Paar vraagjes
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Paar vraagjes
De meesten zullen wel denken wie is die kerel toch die zo af en toe een berichtje achterlaat! Nou ik ben dus Erik Trompert. Ik heb sinds 9mei 2006 mijn rijbewijs en ben al verliefd op de gsi sinds ik 10jaar was! Momenteel rijd ik nog in een astra f station.
Ik ben HBO student en zit in wageningen op school. Ik kon destijds de station voor een schappelijke prijs kopen van mijn buurman. Daarnaast leek het mijn ook niet verkeerd om met een auto te beginnen die niet meteen teveel vermogen heeft. Want als je je rijbewijs haalt betekent dit niet dat je kunt rijden en dat je het gevoel van de auto in de vingers hebt. Ik heb dit zelf ook gehad met een corsa a, achterop een auto gegleden in de file.
Daarnaast had ik ook niet meteen het geld om een Gsi te ONDERHOUDEN. Een gsi kopen voor pak en beet 2000 euro kan iedereen, maar hem dan ook houden en goed onderhouden is een 2e. Ik ben mij bewust van de onderhoudskosten van een gsi. En heb daarom nog maar gewacht met het aanschaffen van een gsi.
In april moet de station weer voor apk en dit zal voor mijn gevoel weinig problemen leveren, als hij gekeurt is is het de bedoeling dat er een gsi komt. Ik kijk regelmatig rond op site's zoals marktplaats, speurders, autoscout, etc. Over het algemeen gsï'tjes genoeg!
Het probleem alleen is: Ik wil graag een C20XE, misschien is alleen die eis al te hoog. De C20XE'tjes die je dan vind op bv marktplaats zijn vaak slecht onderhouden of ze hebben er de meest vreselijk rommel aan vast geplakt. Een cosworth taartschep die het raportcijfer van de gsi met 1 verandering van een 9 een 5 maakt en dan moet ik al helemaal niet beginnen over de vreselijke bumpers.
De mensen die deze spullen monteren zijn slecht voor het imago van de gsi/gsi rijders. (let op! dit is mijn mening)
Ik ben dus op langere termijn opzoek naar een standaard C20XE, ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen maken! Dus als iemand een mooie te koop weet, keep me informed!
Maar waarom ik dit topic starte was eigenlijk om een paar vraagjes:
- ik wil mijn motorruim schoonmaken, kan ik dit met enige voorzichtigheid met de hogedrukreiniger doen?
-De omega van mijn ouders heeft een paar kapotte dashboard lampjes, ik wil deze graag vervangen voor blauwe verlichting. Wat is verstandig kan ik gewoon ergens blauwe lampjes kopen of kan ik beter blauwe ledjes in de normale fitting solderen?
- Ik heb een lekke middendemper ik wil deze vervangen, ik heb assteunen hoe kan ik hiermee het beste te werk gaan?
Alvast bedankt!
Ik ben HBO student en zit in wageningen op school. Ik kon destijds de station voor een schappelijke prijs kopen van mijn buurman. Daarnaast leek het mijn ook niet verkeerd om met een auto te beginnen die niet meteen teveel vermogen heeft. Want als je je rijbewijs haalt betekent dit niet dat je kunt rijden en dat je het gevoel van de auto in de vingers hebt. Ik heb dit zelf ook gehad met een corsa a, achterop een auto gegleden in de file.
Daarnaast had ik ook niet meteen het geld om een Gsi te ONDERHOUDEN. Een gsi kopen voor pak en beet 2000 euro kan iedereen, maar hem dan ook houden en goed onderhouden is een 2e. Ik ben mij bewust van de onderhoudskosten van een gsi. En heb daarom nog maar gewacht met het aanschaffen van een gsi.
In april moet de station weer voor apk en dit zal voor mijn gevoel weinig problemen leveren, als hij gekeurt is is het de bedoeling dat er een gsi komt. Ik kijk regelmatig rond op site's zoals marktplaats, speurders, autoscout, etc. Over het algemeen gsï'tjes genoeg!
Het probleem alleen is: Ik wil graag een C20XE, misschien is alleen die eis al te hoog. De C20XE'tjes die je dan vind op bv marktplaats zijn vaak slecht onderhouden of ze hebben er de meest vreselijk rommel aan vast geplakt. Een cosworth taartschep die het raportcijfer van de gsi met 1 verandering van een 9 een 5 maakt en dan moet ik al helemaal niet beginnen over de vreselijke bumpers.
De mensen die deze spullen monteren zijn slecht voor het imago van de gsi/gsi rijders. (let op! dit is mijn mening)
Ik ben dus op langere termijn opzoek naar een standaard C20XE, ik wil absoluut geen overhaaste beslissingen maken! Dus als iemand een mooie te koop weet, keep me informed!
Maar waarom ik dit topic starte was eigenlijk om een paar vraagjes:
- ik wil mijn motorruim schoonmaken, kan ik dit met enige voorzichtigheid met de hogedrukreiniger doen?
-De omega van mijn ouders heeft een paar kapotte dashboard lampjes, ik wil deze graag vervangen voor blauwe verlichting. Wat is verstandig kan ik gewoon ergens blauwe lampjes kopen of kan ik beter blauwe ledjes in de normale fitting solderen?
- Ik heb een lekke middendemper ik wil deze vervangen, ik heb assteunen hoe kan ik hiermee het beste te werk gaan?
Alvast bedankt!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Motorruimte kun je spuiten, MAAR... zorg ervoor dat je alle elektra delen en inlaten goed afschermt met plastic zakken, denk hierbij dus aan je luchtfilter, accu, complete onsteking etc..- ik wil mijn motorruim schoonmaken, kan ik dit met enige voorzichtigheid met de hogedrukreiniger doen?
-De omega van mijn ouders heeft een paar kapotte dashboard lampjes, ik wil deze graag vervangen voor blauwe verlichting. Wat is verstandig kan ik gewoon ergens blauwe lampjes kopen of kan ik beter blauwe ledjes in de normale fitting solderen?
- Ik heb een lekke middendemper ik wil deze vervangen, ik heb assteunen hoe kan ik hiermee het beste te werk gaan?
Om het makkelijker te maken, kun je het blok van tevoren ook inspuiten met carburateurreiniger. Zorg wel dat je dit ergens doet waar je het "afval" op kan vangen, want al die olietroep enzo, daar wordt niemand echt blij van
dasboardlampjes kun je "meen ik nog" via Steve van het opelgsiclub forum bestellen, maar je kunt ze ook via Conrad.nl bestellen. Zelfs solderen kan uiteraard ook natuurlijk.
Middendemper kun je zelf wel vervangen met je assteuntjes, maar het is veiliger en veel makkelijker om dit even ergens op een brug te doen! Mocht je het toch zelf willen doen, vergeet dan niet je voorwielen onder het motorcompartiment te leggen, mocht de auto dan onverhoopt van de assen schieten heb je toch nog enige bescherming
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Motorruimte moet eigenlijk met de stoomcleaner met ontvetter erdoor mixen en op een warme motor.
Dan hoef je trouwens ook niet echt iets af te plakken.
Maja niet iedereen heeft zo'n stoomcleaner.
En je moet een beetje voorichtig zijn waar je op spuit met 250 bar.
Dan hoef je trouwens ook niet echt iets af te plakken.
Maja niet iedereen heeft zo'n stoomcleaner.
En je moet een beetje voorichtig zijn waar je op spuit met 250 bar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Heb wel 2 hoge drukreinigers thuis, warm en koud water. Wasplaats met afvoer is ook aanwezig! Misschien dat ik nog een stoomcleaner van iemand kan lenen.
En een brug zou inderdaad beter zijn, kameraad van mijn vader heeft er wel 1, even vragen dus.
Mijn vader zei laatst nog tegen mij dat als ik vaker zelf aan auto's wilde sleutelen we misschien wel een smeerput konden maken thuis Opzich wel handig of kun je echt beter een brug hebben?
En een brug zou inderdaad beter zijn, kameraad van mijn vader heeft er wel 1, even vragen dus.
Mijn vader zei laatst nog tegen mij dat als ik vaker zelf aan auto's wilde sleutelen we misschien wel een smeerput konden maken thuis Opzich wel handig of kun je echt beter een brug hebben?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Met hogedruk moet je wel voorzichtig zijn
Als je met 250bar de lans te dicht bij je lak houd dan heb je kans dat je je lak eraf spuit
Reken er ook op dat 250bar door slangen ed heen gaat
Zelfs door banden
Iig niet op computers, zekering/relais kasten ed spuiten
Dan praat ik wel over profesionele druk spuiten, niet die dinge in de wasbox
Als je met 250bar de lans te dicht bij je lak houd dan heb je kans dat je je lak eraf spuit
Reken er ook op dat 250bar door slangen ed heen gaat
Zelfs door banden
Iig niet op computers, zekering/relais kasten ed spuiten
Dan praat ik wel over profesionele druk spuiten, niet die dinge in de wasbox
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Klopt, ik heb het ook over de profi apparaten.
Zoals ik op het werk met de WAP Titan:
op krachtstroom en verwarming met diesel.
Je moet zorgen voro hete motor en het water uit de stoomcleaner moet ook minstens rond het kookpunt zitten.
Dan verdampt het direct na reiniging.
Ook niet vergeten erna een flink stuk rijden met aardig wat gang om alles mooi droog te branden/te blazen.
Het best kun je het laten doen als je niet zeker bent hoe en wat.
Zoals ik op het werk met de WAP Titan:
op krachtstroom en verwarming met diesel.
Je moet zorgen voro hete motor en het water uit de stoomcleaner moet ook minstens rond het kookpunt zitten.
Dan verdampt het direct na reiniging.
Ook niet vergeten erna een flink stuk rijden met aardig wat gang om alles mooi droog te branden/te blazen.
Het best kun je het laten doen als je niet zeker bent hoe en wat.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Oke, wij hebben thuis een clena 150 warm/ koud water en een koud water hogedrukreiginger. Allebei krachtstroom uiteraard. Je spuit de verf er zo af inderdaad en dan moet je er al helemaal geen vuilvrees op hebben.Je hoeft natuurlijk niet constant met 250bar te spuiten, je kunt de druk ook wel wat lager zetten.
Ik kijk wel even, misschien kan ik beter gewoon een beetje poetsen onder de motorkap, lijkt me wat veiliger!
En die blauwe lampjes ga ik maar gewoon bestellen bij conrad. Hoevee; ben ik er nodig denken jullie?
Ik kijk wel even, misschien kan ik beter gewoon een beetje poetsen onder de motorkap, lijkt me wat veiliger!
En die blauwe lampjes ga ik maar gewoon bestellen bij conrad. Hoevee; ben ik er nodig denken jullie?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
De lampjes achter je dashboard en middenconsole hebben die dezelfde voet? T5 of moet ik voet B8, 5D hebben?
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... area_kz=8B
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgat ... area_kz=8B
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
lampjes via steve010.nl ( ik moet ze ook weer eens bestellen)
t5 voor achter je kachelknoppen en sigarettenplug
osram voor dashboard en boordcomp.
motor schoonspuiten doe ik weleens bij een wasbox, spuitpistool in de hand, knopje ''motor reinigen'' en hupla
niks bijzonders, en wat laag al zegt als je daarna storingen krijgt dan zat er al iets niet goed.
soms boen ik even met een washandje en soppie, ben je ook zo klaar.
t5 voor achter je kachelknoppen en sigarettenplug
osram voor dashboard en boordcomp.
motor schoonspuiten doe ik weleens bij een wasbox, spuitpistool in de hand, knopje ''motor reinigen'' en hupla
niks bijzonders, en wat laag al zegt als je daarna storingen krijgt dan zat er al iets niet goed.
soms boen ik even met een washandje en soppie, ben je ook zo klaar.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi