Pagina 5 van 5

Geplaatst: 03 okt 2007 20:56
door Rellie opt werk
Bij mij was het de laatste keer ook gelijk goed, is heel verschillend, geen flauw idee waar het aan ligt.

Geplaatst: 22 okt 2007 20:30
door Baas J.
OK, opgelost.

Ik had nieuwe blokken / schijven / klauwen

Geen centreerringen


De blokken waren niet 100% goed voor de klauwen en door verkeerde montage van de blokken zijn de schijven dus krom geraak, ze remden immers alleen op de buitenste 3 cm. Door extreme hitte vorming zijn de schijven zo krom als een hoepel geraakt, al kon je dat niet zien aan de buitenkant.

Door het ontbreken van centreerringen was het feest compleet.

Terug naar de winkel gegaan, nieuwe schijven geclaimt omdat ik de verkeerde blokken had meegekregen. Schijven gekregen.
Nieuwe schijven erop + setje centreerringen van Mtech..

Mn auto remt perfect!

Eind goed, al goed :D

Geplaatst: 22 okt 2007 20:34
door pluggie
Top !

Geplaatst: 22 okt 2007 21:12
door oenatje
hehe. de aanhouder wint.

Geplaatst: 22 okt 2007 21:28
door astra 1.8
Hey mooi dat het nu gelukt is, wat voor remschijven zitten er nu op dan? Weer dezelfde van een Meriva? Ging dat met die centreerringen dan?

Geplaatst: 22 okt 2007 21:57
door Baas J.
Ja Meriva schijven passen perfect nu.... de schijven die mtech levert voor Opel, 284 x 24 zijn nl ook 60mm binnenmaats.

Geplaatst: 22 okt 2007 23:27
door astra 1.8
Dus toch wel opgelost met van die dunne centreerringen! 8) 8)

Denk trouwens dat het gewoon Meriva schijven zijn die M-Tech aanbied.

Geplaatst: 23 okt 2007 06:36
door oenatje
nee meriva schijven zijn 280mm

die van mtech 284mm

Geplaatst: 23 okt 2007 09:36
door Baas J.
Klopt... al zul je dat niet merken denk ik :)

Toch had ik verwacht dat bij "zachtjes" het pedaal aanraken de auto al fors zou afremmen.. dit is nog steeds niet het geval.

Als ik bijvoorbeeld de corsa c 2002 van mn meisje pak of de peugeot 306 van 'r moeder dan merk ik dat bij lichte aanraking de auto toch al merkbaar (in je lijf) afremt. Ga je harder trappen dan gaan ze pas echt hard remmen.

Mn astra remt nu beter dan eerst...zeker als je even een tik op het pedaal geeft... toch is het gevoel van echt "aangrijpen" niet aanwezig.. ligt dit aan de rembekrachtiger?

Geplaatst: 23 okt 2007 09:42
door Rellie opt werk
Dat doet het nooit, dr zit gewoon een dikke zuiger in die eerst niet veel doet tot je er meer kracht op zet dan is het ineens wammm remmuh

Geplaatst: 23 okt 2007 09:51
door Baas J.
dr zit gewoon een dikke zuiger in die eerst niet veel doet tot je er meer kracht op zet dan is het ineens wammm remmuh
LOL, ja dat bedoelde ik!

Geplaatst: 23 okt 2007 10:40
door RedBill
Die nieuwe wagens hebben allemaal een heel andere rembekrachtiger. (Vaak ook een stuk minder goed doseerbaar). Als je dat effect dus wilt krijgen wat jij bedoelt moet je je rembekrachtiging en hoofdremcilinder vervangen denk ik.

Geplaatst: 23 okt 2007 13:59
door Baas J.
lama dan :wink:

Geplaatst: 04 mar 2008 22:24
door QuerulouS
even een ouwe topic terug halen om geen nieuwe aan te maken ;)

Ik heb dit even gelezen, maar ik kom nergens tegen of de achter schrijven ook vervangen dienen te worden met calibra 4x100 schrijven en calibra klauwen, (of is de achterremmerij van een calibra hetzelfde als van de astra?)

@ Marty
1) Calibra Turbo.
284/288 x 24 mm

Het monteren van de remklauwen van de Calibra turbo kan zonder enige aanpassing en is "plug & play"
Voor deze remmenset moeten schijven van 284 of 288 mm gemonteerd worden afhankelijk van het klauw type:
FN54= klauw voor 284mm
FN57= klauw voor 288mm
kan je ook 284mm op een FN57 monteren zonder problemen, en dezelfde blokken gebruiken als je op een FN54 zou gebruiken?

(Bijv. er is tot je beschikking een FN57 set, maar je gebruikt 284mm schrijven, en ook de remblokken die eigelijk op een FN54 horen)
2)Girling Omega A 3.0
298 x 28 mm

Om de Girling klauwen van de Omega A te kunnen monteren dienen deze lichtelijk te worden aangepast.
Voor deze remmenset moeten schijven van 298 x 28 mm gemonteerd worden
welke lichtelijke aanpassingen bedoel je?



@Rallyastra
Bestel even Ferrodo premier remblokken voor de Calibra turbo, die heb ik er ook op zitten met de meriva schijven past 100% had zelfs nog ruimte over.
zijn er nog verschillende ferrodo blokken? bijv. afwijkende maten t.o.v. de remklauwen FN54 of FN57? of is het 1 maat ferrodo daarvoor?



@Bartje
Ik heb voor mijn setje Meriva schijven van Brembo 90euro betaald, 2 stuks dus..
kan je een kleine beschrijving geven van welke calibra klauwen (FN54 / FN57), welke remblokken, en welk type brembo schrijven 284 of 288 mm .. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?



@oenatje
Baas J. schreef:
.......

nee 4 gaats schijven cali turbo 284x25mm
kan je een kleine beschrijving geven van welke calibra klauwen (FN54 / FN57), welke remblokken, en welk type/merk schrijven.. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?



@GrinX
Ik heb dat destijds ook gehad met mijn Girling ombouw.
kan je een kleine beschrijving geven van welke Girling klauwen (weet niet of er meerdere types zijn) eventuele aanpassingen, welke remblokken, en misschien welk type Girling schrijven.. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?



@Rallyastra
Altijd even met zn 2en ontluchten maar dat heb je vast ook wel gedaan. Rem ze nou maar gewoon eens in. Mijn girlings werkten in het begin nog slechter als mn originele remmen, .....
kan je een kleine beschrijving geven van welke Girling klauwen (weet niet of er meerdere types zijn) en enventuele aanpassingen, welke remblokken, en misschien welk type Girling schrijven.. waar besteld? Zijn ook de achter klauwen en remmen vervangen?



@Baas J.
Ja Meriva schijven passen perfect nu.... de schijven die mtech levert voor Opel, 284 x 24 zijn nl ook 60mm binnenmaats
zo nu samengevat, wat heb je er nu allemaal onder zitten? Of had je je auto j.l. verkocht?


en voor de andere die ik vergeten ben :) wees vrij om te vermelden wat jij precies onder je auto hebt hangen aan remmerij! Calibra kit, of Gerling kit of misschien wat anders?...[/quote]

Geplaatst: 05 mar 2008 09:07
door pluggie
Baas J. schreef: Als ik bijvoorbeeld de corsa c 2002 van mn meisje pak of de peugeot 306 van 'r moeder dan merk ik dat bij lichte aanraking de auto toch al merkbaar (in je lijf) afremt.
Als je dat wilt moet je een BX kopen.

Geplaatst: 05 mar 2008 09:21
door pascal1109
QuerulouS schreef:Ik heb dit even gelezen, maar ik kom nergens tegen of de achter schrijven ook vervangen dienen te worden met calibra 4x100 schrijven en calibra klauwen, (of is de achterremmerij van een calibra hetzelfde als van de astra?)
Is geen noodzaak. Heb zelf m'n GSi achterremmerij er ook nog op zitten...

Geplaatst: 05 mar 2008 12:43
door Baas J.
Ik rijd nu met Calibra FN54 turbo klauwen met Meriva 280mm schijven en Mtech centreerringen. (20,-).

De ellende werd veroorzaakt doordat ik de verkeerde remblokken had meegekregen, en daar heb ik een poos mee lopen klooien. Dit is toen verholpen (garantiewerk) en nu remt het perfect. Ik heb trouwens ook gewoon mn originele remmen achter, wel Mtech geboorde schijven overigens.