Pagina 1 van 1

opel monza

Geplaatst: 10 okt 2007 17:32
door Michel82
dag heren,
ik heb even een vraagje over een opel monza 3.0e
vorige week hebben we een koppeling er opnieuw in laten zetten maar wat bleek er zat een 2,5 liter versnellingsbak in dus koppeling kon omgeruild worden.

dit is nu vervangen en de eerste paar dagen rijd de auto perfect maar nu begint de koppeling bij vol vermogen te slippen ?

wielspin kan je ook vergeten terwijl je dat toch wel verwacht.

hebben jullie slimmerikken mischien idee wat hier fout kan zijn.

wij denken zelf dat de versnellingsbak en koppeling er niet onderkan.

Ik hoor het wel

michel

Geplaatst: 10 okt 2007 17:54
door RedBill
Koppelingskabel te strak afgesteld?

.

Geplaatst: 10 okt 2007 17:57
door Michel82
Zou kunnen zal het aan hem vragen of ie daar naar wilt kijken

maar kan het geen kwaad een 2.5 liter versnellingsbak en koppeling in combinatie 3.0 e motor.

michel

Geplaatst: 10 okt 2007 18:01
door Delax80
even afwachten wat de experts hiero zegge....misschien dat zij het wete

anders kan ik iemand vrage die alleen maar in oude opels doet.

.

Geplaatst: 10 okt 2007 18:03
door Michel82
ik hoop dat het de koppelingskabel is ivm dat ie al genoeg narigheid heeft gehad met z'n auto

michel

Geplaatst: 10 okt 2007 19:43
door GSi Twente
Als jouw koppelingshevel er tekort op staat, gaat ie uiteraard slippen.
Kabel ligt goed?
Hevel zit goed met het druklager?

Geplaatst: 13 okt 2007 10:06
door Sounddragon
Ik zou het ook in de afsteling zoeken, misschien kan je op het Big opels forum wat meer info krijgen, of je zoekt de specs van die platen even op qua diameter en dan vergelijken met een 3 liter versie :wink:

Re: .

Geplaatst: 13 okt 2007 11:13
door RedBill
Michel82 schreef:Zou kunnen zal het aan hem vragen of ie daar naar wilt kijken

maar kan het geen kwaad een 2.5 liter versnellingsbak en koppeling in combinatie 3.0 e motor.

michel
Zou in theorie niet uit moeten maken. Als de bak eraan past en de spiebanen van de ingaande as passen in je koppelingsplaten, is ie in principe altijd zo af te stellen dat de koppeling goed tot stand komt...

Geplaatst: 13 okt 2007 12:27
door GSi Twente
Verschil zal hem meer in het vliegwiel zitten, van een 3.0 en 2.5 zijn niet hetzelfde qua bouw.

Dus de vraag is, welke zit eraan? :wink:

.

Geplaatst: 15 okt 2007 20:15
door Michel82
Deze week gaat ie terug naar de garage.

We weten ondertussen dat de 2.5 liter koppeling wel te combineren is met een 3.0 liter motor.

We bedankt voor de reacties en hopelijk is dat het ook want het is elke keer wat met die auto terwijl hij van een automonteur is geweest.

michel

Geplaatst: 15 okt 2007 21:05
door Bart(astra)
Wij hebben ook nog zo'n "projekt" als klant (was er vandaag nog)

Blijf je wel lekker mee aan de gang jah.
Zijn al compleet nieuwe draagarmen achter ondergegaan, en de nodige roest reparaties. Die man wil hem gewoon net en rijdend houden. Gebruikt hem ook dagelijks. Best goed eigenlijk.
Alleen vandaag bleek dat 1 van de 2 middendempers al niet meer origineel verkrijgbaar zijn...

Succes met jullie projekt !

Geplaatst: 16 okt 2007 13:12
door pluggie
Monza's zijn VET.

Geplaatst: 16 okt 2007 18:04
door vd_wel
alle ouwere opels zijn dik.

neem een a manta of een senator dan heb je toch echt wel een vette bak.

ik help een maat van me en die is een a manta aan het resterere,komt een 2.4 injectie van een omega in.