Koelvloeistofdop (sensor) OPGELOST!
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Koelvloeistofdop (sensor) OPGELOST!
Ik heb het volgende,
de dop op het koelwater reservoir heeft een sensor, zodra ik deze aansluit (of niet) krijg ik de melding "koelwaterniveau laag" op de bc. Sensor ziet er goed uit.
Hoe kan ik de sensor of de draadjes doormeten? Gewoon testen of er spanning op zit?
de dop op het koelwater reservoir heeft een sensor, zodra ik deze aansluit (of niet) krijg ik de melding "koelwaterniveau laag" op de bc. Sensor ziet er goed uit.
Hoe kan ik de sensor of de draadjes doormeten? Gewoon testen of er spanning op zit?
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 18 jan 2008 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
sensor zelf is inderdaad goed. Ik heb er net weer even naar gekeken, alles bleek gewoon te werken, echter...
doordat het stekkertje (door de vorige eigenaar) met een paperclip was doorverbonden (ik heb zelf nooit de gedachte gehad om een nieuwe dop te kopen ) bleken de contactpuntjes in de stekker zelf naar buiten verbogen, waardoor ze de contacten van de sensor niet meer raakten. Daardoor bleef ik telkens de fout houden
vond het al zo vreemd, want als ik die paperclip er terug in stak, deed ie het gewoon goed, maar deed ik de sensor erop, kreeg ik de foutmelding... maar bovenstaande verklaart de boel!!
doordat het stekkertje (door de vorige eigenaar) met een paperclip was doorverbonden (ik heb zelf nooit de gedachte gehad om een nieuwe dop te kopen ) bleken de contactpuntjes in de stekker zelf naar buiten verbogen, waardoor ze de contacten van de sensor niet meer raakten. Daardoor bleef ik telkens de fout houden
vond het al zo vreemd, want als ik die paperclip er terug in stak, deed ie het gewoon goed, maar deed ik de sensor erop, kreeg ik de foutmelding... maar bovenstaande verklaart de boel!!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Ik heb precies hetzelfde.... kwam gelukkig op tijd er achter (aanslag leek alsof er genoeg in zat)2.nullutje schreef:sensor zelf is inderdaad goed. Ik heb er net weer even naar gekeken, alles bleek gewoon te werken, echter...
Kreeg nooit een melding dat er niks meer in zat
C20XE '94
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- Contacteer: