Pagina 6 van 7

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 11 jul 2012 22:57
door gsipiloot
felix schreef:prachtig machien die turbo!!


Gisteren mee gereden en damn dat gaat vooruit zeg!!

Met 1 handje aan het stuur volgas gaat niet hé :lol:
Op de teller kijken gaat ook nie bij volgas optrekken :wink: :mrgreen:

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 20 dec 2012 09:37
door felix
http://www.2dehands.be/autos/autos/opel ... c_id=&afd=" onclick="window.open(this.href);return false;

???

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 20 dec 2012 23:08
door Erwin_dude

ding is bij niels opgebouwd dacht ik..

stond er poos terug nog!

buitenkant is niet veel zelfde geld voor interieur!

specs doen de auto

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 21 dec 2012 00:40
door GSI Racer
indd bij Niels gebouwd :wink:

is nog een topic van hier op het forum

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 21 dec 2012 08:15
door pascal1109
GSI Racer schreef:indd bij Niels gebouwd :wink:

is nog een topic van hier op het forum
Ja, daar posten we lekker in nu :mrgreen:

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 21 jul 2014 21:40
door fille_6
hallo, na lange tijd nog eens een update van mijn astra f posten;

het begon halver wegen 2013 dat mijn auto begon te stotteren (bij het optrekken +-4500rpm) hij ging dan nog wel hoger in toeren maar de motor draaiden niet zuiver
ook brande het motorstoringlampje af en toe ook als je rustig reed, bij het uitlezen kende het uitleestoestel niet om welke fout het ging en heb ik wildweg eens geprobeerd om mijn lambasonde te vervangen door 1 dat ik nog had liggen ermee was het probleem tijdelijk opgelost. erna had ik de auto uitgeschreven en stond hij droog en warm in een garage, ik liet zeker om de twee weken de auto volledig warm draaien en als het donker was durfde ik de straat nog wel eens op en af rijden (rustig aan) nu begin dit jaar in de winter (+-9 graden) liet ik mijn astra nog eens warmdraaien, zodra hem warm was had ik de gas eens ingeduwd tot max 5000rpm en ineens begon hij op 3cilinders te lopen, eerst dacht ik (hoopte ik) een kapotte bougie maar dit was het niet dat de kabels eens doormeten, ontsteking volledig gecontrolleerd, sensors afgegaan en dit zonder resultaat, ( motor was pas 10.000geleden gereviseerd dus je gaat er vanuit dat er niets aan de motor was) toen wou ik de compressie meten, kleppendeksel er eerst afgehaald en toen zag ik dat de nokkenas op de eerste cilinder de nokken naar bovenstonde en de inlaatklep open stond :swear: toen wist ik genoeg en heb het blok maar opengedaan,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

klepveerschotel in stukken vaneen, de inlaatklep ernaast heeft ernaast heeft hetzelfde voor alleen nog niet gesprongen (schol niet veel)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook heb ik gezien dat de 3de cilinder vol staat zowel de cilinderkop als de zuiger met klein putjes? ik dacht eventueel aan een sigment dus 3de piston er ook maar gelijk uitgehaald nu ik toch bezig was, deze lijkt mij helemaal in orde, dus even doorzoeken wat evt. die putjes kan hebben gemaakt

Afbeelding

bovenstaande foto zie je de putjes duidelijk aan de piston ter hoogte van mijn hand

Afbeelding

ook vertoont de cilinderwand sporen van de zuiger is dit al normaal na 10.000km of niet? altijd warm gereden volgens de regels van de kunst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

859cilinderkop goed of slecht? geen idee

ik zou graag mijn astra eens langs de buitenkant aanpakken maar het komt er gewoonweg niet van, alveel tegenslag gehad met de motor dat je denkt waarom zou ik aan de buitenkant beginne? de motor heb ik laten reviseren maar ik ga alles gewoon zelf doen alles op zijn tijd en rustig aan ik hou jullie op de hoogte !! ik moet eerlijk zijn en had mijn astra al opgegeven en tekoop aangeboden maar dit doe ik geen tweede keer meer ik hou van mijn astra en als hij gaat is het een super auto om mee te rijden!!!!

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 21 jul 2014 21:42
door fille_6
bericht is 2keer geplaats excuses ervoor mvg fille :GSi:

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 21 jul 2014 22:54
door prs
rally astra blok zeker? :shutup: :hypocrite:

die schade aan je zuiger komt door het pingelen (arm lopen van de motor).
wel gek van die klep schade, stond de riem nog wel op tijd? :confused:

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 21 jul 2014 23:09
door fille_6
prs schreef:rally astra blok zeker? :shutup: :hypocrite:

die schade aan je zuiger komt door het pingelen (arm lopen van de motor).
wel gek van die klep schade, stond de riem nog wel op tijd? :confused:
jup riem stond nog op zen plek, ik denk gewoon dat de klepveerschotels metaalmoe waren? waren volgens mij niet vernieuwd en zullen ondertussen 250.000km gebold hebben en door de zwaardere klepveren het begeven hebben? is maar een theorie :) maar vind het ook raar waarom de klepveer krom staat, klepgeleder is zelfs in 2stukken gevlogen en idd door hem opgebouwd? wrm?

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 22 jul 2014 19:24
door TurboTim
En weer 1 die problemen heeft, het begint wel op te vallen :roll:

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 22 jul 2014 19:50
door GSI Racer
dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 22 jul 2014 21:51
door fille_6
GSI Racer schreef:dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
Jawel, binnengegaan bij Niels en maand later was die afgesteld in Duitsland op de testbank had 310 pk op papier en een week later kreeg ik op mijn zak van een bmw e36 m3 3.0 286 pk dus ergens klopt dit niet echt xD

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 08:26
door Vincent_R
Verdomme zeg, dit is wel ontzettend zuur!

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 10:57
door renej
Die 859 cilinderkop hoort ook niet op jou motor,dit is een cilinderkop van een M2.8 c20xe motor kun je zien aan de 2 gietstukken
KS400 kop zit meestal op een c20let
Wel jammer dit zijn dure schade`s

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 13:44
door fille_6
renej schreef:Die 859 cilinderkop hoort ook niet op jou motor,dit is een cilinderkop van een M2.8 c20xe motor kun je zien aan de 2 gietstukken
KS400 kop zit meestal op een c20let
Wel jammer dit zijn dure schade`s
Vreemd, mja moet tog een andere kop opkomen, deze heeft schade. Welke kop raadt je me aan? Ks400/700 zou geen aanrader zijn?

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 13:59
door TurboTim
coscast

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 14:29
door fille_6
Foxs schreef:coscast
Welke type coscast?

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 16:53
door TurboTim
fille_6 schreef:
Foxs schreef:coscast
Welke type coscast?
voor de c20xe en c20let

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 19:50
door Npl-Engeneering
Kijk wel even of er Natrium gevulde uitlaatkleppen in de kop zitten anders kunnen de kleppen de warmte alleen via de klepzetels kwijt.

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 20:47
door astra-gsi-666
Foxs schreef:
fille_6 schreef:
Foxs schreef:coscast
Welke type coscast?
voor de c20xe en c20let
coscast zijn de beste koppen die er zijn die krijg je bijna
niet kapot ,coscast :worship: :worship: :thumbsup:
danny gsi 666

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 21:42
door fille_6
Npl-Engeneering schreef:Kijk wel even of er Natrium gevulde uitlaatkleppen in de kop zitten anders kunnen de kleppen de warmte alleen via de klepzetels kwijt.
En hoe controleer ik dit? Zoniet is dat dan een ramp?

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 21:45
door felix
Ik vroeg al af wat er met deze gebeurt was!
Nog steeds bij de eigenaar dus.
Jammer van de schade, zeker na zo'n werken, zouden niet mogen!!
Je steekt hem dan binnen bij een tuner en heb je dit voor, raar :?: maar zo te zien wordt dit opgelost.

Ivm de koppen, coscast zijn idd goede koppen, alleen gaan ze teveel geld, tot je er zelf eentje aanbied dan is het te duur :D (zelf meegemaakt)
In mijn astra lag ook een coscast, maar in me daily lag vroeger een KS700, ook niet kapot te krijgen.
In de corsa ligt ook een KS700 en doet ook nog steeds zijn werk.
Ik zou een KS700 plaatsen met bypass, zeker even goed!!

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 21:54
door fille_6
felix schreef:Ik vroeg al af wat er met deze gebeurt was!
Nog steeds bij de eigenaar dus.
Jammer van de schade, zeker na zo'n werken, zouden niet mogen!!
Je steekt hem dan binnen bij een tuner en heb je dit voor, raar :?: maar zo te zien wordt dit opgelost.

Ivm de koppen, coscast zijn idd goede koppen, alleen gaan ze teveel geld, tot je er zelf eentje aanbied dan is het te duur :D (zelf meegemaakt)
In mijn astra lag ook een coscast, maar in me daily lag vroeger een KS700, ook niet kapot te krijgen.
In de corsa ligt ook een KS700 en doet ook nog steeds zijn werk.
Ik zou een KS700 plaatsen met bypass, zeker even goed!!
Ja de Astra blijft bij mij ik ga er alles zelf aan doen, dan weet je hoe en wat er is aan gedaan/gebeurt en na een revisie zou dit idd allemaal ni moge gebeuren. En ivm. De cilinderkoppen heb je groot gelijk als je zelf 1 tekoop aanbied xD ik ga nu eerst zien dat de onderblok terug goed is en dan de cilinderkop, jij hebt er geen meer ligge zeker?

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 22:02
door GSI Racer
fille_6 schreef:
GSI Racer schreef:dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
Jawel, binnengegaan bij Niels en maand later was die afgesteld in Duitsland op de testbank had 310 pk op papier en een week later kreeg ik op mijn zak van een bmw e36 m3 3.0 286 pk dus ergens klopt dit niet echt xD
Dan is hij of te arm/niet goed afgesteld
of je hebt een slechte injector op die cilinder

Re: Fille's Astra F turbo

Geplaatst: 23 jul 2014 22:09
door fille_6
GSI Racer schreef:
fille_6 schreef:
GSI Racer schreef:dat is indd een pingelschade wat je daar aan de zuiger hebt.
is dat blok nooit afgesteld op een testbank??
Jawel, binnengegaan bij Niels en maand later was die afgesteld in Duitsland op de testbank had 310 pk op papier en een week later kreeg ik op mijn zak van een bmw e36 m3 3.0 286 pk dus ergens klopt dit niet echt xD
Dan is hij of te arm/niet goed afgesteld
of je hebt een slechte injector op die cilinder
Ok, weer wat bijgeleerd :wink: zeer belangrijk dus !!