheizungen von nur einem einzigen wellenförmigen Draht im Sitz beheizt. Wärme entsteht hier nur am Draht und nicht in der ganzen Fläche. Ein Drahtbruch führt zum Totalausfall der Heizung
* Carbon-Fasern sind sehr wiederstandsfähig gegen mechanische Beanspruchungen wie z.B. Biege- Wechsel- oder Zugbelastung und daher besser als Heizdrähte geeignet.
*
Kein Ausfall der Heizmatte bei Beschädigung einer Carbon-Faser, dies wird durch die Legung der Carbon-Fasern (Wabenform) erreicht. Sie sind untereinander verbunden. Im Gegensatz zu einer herkömmlichen Heizmatte mit Heizdraht.
Mooi, maar ik ook niet anders verwachtLaagvlieger schreef:Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwd.
Werkt prima.
Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raaktenThe Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
Heb wel het idee dat er 3 versies zijn:pascal1109 schreef:Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raaktenThe Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
Plaatje rechts (als je voor de auto staat):pascal1109 schreef:Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
Dat is heel die cabrio: Het is nu een Holden Astra 2.5-24V Convertible GSIoenatje schreef:ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor
dit is een custom
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
Liever eronderThe Undertaker schreef:Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
pascal1109 schreef:Liever eronderThe Undertaker schreef:Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
The Undertaker schreef:Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes