Pagina 1 van 2
Aankoop GSI...
Geplaatst: 13 dec 2007 23:25
door xrd
hello!
Volgend jaar ben ik 21jaar en vanaf die leeftijd is een GSI betaalbaar voor jonge mensen hier in België. We worden hier belast op het aantal pk's van de wagen en niet op het gewicht...
Ik rij al een jaar of 3 rond met mijn F'je 1.4
De 55pk die de wagen uitbraakt is niet echt véél te noemen
Dus volgend jaar waarschijnlijk een GSI! Nu ken ik nog niet veel van GSI motoren, dus als ik eentje koop wil ik op mijn hoede zijn...
Kan iemand me uitleggen waar de verschillen zitten tussen een c20xe/c20let..., 8v/16v, de 1.8 modellen de 2l's, de ecotechs enz...
Heeft er iemand een compleet overzicht van alle GSI modellen?
Wat raden jullie aan/af?
grtzz
Geplaatst: 13 dec 2007 23:33
door Theo Gsi
c20ne 115 pk 2 liter 8 klepper
c20xe 150 pk 2 liter 16 klepper
c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 125 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 136 pk 2 liter 16 klepper ecotech
dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
Geplaatst: 13 dec 2007 23:33
door Baas J.
Ik heb nog een mooie C18XE voor je
125PK 1.8 16V !
Geplaatst: 13 dec 2007 23:37
door xrd
azo
Wel ik denk dat 90% van de GSI's in belgië c20ne's zijn!
c20let is dus hetzelfste blok als in vectra turbo?
Geplaatst: 13 dec 2007 23:38
door Mad Driver
Nou ik vertel effe wat ik weet,
c18xe 125pk standaard
c20xe 150pk standaard..
de c20xe is het meest gewilde.
De c20ne 8v 115pk standaard, zijn wel iets goedkoper in onderhoud, maar veel verschil zit er niet in.c20let is dus met turbo...lekker snel, maar turbo onderhouden is niet goedkoop.
kheb een c18xe en vind um erg lekker rijden. Power genoeg, zeker voor een 1,8! Ook koppel genoeg onderin. Belangrijkste is voor jou dat je een goed onderhouden gsi koopt, met bekende geschiedenis. Anders sta je voor veel kosten, en das KUT! Mijn blokje vraagt erg weinig onderhoud. Gewoon in de gaten houden, bougies kabels olie etc, en je bent dik in orde!
Geplaatst: 13 dec 2007 23:40
door Paintballer
Theo Gsi schreef:
x20xev 132 pk 2 liter 16 klepper ecotech
dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
136 PK Theo
Geplaatst: 13 dec 2007 23:41
door Theo Gsi
sorry
Geplaatst: 13 dec 2007 23:44
door pluggie
Theo Gsi schreef:
c20let 200 pk 2 liter 16 klepper turbo
c18xe 132 pk 1.8 liter 16 klepper
x20xev 132 pk 2 liter 16 klepper ecotech
dat zijn de modelen die in een gsi zijn geleverd
Klopt geen teelballetje van idd.
C20LET is hier sowieso niet in de GSi geleverd. Je C18XE is 125 Pk
en die X20XEV zonder de dikke bumperts is 136 pk.
Geplaatst: 13 dec 2007 23:48
door Theo Gsi
hier niet nee krijn! maar tha africa wel.
En die c18xe had verkeerd getypt was aan het corigeren toen de rest het al had getypt en x20xev had ik idd fout :
Geplaatst: 13 dec 2007 23:51
door pluggie
Heten ze daar GSi dan ?
Bovendien heeft de TS200 204 Pk.
Geplaatst: 13 dec 2007 23:53
door Theo Gsi
sorry papa...
Geplaatst: 14 dec 2007 00:08
door Rallyastra
En daar worden ze ook Kadett genoemd "Big Boss" de 5 deurs, sedan heet er Astra TS200. En is niet in 3 deurs geleverd.
Maaruh wat kost nou een pk in Belgie ?
Geplaatst: 14 dec 2007 00:21
door pluggie
Geplaatst: 14 dec 2007 00:29
door oenatje
pluggie schreef:Heten ze daar GSi dan ?
Bovendien heeft de TS200 204 Pk.
fout,
c20let in calibra heeft 204pk
zuid afrikaanse c20let in astra 214 ongeveer.
calibra c20let 150kw
astra of kadett 200ts 160kw
Geplaatst: 14 dec 2007 00:30
door Rallyastra
Jezus, ik dacht dat Nederland een Apenland was, Belgie is nog erger
Je zou maaar een auto met 800 pk rijden
Geplaatst: 14 dec 2007 00:54
door xrd
Motorisch mogen wij niets aanpassen... even een v6 ingooien mag niet, of ik moet wachten tot m'n astra 25j is = oldtimerkeuring.
Ik moest al een hele berg papieren regelen voor m'n verlagingsveren
hoe duur is de benzine daar in nederland?
hier staat ie 1.48€
Wat verbruiken jullie gsi's zo?
Geplaatst: 14 dec 2007 01:17
door pluggie
a) Benzine prijzen zijn gelijk.
b) Ligt aan je rechtervoet.
C20XE (DUUR in Belgie) kan ontzettend zuinig rijden. Stuk zuiniger dan C20NE.
Rij je veel snelweg, rij jij netjes 120 en trek jij echt altijd rustig op, is het gerust 1 op 15.
Stamp jij hem altijd flink op zijn lazer bij het stoplicht, en altijd stad, dan haal je de 1 op 10 niet.
Geplaatst: 14 dec 2007 08:04
door oenatje
mijn c20xe:
rustig aan 1 op 11
1 op 8 als ik stevig door rijd
Geplaatst: 14 dec 2007 08:24
door Blue Vectra
heb regelmatig 1:15 gereden met de astra GSI
veel snelwegkm's en relaxt constant 120 zoeven met af en toe een uitspatting richting 200km/u
Geplaatst: 14 dec 2007 08:57
door orang-pinda
Rallyastra schreef:Jezus, ik dacht dat Nederland een Apenland was, Belgie is nog erger
Je zou maaar een auto met 800 pk rijden
Is de belasting per kwartaal of??
Ik vind het sowieso maar vaag dat je per pk's je wegenbelasting moet betalen.
Hier in Nederland gaat het om gewicht, wat terecht is.
En hier doen ze tenminste nog wat aan de wegen met dat geld.
Geplaatst: 14 dec 2007 09:18
door RedBill
Om voor onze belgische vriend het plaatje even helder te hebben:
De Astra F GSi is niet geleverd met de C20 LET.
De keuzes die je in België hebt bij de aanschaf van een Astra F GSi zijn:
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20NE (2 liter 8V) 115 Pk, 170Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,0l/100km (1:12,5). Bouwjaar: augustus 1991 - september 1993.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C20XE (2 liter 16V) 150 Pk, 196Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,7l/100km (1:13). Bouwjaar: augustus 1991- augustus 1994.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback C18XE (1,8 liter 16V) 125 Pk, 168Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 7,9l/100km (1:12,6). Bouwjaar: september 1993 - augustus 1994.
- Astra F GSi 3 deurs Hatchback X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,6l/100km (1:11,6). Bouwjaar: augustus 1994 - juli 1996. (Dit is het model van na de facelift, dus zonder dikke bumpers, spoilers, lichthappers en skirts.)
- Astra F GSi 5 deurs Station X20XEV (2,0 liter 16V) 136 Pk, 185Nm, Fabrieksopgave gemiddeld verbruik: 8,9l/100km (1:11,2). Bouwjaar: januari 1995 - juli 1996.
Geplaatst: 14 dec 2007 09:22
door RedBill
xrd schreef:hier staat ie 1.48€
Benzineprijzen liggen hier aan de snelweg zo rond de 1,48 op dit moment, en bij zelfbedieningspompen van bijvoorbeeld Shell of Firezone ligt dat 10-12 cent per liter lager.
Over de zogenoemde "witte pompen" wil ik het niet hebben.
Geplaatst: 14 dec 2007 11:33
door vizier
met de 1.4 haalde ik 500km
met de c20xe 600+
ik rij 100km per dag waarvan zo'n 50km snelweg
Geplaatst: 14 dec 2007 12:24
door xrd
In Belgie rekenen we het verbruik per 100km
minimaal verbruik 7.2l/100km goeie 700km met een tankbeurt
maximaal verbruik 9.8l/100km
goeie 500km met een tankbeurt
jullie rekenen afgelegde afstand per liter?
Geplaatst: 14 dec 2007 12:31
door vizier
Ik reed altijd vol gas in m'n 1.4 omdat het ding niet vooruit te branden was
Ik was een vectra 2.5v6 gewent