lambdawaarde te hoog?
- Station c20xe
- forum-gebruiker
lambdawaarde te hoog?
Vandag is mijn auto afgekeurd voor de apk op een aantal puntjes
die makkelijk zelf op te lossen zijn. Maar een punt daar kom ik niet op uit en dat is dat de lambdawaarde te hoog is ( 1.10). Heeft dat te maken met de carterontluchting die omgeleid is of is de lambdasonde aan vervanging toe . Ikzelf denk het tweede want het het benzineverbruik is ook best hoog alhoewel dat mischien weer te wijten valt aan brede banden.
die makkelijk zelf op te lossen zijn. Maar een punt daar kom ik niet op uit en dat is dat de lambdawaarde te hoog is ( 1.10). Heeft dat te maken met de carterontluchting die omgeleid is of is de lambdasonde aan vervanging toe . Ikzelf denk het tweede want het het benzineverbruik is ook best hoog alhoewel dat mischien weer te wijten valt aan brede banden.
'Rappe familiebak'
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Krijgt de arme lambda weer de schuld.....en waarom??????
Wat heeft ie jou misdaan????
Dat is precies hetzelfde als dat iemand tegen jou auto aanrijdt, de buurman ziet dat gebeuren. Gaat naar jou toe om dat te zeggen, en dat jij dan die arme buurman aansprakelijk steld.
Lambda is slechts een sensor die doorgeeft hoe de verbranding is geweest.
In dit geval te rijk! Zoek daar de oorzaak van op!!!
Wat heeft ie jou misdaan????
Dat is precies hetzelfde als dat iemand tegen jou auto aanrijdt, de buurman ziet dat gebeuren. Gaat naar jou toe om dat te zeggen, en dat jij dan die arme buurman aansprakelijk steld.
Lambda is slechts een sensor die doorgeeft hoe de verbranding is geweest.
In dit geval te rijk! Zoek daar de oorzaak van op!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
Dat is dus een van de puntjes die we gaan oplossen. De k&ninlegfilter is schoon, de brandstoffilter nog blinkend nieuw evenals de bougies. De auto verkeert in topstaat. Maar wat kan ik nou doen aan de te hoge lamdawaarde. De apkmeester vertelde mij dat ik de carterontluchting weer aan moet sluiten en dan kijken maar zelf geloof ik daar niet zo in. Effe aansluiten gaan we zoiezo doen maar de vraag blijft nog steeds wat is de oorzaak van een te hoge lambdawaarde.Laagvlieger schreef:uitlaat moet voor de APK ook gasdicht zijn he!!!
Dus als die lekt is het zo en zo afkeur.
En zorg voor goede staat van onderhoud.
Luchtfilter, benzinefilter, bougietjes.
'Rappe familiebak'
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Station c20xe
- forum-gebruiker
Hehe de auto is eindelijk gekeurd met de oude lambdasonde nog. Na het dichtsmeren van de uitlaat zijn de uitstootwaarden net binnen de marges gebleven. Bij de poging om de lambdasonde te verwijderen kregen ze hem niet los en ook niet met de brander erbij. De lambdasonde is helemaal vastgerot en nog imitatie ook. In ieder geval is ie weer gekeurd dat is het belangrijkste. Wel vervelend want ik wil de bosch lambdasonde erop hebben en mijn huidige verbruik is ook niet fantastisch te noemen.
'Rappe familiebak'
- GSi Twente
- forum-gebruiker
als je hem er niet af kunt krijgen kun je proberen om een nieuwe lambda sonde met ring in je uitlaat te lassen.Station c20xe schreef:Hehe de auto is eindelijk gekeurd met de oude lambdasonde nog. Na het dichtsmeren van de uitlaat zijn de uitstootwaarden net binnen de marges gebleven. Bij de poging om de lambdasonde te verwijderen kregen ze hem niet los en ook niet met de brander erbij. De lambdasonde is helemaal vastgerot en nog imitatie ook. In ieder geval is ie weer gekeurd dat is het belangrijkste. Wel vervelend want ik wil de bosch lambdasonde erop hebben en mijn huidige verbruik is ook niet fantastisch te noemen.
maar dat ze hem er niet uit kunnen krijgen, dan proberen ze gewoon niet goed genoeg
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Station c20xe
- forum-gebruiker
Ja , ik denk ook wel dat het gewoon te doen moet zijn. De garage waar ik ben geweest werken vooral nog jonge monteurs die nog lerende zijn. Een ervaren iemand die al wat meer ellende hebt meegemaakt op zijn werk zal het vast wel lukken. Ik ga van de week 's kijken bij een ander adresje.
'Rappe familiebak'
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Station c20xe
- forum-gebruiker
Nou, ben bij een ander adresje geweest en wat denk je binnen 10 minuten eraf die lambdasonde zonder heet te maken nog wel. Nu die andere erop zit merk ik verschil in mijn stationair toerental. Ipv. 900 toeren is het nu 1200 toeren. Zou dat bijtrekken of... Computer is in ieder geval wel gereset en nu nog kijken of het gaat schelen in benzineverbruik.
'Rappe familiebak'
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer: