Pagina 1 van 6
gurdi word zwaar verdrietig
Geplaatst: 14 jan 2008 15:38
door gurdi
heb een grandioos start probleem.
ik hoor alles rond draaien en ruik benzine nou had ik ergens anders te horen gekregen hoe ik echt kan controleren of er wel benzine toevoer is.
maar kan ik nergens meer terug vinden.
je hoort de motor wel rondlopen maar niet aanslaan.
af en toe tikt ie hem net niet voldoende dan hoor je heel even geluid uit de uitlaat en dan weer niet.
is dit de startmotor of de dynamo of misshien de accu?
kan ik dit allemaal zelf doormeten?
accu zit wel zo een bolletje in en die is gewoon groen.
met startkabels doet hij het wel na een paar keer rondgedraait te hebben...
als hij eenmaal aan is niks aan het handje..
als ik hem dan weer uit zet dan kan ik hem wel weer aankrijgen na enige tijd rond te laten draaien. maar als ik het een dagje later probeer niet meer.
(misschien dat het makkelijker gaat als hij nog een beetje warm is?)
is er iemand die enig idee heeft? of eventuele tips om paar dingen te testen?
Geplaatst: 14 jan 2008 15:49
door 2.nullutje
Als je denkt voldoende startvermogen te hebben, zal het je accu niet zijn.
Heb je een c20ne of xe?
draai je bougies los en hou ze in de adapters van de bougiekabels, onderkant (metaal) van de bougies tegen je blok aanhouden en de motor starten, kijk of je vokjes ziet op je bougies.
Zie je geen vonkjes, heb je een ontstekingsprobleem(pje).
Geplaatst: 14 jan 2008 16:27
door gurdi
Als je denkt voldoende startvermogen te hebben, zal het je accu niet zijn.
ik weet het niet
vonken zie ik wel daarom wil ik weten hoe je kunt kijken of je brandstof toegevoerd krijgt.
maar heb een 8 kleppie
Geplaatst: 14 jan 2008 16:30
door gurdi
en heeft er iemand een foto van hoe de brandstofrelais eruit moet zien van een 8v
en kan iemand vertellen waar deze zit:D danku
Geplaatst: 14 jan 2008 18:09
door 2.nullutje
c20ne kun je het zien bij je injectie. Daar zitten links aan de achterkant twee flexibele slangetjes... volgens mij is de bovenste de benzine aanvoer... correct me if i'm wrong!!
bij starten moet het er uit spuiten.
Geplaatst: 14 jan 2008 18:17
door Laagvlieger
Of je gebruikt de proefaansluiting onder dat dopje. Das veiliger!!!!
Maar je ruikt benzine, dus hij spuit wel in.
Controleer eerst maar of ie wel vonkt!
Geplaatst: 15 jan 2008 00:48
door QuerulouS
vreemd dat ie het wel doet, of beter doet, aan de startkabels,
misschien toch een accu probleem?
Geplaatst: 15 jan 2008 01:01
door opelforum
heb jij wel voldoende massa op je blok ???
check de kabel maar is van je chassis naar je versnellingsbak
Geplaatst: 15 jan 2008 11:13
door gurdi
waar zit dat proefdopje precies heb je daar een foto van ofiets?
en ik zal nog eens een keer die vonken kijken
kan het ok zijn dat de vonken niet krachtig genoeg zijn?
Geplaatst: 15 jan 2008 14:06
door gurdi
ik heb geen vonk..
kan het misschien de rotor of iets zijn dat die niet genoeg contact maakt en met startkabels een grotere vonk krijg?
deze ziet er nog zo uit:
Geplaatst: 15 jan 2008 14:15
door pluggie
Heb je je accu al eens gewoon gemeten ?
Geplaatst: 15 jan 2008 14:21
door gurdi
nee heb ik niet maar deze is nog geen halfjaar en is een accu van 74 ah,
heb geen multimeter:P
Geplaatst: 15 jan 2008 15:38
door Blitzkrieg
Zit er nou vocht in je verdeelkap of lijkt dat maar zo op de foto?
Geplaatst: 15 jan 2008 16:29
door ricardo^gsi
Blitzkrieg schreef:Zit er nou vocht in je verdeelkap of lijkt dat maar zo op de foto?
nou lijkt inderdaad zo
en je rotortje is ook nie echt lekker schoon (even schuurpapiertje ofzo langs hale)
en volgens mij zie ik ook olie lope
maarja of die daarvan helemaal nie meer start
Geplaatst: 15 jan 2008 18:11
door gurdi
nee da is van de regen:P haha nu was ie inderdaad vochtig:P maar zit wel olie ofiets vies bij iig.
maar het leek mij best ver ingesleten
heb nog een paar vraagjes hoe kan ik kijken of er stroom aan de verdelerkap word gegeven ,
kan de rotor er ook verkeerd om op zitten? of kan dat niet?
Geplaatst: 15 jan 2008 18:31
door 2.nullutje
rotor gaat er maar op 1 manier op... maak het hele huis eens schoon en schuur daarna voorzichtig de contactpuntjes en de rotorkop een op. Daarna even kijken of hij misschien wel start. Dan weet je dat de keerring lek is.
Geplaatst: 15 jan 2008 18:56
door gurdi
hoe maak ik het huis leeg en wat is het huis?
ben niet de bekendste met auto's maar leer het langzamer hand wel want probeer toch alles zelf te done:D
Geplaatst: 15 jan 2008 18:58
door Theo Gsi
dat oranje ding
ik zou het gewoon vervangen, kost je miss 20 tientjes bij elkaar nieuw
Geplaatst: 15 jan 2008 19:11
door gurdi
ow gewoon de rotorkap. jah ik ga niks vervagnen wat al keer vervangen is en niet zeker kapot is.
Geplaatst: 15 jan 2008 22:41
door gurdi
toch ga ik morgen even rotor +rotorkap halen
doe ik gelijk eerst even de deze rotorkap schoonmaken en opschuren.
mar is die kering veel werk?
Geplaatst: 16 jan 2008 11:54
door gurdi
op de ingang van de bobine staat nog stroom
dus kan het nog de rotor en de bobine en de bougies zijn
dus dan heb ik de meeste kans op de rotor en de bougies da word dus even na de automaterialenhandel:D
Geplaatst: 16 jan 2008 12:01
door Mit
Theo Gsi schreef:dat oranje ding
ik zou het gewoon vervangen, kost je miss 20 tientjes bij elkaar nieuw
20 tientjes... 200 euro is nog best veel voor het 'gewoon' vervangen
Geplaatst: 16 jan 2008 12:09
door 2.nullutje
Als je zelf niet weet wat de staat van de onderdelen is >> vervangen!
- Nieuwe rotor
- Nieuwe verdelerkap
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe bougies
kost je wel wat, maar dan is dat weer gewoon weer goed!
Oliekeerring hoeft niet de oorzaak te zijn! eerst die andere dingen uitsluiten!
Geplaatst: 16 jan 2008 14:15
door gurdi
zaten aall nieuwe bougiekabels en nieuwe roto en rotorkap op
heb vandaag bougies en rotor en rotorkap vervangen maar nog geen vonk
ik kan de kabels niet doormeten helaas. moet even een multi meter lenen.
maar er is op de bobine wel een inkomende spanning .(spanningszoeker)
maar nu weet ik niet of deze wel een uitgaande heeft.
bobine is dan wel bijna nooit kapot maar lijkt er toch op.
hoe kan ik de uitgaande stroom meten want dit is hogere spanning dan een multimeter aankan.
de oude rotorkap eerst schoongemaakt en opgeschuurd maar deed ook niks.
Geplaatst: 16 jan 2008 14:19
door gurdi
Mit schreef:Theo Gsi schreef:dat oranje ding
ik zou het gewoon vervangen, kost je miss 20 tientjes bij elkaar nieuw
20 tientjes... 200 euro is nog best veel voor het 'gewoon' vervangen
die kap is 38 euro rotor is 12 euro bougies waren 22 euro van ngk
samen is dat 50 euro:P met een beetje korting:P