Wat is het beste voor een mooi geluidje

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Wat is het beste voor een mooi geluidje

Bericht door Aleuh »

Hey mensen, ik heb nu een nogal zwaar geluid in me gsi-tje, en omdat ik al 2 x ben aangehouden ivm geluid (gelukkig waarschuwing dat ik het moest veranderen) was mijn vraag even, wat is een mooi zuiver zwaar geluidje.


Heb de tussendemper eruit, einddemper eruit, en de katalysator is eruit (zo heb ik hem gekocht) dus hels kabaal.. wat kan ik er beter onder doen tussendemper of einddemper?
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

ik heb een kat en einddemper meer ook niet, maakt een mooi geluidje.
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Mooi zwaar geluid is groep-A -> maar ook alles behalve legaal kwa geluidsterkte
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

weet jij alles van he ;)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Mooist is, kat terugplaatsen, APK vriendelijk.
Middendempersvervanger en een Sebring of Remus.
Niet van dat aso geluid, gewoon gematigd geluid. :wink:

Volgens mij heeft Niels nog een sebring demper en middendempervervanger liggen, vraag het hem maar eens.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

heb wel remus uitlaat he :P maja wil er wat minder geluid in he, heb je zelf ook wel gehoord :)
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Jetex Fortex.. mooier geluid voor een Astra is er niet. (in mijn ogen dan)
Heb zelf Remus, Sebring, Supersprint en orgineel gereden.

Remus setup:
Remus einddemper Middendemper Kat
Remus einddemper middendemper vervanger Kat
Remus einddemper middendemper vervanger katvervanger

(Klinkt allemaal voor geen meter)

Supersprint setup:
Lexmaul uitlaatspruitstuk, kat, middendemper Supersprint uitlaat

(Klinkt megaschel, en niet mooi)

Sebring setup:
Orgineel spruitstuk, Kat, middendemper vervanger, Sebring einddemper

(Klinkt aangenaam, maar vanaf 2500 toeren met veel motorbelasting pas echt lekker)

Jetex Fortex groep A
Iresa spaghetti spruitstuk, geen kat, en catback van Jetex Fortex Groep A.

(Geen aso hard geluid, mooi diep, lekkere doch niet irritante brom, zeer mooi en degelijk geluid, alles behalve schel of overheersend)
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Aleuh schreef:heb wel remus uitlaat he :P maja wil er wat minder geluid in he, heb je zelf ook wel gehoord :)
Klopt, maar je kent beter zeggen wat er vanover is, want die einddempers is helemaal hol.
Heb het er toen nog met Niels over gehad...
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Station c20xe
forum-gebruiker
Berichten: 241
Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
Locatie: zuid-holland

Re: Wat is het beste voor een mooi geluidje

Bericht door Station c20xe »

Aleuh schreef:Hey mensen, ik heb nu een nogal zwaar geluid in me gsi-tje, en omdat ik al 2 x ben aangehouden ivm geluid (gelukkig waarschuwing dat ik het moest veranderen) was mijn vraag even, wat is een mooi zuiver zwaar geluidje.


Heb de tussendemper eruit, einddemper eruit, en de katalysator is eruit (zo heb ik hem gekocht) dus hels kabaal.. wat kan ik er beter onder doen tussendemper of einddemper?
Ik had het zelfde probleem + dat ik er geen reet meer aan vond dat harde zware geluid. Ik heb vanaf de kat alles groep a uitlaat. Wat ik heb gedaan om het te verminderen is een universele groep a middendemper ertussen laten plaatsen en mijn geluid is nu precies zoals ik het hebben wou. Dus groep a met alle dempers erop zorgt voor toch wel een zwaar geluid maar niet te en rijdt vele malen beter.(bij grote politiecontrole hebben ze geluid gemeten en was dik in orde).
'Rappe familiebak'
Aleuh
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007 22:46
Locatie: Dokkum, FRL
Contacteer:

Bericht door Aleuh »

ja ik weet niet precies hoe en wat allemaal, maar heb aan niels gemeld dat er een tussendemper in moet en/of einddemper.. zolanghet geluid maar mooi word.. dus ik hoor het wel :) Maar volgens mij is mijn uitlaat ook een beetje lek :P
When you see some angel eyes glowing in the dark, riding in the night, cruising on the road.. you know it's me! Aleuh in tha GSi!
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Bericht door QuerulouS »

gewoon een leuke einddemper, ik heb hem van remus, en ook ik heb inderdaad een kat- en middendempervervanger, hij klinkt niet hard en ook niet al te zwaar, als je in een rustige toerental rijdt (in stad of snelweg) is het totaal niet hinderlijk, maar ik heb dan wel een 8v,
als je een 16v hebt dan is een achterdemper niet genoeg ben ik bang, of iig niet van remus. dan zou je misschien je kat terug moeten plaatsen,

succes

edit typfouten
C20NE
Gebruikersavatar
GSI-Sneek
forum-gebruiker
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 jul 2006 16:04
Locatie: Sneek

Bericht door GSI-Sneek »

heb zelf een mijn middendemper vervangen, en een remus einddemper.
krege je een zwaar geluid van, en niet teveel sjonny.
en geen gekut met de APK :wink:
Plaats reactie