Astra C20LET GT28R @ EDS Part II
Astra C20LET GT28R @ EDS Part II
Nou na een heleboel problemen, gezeik en gedoe had ik me Astra ergens in Juni maar naar Niels gebracht. Daar zijn 2 waslijsten vol onderdelen vervangen en dingen vooral ook verbeterd!! De meesten hebben het topicje van Niels wel gevolgd waar zo het een en ander in staat beschreven. Hiervoor mijn dank aan Niels voor het goed afgeleverde werk! Echter was het stationair toerental nog niet goed, als motor warm was ging ie zelfs over de 2000 rpm, het vermoeden was de electronica. Deze was vorig jaar gedaan door EDS Motorsport, dus na heel veel moeite Arno (de Ëinstein" bij EDS) toch nog aan de telefoon weten te krijgen en een afspraak gemakt.En gister was het eindelijk zover!
Voor de vertaling en de gezellighied ging Marty ook gezellig mee. Zo stonden de TB/V6 killers gister ook weer naast elkaar.
Sfeer pic's EDS:
Iedereen aan het bellen .. Arno is de man in black ... damn wat heeft die het druk zeg ... de tel. ging continu af en er kwamen de heletijd mensen aangelopen. Ook was een Astra H Station 1.6 Turbo uit NL waar hij even 223 pk uit wist te halen voor als je op de sport knop drukt (helaas geen foto's van)
We hadden genoeg tijd om even een rondje te lopen door de "shop". Stonden leuke dingen ....
Snelle Speedster:
Met leuk blokje achterin:
Ondertussen werd er aan mijn astra gesleuteld .... statoinair toerental probleem bleek te komen door dat er ergens valse lucht werd aangezogen.
Ook het Boost Beast was er (dual LET Corsa )
Front engine:
zoek de overeenkomsten
Na lang wachten, setje nieuwe grotere injectoren en een oplossing voor de hoge stationairen toeren probleempje, kon de Astra endelijk de testbank op ....
Voor de bondage freaks onder ons :
Na de eerste run bleek dat er wat kleine aanpassingen nodig waren ....
even beetje "fine tuning" d.m.v. custom made gedraaide 80mm verlooppijpje
... en wat SAMCO slangen tegaan gegooid
Let op ... dit leverde maar liefst ruim 60PK!! extra op
Das nog eens fine tuning ... dat Arno er zelf van was geschrokken
Eindresutaat .... even met de digicam gedaan omdat ik even geen scanner bij de hand heb (komt maandag ofzo wel even) ....
Te zien is dat de druk nog steeds niet wordt vastgehouden en wegvalt naar 0,9 bar ... dit kon ik verhelpen door een sterkeren wastgate te plaatsen ... maar met 323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm weet ik niet of dat wel nodig is!
Al in al erg tevreden met het resultaat!!
Voor de vertaling en de gezellighied ging Marty ook gezellig mee. Zo stonden de TB/V6 killers gister ook weer naast elkaar.
Sfeer pic's EDS:
Iedereen aan het bellen .. Arno is de man in black ... damn wat heeft die het druk zeg ... de tel. ging continu af en er kwamen de heletijd mensen aangelopen. Ook was een Astra H Station 1.6 Turbo uit NL waar hij even 223 pk uit wist te halen voor als je op de sport knop drukt (helaas geen foto's van)
We hadden genoeg tijd om even een rondje te lopen door de "shop". Stonden leuke dingen ....
Snelle Speedster:
Met leuk blokje achterin:
Ondertussen werd er aan mijn astra gesleuteld .... statoinair toerental probleem bleek te komen door dat er ergens valse lucht werd aangezogen.
Ook het Boost Beast was er (dual LET Corsa )
Front engine:
zoek de overeenkomsten
Na lang wachten, setje nieuwe grotere injectoren en een oplossing voor de hoge stationairen toeren probleempje, kon de Astra endelijk de testbank op ....
Voor de bondage freaks onder ons :
Na de eerste run bleek dat er wat kleine aanpassingen nodig waren ....
even beetje "fine tuning" d.m.v. custom made gedraaide 80mm verlooppijpje
... en wat SAMCO slangen tegaan gegooid
Let op ... dit leverde maar liefst ruim 60PK!! extra op
Das nog eens fine tuning ... dat Arno er zelf van was geschrokken
Eindresutaat .... even met de digicam gedaan omdat ik even geen scanner bij de hand heb (komt maandag ofzo wel even) ....
Te zien is dat de druk nog steeds niet wordt vastgehouden en wegvalt naar 0,9 bar ... dit kon ik verhelpen door een sterkeren wastgate te plaatsen ... maar met 323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm weet ik niet of dat wel nodig is!
Al in al erg tevreden met het resultaat!!
Laatst gewijzigd door David op 06 okt 2007 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
T was een ZEER lange dag bij EDS, maar uiteindelijk waren die 2 uur banken met het Pringel Garret monster toch wel erg de moeite waard.
Me kleding stinkt verschrikkelijk naar de uitlaatgassen maar de mooie vlammen uit de uitlaat en het doorslippen van de wielen op de bank maakte het een leuke ervaring.
Hoop dat het filmen nog een beetje goed uit de verf is gekomen
volgende keer die van mij ook maar mee voor een uurtje op de bank.
Vraag me nog steeds af wat voor ontsteking.... (DIS achtig) dit is, met name de variant boegie's
Edit: Wat kijk ik sjagoo..en ik weet de overeenkomst tussen het Boost-Beast en de Boost-Bitch
Me kleding stinkt verschrikkelijk naar de uitlaatgassen maar de mooie vlammen uit de uitlaat en het doorslippen van de wielen op de bank maakte het een leuke ervaring.
Hoop dat het filmen nog een beetje goed uit de verf is gekomen
volgende keer die van mij ook maar mee voor een uurtje op de bank.
Vraag me nog steeds af wat voor ontsteking.... (DIS achtig) dit is, met name de variant boegie's
Edit: Wat kijk ik sjagoo..en ik weet de overeenkomst tussen het Boost-Beast en de Boost-Bitch
Laatst gewijzigd door Marty op 06 okt 2007 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: