even een vraag over me handrem die doe het niet goed
even een vraag over me handrem die doe het niet goed
ik heb een vraag ik heb een nieuwe kabel en gister zijn nieuwe schoentjes van me hand rem in gegaan maar aan 1 kant pak die niet goed wel als je aan de handrem kabel achter je schijf trek dan pak die wel
waar ik het er op heb latten zetten die snap er ook niks meer van weet jullie hoe ik dat goed krijg ze hebben ook al wezen afstellen maar dat luk ook niet helemaal ik hoor het wel
waar ik het er op heb latten zetten die snap er ook niks meer van weet jullie hoe ik dat goed krijg ze hebben ook al wezen afstellen maar dat luk ook niet helemaal ik hoor het wel
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Ik weet even niet hoe het met handremmechaniek in een schijfrem zit, ik ken het alleen van een trommelrem... Die kun je met een schroevedraaier stellen door het afstelschroefje te vinden, en hem dan op, of af te draaien.
De schroevedraaier stop je dan in het gat waar je normaal je wielbouten in draait.
De schroevedraaier stop je dan in het gat waar je normaal je wielbouten in draait.
Grtz, GrinX
GrinX schreef:Ik weet even niet hoe het met handremmechaniek in een schijfrem zit, ik ken het alleen van een trommelrem... Die kun je met een schroevedraaier stellen door het afstelschroefje te vinden, en hem dan op, of af te draaien.
De schroevedraaier stop je dan in het gat waar je normaal je wielbouten in draait.
dat hebben ze ook al gedaan
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
heb ik ook last van...niels heeft er toen een tijdje aan geknutseld...maar volgens mij waren de schoentjes ook een beetje op toen.
Maar als ik aan de handrem trek gaat het erg stroef.
moet denk ik oplossen voor de apk. Hij houdt het wel, maar op een steile weg houdt hij het niet.
Maar als ik aan de handrem trek gaat het erg stroef.
moet denk ik oplossen voor de apk. Hij houdt het wel, maar op een steile weg houdt hij het niet.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
raymond schreef:klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras
ik ben van daag terug geweest en ze hebben alles na gekeken en afgestelt weer ze zeggen de die nieuwe schoentjes in moet sleiten dat ze nieuw zijn ze moeten in sleiten in de voering zeggen ze
dat is zooo'n BULLSJIT!, hoe moeten die schoentjes in godsnaam inslijten? ik neem aal dat je een gsi hebt met achterschrijven? die schoentjes voor je handrem gebruik je alleen als je je handrem gebruikt, en ze zullen dus never nooit inslijten, tenzij je met getrokken handrem gaat rijden.edwinn schreef:raymond schreef:klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras
ik ben van daag terug geweest en ze hebben alles na gekeken en afgestelt weer ze zeggen de die nieuwe schoentjes in moet sleiten dat ze nieuw zijn ze moeten in sleiten in de voering zeggen ze
Ik had er ook last van, mijn oplossing was een messing verloop stukje (voor loodgieters werkzaamheden) het was iets vierkants met een gat erin. Toen heb ik een vertikale sleuf gezaagd, en ook op maat gezaagd ( dus de hoogte aangepast van dit blokje).. dit heb ik bij de kabel gemonteerd (de ene die niet goed me wiel blokkeerde) en zo pakten ze allebei goed.
dus wat je doet is, je krikt je auto even op, gaat er onder liggen, haalt je warmte afwerende halfronde langvormige plaat weg, die zit boven je tussendemper (als ik het goed heb). Dan zie je 1 kabel (lange "staaf" met schrioefdraad) die vanuit je carrosserie naar een T-stuk loopt, en bij die t stuk lopen twee flexibele kabels naar je achter remmen. nu kijk je welke van de 2 veel speling heeft, en je vult die speling (achter het T-stuk), met behulp van dat blokje, op. zodat beide kabels even gespannen staan.
mocht het zo zijn dat ze allebei speling hebben, dan moet je even die moer nog wat strakker aantrekken die ook bij dat t-stuk zit.
Nu trek je je handrem aan, en wolla! allebei goed voor de keuring!
SUCCES!!!
C20NE
ze hebben het al op gevult daar gisterQuerulouS schreef:dat is zooo'n BULLSJIT!, hoe moeten die schoentjes in godsnaam inslijten? ik neem aal dat je een gsi hebt met achterschrijven? die schoentjes voor je handrem gebruik je alleen als je je handrem gebruikt, en ze zullen dus never nooit inslijten, tenzij je met getrokken handrem gaat rijden.edwinn schreef:raymond schreef:klemt de binnen kabel niet in het stuk onder de auto
kijk daar eerst maar eens naar
bij mij was aan het eind van de buiten kabel de bende verrot
zodat de binnenkabel niet meer kon bewegen
dat was op het punt waar de binnenkabel ophoud bij je achteras
ik ben van daag terug geweest en ze hebben alles na gekeken en afgestelt weer ze zeggen de die nieuwe schoentjes in moet sleiten dat ze nieuw zijn ze moeten in sleiten in de voering zeggen ze
Ik had er ook last van, mijn oplossing was een messing verloop stukje (voor loodgieters werkzaamheden) het was iets vierkants met een gat erin. Toen heb ik een vertikale sleuf gezaagd, en ook op maat gezaagd ( dus de hoogte aangepast van dit blokje).. dit heb ik bij de kabel gemonteerd (de ene die niet goed me wiel blokkeerde) en zo pakten ze allebei goed.
dus wat je doet is, je krikt je auto even op, gaat er onder liggen, haalt je warmte afwerende halfronde langvormige plaat weg, die zit boven je tussendemper (als ik het goed heb). Dan zie je 1 kabel (lange "staaf" met schrioefdraad) die vanuit je carrosserie naar een T-stuk loopt, en bij die t stuk lopen twee flexibele kabels naar je achter remmen. nu kijk je welke van de 2 veel speling heeft, en je vult die speling (achter het T-stuk), met behulp van dat blokje, op. zodat beide kabels even gespannen staan.
mocht het zo zijn dat ze allebei speling hebben, dan moet je even die moer nog wat strakker aantrekken die ook bij dat t-stuk zit.
Nu trek je je handrem aan, en wolla! allebei goed voor de keuring!
SUCCES!!!
- ricardo^gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
- Locatie: zuidland