cv passagierskant kaduuk

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

cv passagierskant kaduuk

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik had het al een tijd, maar ga het deze week eens bekijken

als ik de auto met afstandbediening op cv doe, gaat eerst alles dicht ( links, rechts, klep, tankklep) en dan meteen alles weer open.

dan moet ik handmatig de knop van de paggagierskant naar beneden doen, deur dicht, dan doet de cv het wel.
maar als ik vervolgens met cv open, gaat alles open behalve de passagierskant, deze moet ik dan weer handmatig omhoog trekken.


blijkbaar dus storing of wat kapot in de passagiersdeur

nou heb ik al een extra cv motortje, dus die kan ik dan testen en uitsluiten. misschien dat het stangetje blijft hangen achter tape ofzo, zal ik ook meteen op letten.

maar ik vraag me af, ik heb slotloze grepen, alleen hangen de draadjes er nog wel voor cv op sleutel.

je weet wel, die clipjes met draad, aan achterkant portierslot
als je de sleutel omdraaid, maakt het clipje contact en werkt je cv, alles op slot.
die zijn toch volstrekt overbodig bij slotloze grepen ?
misschien dat deze namelijk sluiting maakt o.i.d.

want het is vaag, de passagiersknop gaat wel omlaag, maar dan meteen alles weer omhoog..

naja tips iemand ? hopelijk droog volgens weekend, kan ik weer eens wat doen.!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Ik had bijna hetzelfde. Met de ab alles opslot ging alles dicht maar 1x weer openen. Daarna weer sluiten en toen bleef het dicht. Als ik het knopje aan de bestuurderskant omlaag deed ging alles dicht en bleef ook dicht. Bij mij zat het in het mechanisme van de bestuurderskant. Ik heb alles eeen beetje gangbaar gemaakt met wd40 en sileconenspray dacht ik en nu doet ie het perfect.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

als ik het knopje van de bestuurderskant naar beneden druk, gaat ook alles op slot zoals het hoort, maar dan meteen weer alles open

ik moet de passagierskant handmatig sluiten (en openen) zodat de rest dicht blijft
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Klinkt als draadbreukje links. Wat het ook kan zijn is dat de schakelaar (pulscontact) van de linkerzijde geschakeld is waardoor deze tegenwerkt. Je zult het even moeten controleren allemaal.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

draadbreukje rechts zal je bedoelen? passagierskant heeft de troubles

en jah die pulscontacten, die zijn toch overbodig met slotloze grepen ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie