Pagina 1 van 2

Achterremschijven

Geplaatst: 15 okt 2007 10:14
door Baas J.
Mijn achterremschijven hebben eigenlijk altijd een rand van circa 1 cm waar er niet geremd word (getuige de roest).

Hebben meer mensen dit en hoe komt het?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik net nieuwe Mtech schijven erop heb gezet, en net zoals bij mn oude schijven ook hier weer zie dat de blokjes daar niet pakken. Al heb ik de blokjes ook al eens vervangen door nieuwe..

Geplaatst: 15 okt 2007 10:23
door RedBill
Is dat aan de binnenkant van de schijf, of aan de buitenrand?

Bij normale blokken en schijven zou dat aan de buitenrand 1-2 mm moeten zijn.

Geplaatst: 15 okt 2007 11:01
door Baas J.
aan de buitenrand.

Zal straks es een pic maken.

Geplaatst: 15 okt 2007 11:42
door Roy 2.0 16v
ik heb originele achterschijven en misschien enkele mm roestrandje

een centimeter is wel erg veel en zal wel door de mtech schijven komen ? ? ?
heb je nog je originele remklauwen en blokjes of ook aangepast?

Geplaatst: 15 okt 2007 11:59
door Baas J.
Klauwen blokken orgineel.

Nopes ligt niet aan de schijven denk ik... bij mn oude was t nl ook.

Ik dacht toen dat nieuwe blokjes dit wel zou oplossen maar dat bleek niet waar.

Geplaatst: 15 okt 2007 17:41
door Baas J.
Hier de remschijf in kwestie:

Afbeelding

Geplaatst: 15 okt 2007 17:42
door gurdi
heb ik ook last van..
alhoewel ik er nu ik nieuwe blokjes eronder heb wel een heel stuk weer recht als de rest is geworden.. maar dat was geen leuk ritje tot een paar weken geleden.
hele tijd met remmen zo een vet irritante felle piep.. maar nu is die gewoon recht ,

verder kun je die schijven afdraaien of iets dergelijks..

een vriend van mij heeft pas nog verteld dat hun gewoon een bijtel nemen

en die op de rand houden. op een de remklauw dat je zelf neit zoveel kracht hoeft te zetten. en met twee steeksleutels aan elkaar gekoppeld met het wiel draaien.. schijnt er zo af te vallen met deze manier en dat had hij zelf ook niet verwacht.

Geplaatst: 15 okt 2007 17:59
door Laagvlieger
Zijn de remmen wel gangbaar bij jullie en zijn ze gemonteerd met VET?????

Die remmen van Baas J zijn zelfs BIJNA APK afkeur!!!

Geplaatst: 15 okt 2007 18:00
door Roy 2.0 16v
dit is nog een dun laagje aanslag, dus niet weg te draaien of af te beitelen
maar tot zover is niet goed
de binnenkant heeft het niet?

Geplaatst: 15 okt 2007 18:42
door GSi Twente
Laagvlieger schreef:Zijn de remmen wel gangbaar bij jullie en zijn ze gemonteerd met VET?????

Die remmen van Baas J zijn zelfs BIJNA APK afkeur!!!
Vraag me sterk af of de klauw idd nog wel beweegd.

Achterkant remt stuk minder, uiteraard duidelijk, maar op een remmenbank zou je de remkracht en het verschil duidelijk moeten zien.

Lijkt mij tijd voor revisie-setjes in de klauwtjes v.d. achterzijde. :wink:

Geplaatst: 15 okt 2007 18:55
door Baas J.
Die achterste remklauw beweegt toch niet zoals die voorste?!
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.

De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.

:s

Geplaatst: 15 okt 2007 19:18
door gurdi
jah ik wou zeggen bij mij was een remklauw linksachter kapot.. maar dat merkte je wel helemaal trillen en en een beetje zoeken als je hard remt..
dus dnek dat je dat wel gemerkt had missschien dat het met een paar fotos duidelijker word...

Geplaatst: 15 okt 2007 19:21
door Baas J.
Waar foto's van maken dan :?

Geplaatst: 15 okt 2007 19:21
door Bart(astra)
Baas J. schreef:Die achterste remklauw beweegt toch niet zoals die voorste?!
Deze klauw zit vast met 2 bouten 19.

De zuigers kon ik nog normaal terugdrukken met een waterpomptang zodat mn nieuwe schijf ertussen pastte.

Ik weet ook niet wat er aan de hand is... heb de blokjes nog even over vlak schuurpapier gehaald...raakte meteen overal... denk ook niet dat dat het is.

:s
Wat er bedoeld wordt is of de remzuigers idd nog soepel bewegen, en dat de blokken niet vast zitten in de remklauw.

Hier hoort vet aan te zitten (alleen raakvlak met klauwen svp)
Anders even blokjes eruit halen en alles schoonmaken (schuren) en met nieuw vet monteren.

...en als je er niet zo handig in bent, ga dan aub naar de dealer !

Geplaatst: 15 okt 2007 19:28
door Baas J.
Ow maar dat is allemeaal gebeurd hoor... heb het open gehad blokken en klauw zo goed mogelijk schoongemaakt en met kopervet weer gemonteerd.

Misschien maar gewoon weer nieuwe blokken erin.

Geplaatst: 15 okt 2007 22:50
door Roy 2.0 16v
heeft de andere kant vd schijf hetzelfde ?

Geplaatst: 16 okt 2007 08:53
door Baas J.
Kan ik niet goed zien nu... vanmiddag es eronder kruipen..

De andere schijf doet het iets beter overigens...

Geplaatst: 16 okt 2007 10:15
door gurdi
ik had nog eens bij mij gekeken alleen bij mij is het nu nog maar een mm of 3-4
ik heb er geen last van werkne gewoon goed...

maar wat is nu eigenlijk je probleem,
is het nou dat je een dikke rand hebt en de remblokken daar tegen komen en dus niet helemaal in kunnen knijpen?
of iets anders..
en een fototje is altijd handig...

Geplaatst: 16 okt 2007 11:35
door Baas J.
Lijkt me duidelijk..eerste post.


Ik heb nieuwe schijven die net zoals mijn oude schijven een spoor roest vertonen waar er geen contact is met de blokken.

Bij mn oude schijf zat er idd een dikke rand.. omdat ie daar blijkbaar nooit had geremd.

Foto staat ergens boven.

- Zuigers zijn gangbaar
- Blokken zijn gangbaar
- met vet gemonteerd

Blokken zijn circa 3 kwart jaar geleden vernieuwd... misschien moet ik ze maar gewoon vervangen door nieuwe weer.

Geplaatst: 16 okt 2007 12:09
door Roy 2.0 16v
zowieso bij nieuwe schijven ook nieuwe blokken monteren.

maar het lijkt me dat je het aan je huidige blokjes moet zien, schuin afgesleten ofzo. aangezien de rest gangbaar blijkt te zijn

Geplaatst: 16 okt 2007 12:18
door GSi Twente
Heb je al een remtest gedaan op een remmenbank???

Verschil aan kracht per wiel, en verschil van links en rechts....

Geplaatst: 16 okt 2007 14:09
door Baas J.
Volgens de Opel dealer was een revisiesetje niet nodig... als de zuigers normaal bewegen is dat het probleem niet.

Ik moet het vanmiddag loshalen, een blokje hout ertussen en even de zuigers een paar keer bijna eruit trappen en weer terugdrukken.

Waarschijnlijk nieuwe blokken monteren... al zijn mn huidige niet mismaakt ofzo... op een vlakke plaat met schuurpapier raakt de remvoering overal.

Geplaatst: 17 okt 2007 11:59
door Baas J.
Straks nieuwe blokken halen en monteren... ben benieuwd... weet vrijwel zeker dat dat het niet is.. :?

Geplaatst: 17 okt 2007 12:53
door Rellie opt werk
Altijd nieuwe blokken monteren bij nieuwe schijven :wink:

Geplaatst: 18 okt 2007 10:26
door Baas J.
Hmm blijkbaar waren het toch de blokken!
Omdat de oude schijf zo'n ontzettende roestrand had, had de schijf de blokjes compleet schuin afgesleten omdat de roestrand te hard was om weg te remmen.

Met nieuwe blokken zijn ze nu perfect, nergens een randje!

Excuses voor m'n gezonde scepsis!