Pagina 1 van 2

2 Dagen al dat de accu leeg is!!!

Geplaatst: 07 nov 2007 14:51
door Romano
Ik heb nu al 2 dagen dat mijn accu s'ochtends leeg is..
dus ik net even met de multi meter me accu gemeten...

12.5V met de motor uit
12.7V met de motor aan?

zou zeggen je dynamo is kapot maar die heb ik 2 maanden geleden laten reviceren ik heb alleen 2 neon buisjes onder me dash op me geschakelde plus van me radio aangesloten en gister xenon.

wat is nou het probleem ? als ik hem sóchtends op de bus van me ma start dan start hij in 1 keer en haal ik gelijk de kabels eraf dan valt me motor weer uit ik moet hem even een minuutje of 10 laten laden daarna geen problemen

ik snap er de ballen niet meer van wat kan het zijn.! :?:

Geplaatst: 07 nov 2007 16:04
door Laagvlieger
Dynamo laad overduidelijk niet bij.
Werkt je laadstroomlampje wel??
Zoja. Dynamo kapot.

Geplaatst: 07 nov 2007 16:08
door Romano
Laagvlieger schreef:Dynamo laad overduidelijk niet bij.
Werkt je laadstroomlampje wel??
Zoja. Dynamo kapot.
hoe bedoel je laadstroom lampje die in je dash zit het acculampje??

het viel me gister avond op dat hij heeeeeeeeeeeel echt heeel zwak brand ik zat er op te letten toen ik in de mcdrive stond...

zou het me spannings regelaar zijn dan??

en hoe kan het dat hij savonds gewoon goed start en s'ochtends niet..

hij verliest ergens stroom denk ik dan..

Geplaatst: 07 nov 2007 16:09
door Laagvlieger
kan ook maar feit blijft dat hij erg weinig bijlaad.

Geplaatst: 07 nov 2007 16:22
door Romano
net even met die gasten van delco remy gebelt over me dynamo dat ik hem 2 maandjes geleden bij hun heb laten reviceren en dat hij nu geen stroom meer bij laad... morgen even afgeven gaan ze hem testen en ze verzekerde mij bij een kapotte dynamo vergoeden hun mij een nieuwe....

dus dat is geregeld bedankt laag! :)

Geplaatst: 07 nov 2007 16:25
door Trompie
het kan ook nog zijn dat het niet aan de dynamo ligt, maar dat hij een slechte massa heeft. had je die al gecontroleerd?

Geplaatst: 08 nov 2007 11:19
door QuerulouS
Romano schreef:
Laagvlieger schreef:Dynamo laad overduidelijk niet bij.
Werkt je laadstroomlampje wel??
Zoja. Dynamo kapot.
hoe bedoel je laadstroom lampje die in je dash zit het acculampje??

het viel me gister avond op dat hij heeeeeeeeeeeel echt heeel zwak brand ik zat er op te letten toen ik in de mcdrive stond...
stond zeker je achterruit verwarming of je blower aan? (heb ik ook namelijk gaat het lampje heel zachtjes branden)

Geplaatst: 08 nov 2007 12:04
door Romano
jah zou best kunnen in deze tijd staat bij mij alles aan achteruitverwarming kachel radio licht :D ben een kouwkleun

Geplaatst: 08 nov 2007 17:13
door 2.0 freak
of je spannings regelaar is kapot. das niet zo duur. maar als het aan je dynamo ligt krijg je tog een nieuwe dus het is niet zo heel erg. wel vervelend elke ochtend :(

Geplaatst: 08 nov 2007 18:14
door Romano
naja slecht nieuwe dynamo schijnt in orde te zijn:S

wat kan het dan zijn jongens??

Geplaatst: 08 nov 2007 18:25
door Theo Gsi
accu
koolsofborstels

Geplaatst: 08 nov 2007 18:28
door Laagvlieger
Dan moet je simpel meten.
hoeveel verlies heb je in de kabels.
heb je spanning op de blauw/witte draad....

Geplaatst: 08 nov 2007 19:05
door Romano
morgen ochtend moet ik hem ophalen en dan ga ik maar verder zoeken naar het probleem baal er wel als een stekker van ik was er bijna 100% zeker van dat hij probleem bij mijn dynamo lag,,, niet dus :(

Geplaatst: 09 nov 2007 00:10
door Roy 2.0 16v
haal savonds je accupolen los of je hoofdzekeringen.
dan kun je in ieder geval de volgende dag weer starten

er zal gerust lekstroom zijn, dus bedenk eens wat je er de laatste weken aan hebt veranderd kwa electra. alarmsysteem? die neondingen? massakabels los van dynamo of accu?

alles weer eens nalopen, bevestigingen loshalen, schoonmaken, ingevet weer terugplaatsten.

eens een flinke rit maken, motor uit, accuspanning meten. half uur later weer meten. hoeveel lekt er weg?
dan kun je nog zekeringen eruit halen en weer elk half uur je accu meten

Tja een zoektocht is het altijd!

Geplaatst: 09 nov 2007 19:04
door Aleuh
v-snaar :P ?

Geplaatst: 09 nov 2007 19:31
door pluggie
Roy 2.0 16v schreef:haal savonds je accupolen los of je hoofdzekeringen.
dan kun je in ieder geval de volgende dag weer starten
Nou alssie 12V is uit en 12V+.2 motor aan met Dynamo.
En Dynamo is goed......
Gaat er toch iets niet goed van Dynamo naar accu.

Je kunt ook direct op dynamo meten overigens.

Geplaatst: 09 nov 2007 19:37
door Romano
dynamo heb ik rechtstreeks gemeten.. gaaf netjes 14,6V aan idd
misschien is er iets met de accu..

morgen maar meten wat er allemaal tussen me accu zit en dan kijken waar hij stroom veliest... :?

Geplaatst: 09 nov 2007 22:13
door Laagvlieger
Dus toch 14.6. Das heel wat anders dan de waardes in je eerste post.

Maare laat me raden....goedkope accu zeker?
Neem een originele Opel accu!

Geplaatst: 10 nov 2007 00:30
door Theo Gsi
ik ben zeer tevreden met me yellow top accu, dat is toch smulle en die raken niet zo snel leeg!

Geplaatst: 10 nov 2007 09:16
door Laagvlieger
Gel accu's zijn ook nie alles hoor.

Geplaatst: 11 nov 2007 02:53
door Da Evil Michael
in mijn astra zit nog steeds de orginele accu in die er van fabriek af in gezet werd. alleen begint hij nou langzaam aan het te begeven. nog geen half uur meer en hij is leeg. maar de accu staat er ondertussen alweer 11 jaar in. lang leve de orginele opel accu's.

Geplaatst: 11 nov 2007 13:56
door Romano
Laagvlieger schreef:Dus toch 14.6. Das heel wat anders dan de waardes in je eerste post.

Maare laat me raden....goedkope accu zeker?
Neem een originele Opel accu!

maar die meeting van 14,6V is van na het terug komen van de dynamo

die gasten hadden een blokje wat achterop zit vervangen zag ik en ze zeiden dat er een lagertje moest worden vervangen..

ik zei gelijk dat ding is 2 maanden geleden gereviceerd wat gaat er fout dan?


maar hij start tot nu toe weer zonder problemen:S

Geplaatst: 11 nov 2007 14:10
door Sin
blokje achterop is de spanningsregelaar

Geplaatst: 11 nov 2007 14:25
door 2.nullutje
Romano schreef:
Laagvlieger schreef:Dus toch 14.6. Das heel wat anders dan de waardes in je eerste post.

Maare laat me raden....goedkope accu zeker?
Neem een originele Opel accu!

maar die meeting van 14,6V is van na het terug komen van de dynamo

die gasten hadden een blokje wat achterop zit vervangen zag ik en ze zeiden dat er een lagertje moest worden vervangen..

ik zei gelijk dat ding is 2 maanden geleden gereviceerd wat gaat er fout dan?


maar hij start tot nu toe weer zonder problemen:S
waarom hebben ze de spanningsregelaar vervangen dan als de dynamo gewoon goed was?

Geplaatst: 11 nov 2007 23:02
door Romano
ja dat is mijn vraag ook


die gasten willen gewoon geen slechte naam hebben ofzo..

ik zei ook tegen die gozer wat gaat er fout.. er is niks met me dynamo aan de hand maaar jullie hebben 2 dingetjes gerepareerd..

kreeg ik te horen dat het mijn fout is geweest met monteren..

echt hoor!!! ik stond op klappen ben blij dat hij tot nu toe gewoon normaal start en geen lege accu meer heb..

maar zit me tocgh niet lekker dat ze zoiets dan in MIJN schoenen wordt schuiven :x