Astra C20LET GT28R @ EDS Part II

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Astra C20LET GT28R @ EDS Part II

Bericht door David »

Nou na een heleboel problemen, gezeik en gedoe had ik me Astra ergens in Juni maar naar Niels gebracht. Daar zijn 2 waslijsten vol onderdelen vervangen en dingen vooral ook verbeterd!! De meesten hebben het topicje van Niels wel gevolgd waar zo het een en ander in staat beschreven. Hiervoor mijn dank aan Niels voor het goed afgeleverde werk! Echter was het stationair toerental nog niet goed, als motor warm was ging ie zelfs over de 2000 rpm, het vermoeden was de electronica. Deze was vorig jaar gedaan door EDS Motorsport, dus na heel veel moeite Arno (de Ëinstein" bij EDS) toch nog aan de telefoon weten te krijgen en een afspraak gemakt.En gister was het eindelijk zover!

Voor de vertaling en de gezellighied ging Marty ook gezellig mee. Zo stonden de TB/V6 killers gister ook weer naast elkaar.
Afbeelding
Afbeelding

Sfeer pic's EDS:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Iedereen aan het bellen .. Arno is de man in black ... damn wat heeft die het druk zeg ... de tel. ging continu af en er kwamen de heletijd mensen aangelopen. Ook was een Astra H Station 1.6 Turbo uit NL waar hij even 223 pk uit wist te halen voor als je op de sport knop drukt (helaas geen foto's van)

We hadden genoeg tijd om even een rondje te lopen door de "shop". Stonden leuke dingen ....

Snelle Speedster:

Afbeelding
Afbeelding

Met leuk blokje achterin:

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen werd er aan mijn astra gesleuteld .... statoinair toerental probleem bleek te komen door dat er ergens valse lucht werd aangezogen.

Ook het Boost Beast was er (dual LET Corsa :wink: )
Front engine:

Afbeelding
Afbeelding

zoek de overeenkomsten 8)

Afbeelding
Afbeelding


Na lang wachten, setje nieuwe grotere injectoren en een oplossing voor de hoge stationairen toeren probleempje, kon de Astra endelijk de testbank op ....

Afbeelding
Afbeelding

Voor de bondage freaks onder ons :twisted: :

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Na de eerste run bleek dat er wat kleine aanpassingen nodig waren ....

Afbeelding
Afbeelding

even beetje "fine tuning" d.m.v. custom made gedraaide 80mm verlooppijpje :lol:

Afbeelding
Afbeelding

... en wat SAMCO slangen tegaan gegooid

Afbeelding
Afbeelding

Let op ... dit leverde maar liefst ruim 60PK!! extra op :shock:
Das nog eens fine tuning ... dat Arno er zelf van was geschrokken :lol:

Eindresutaat .... even met de digicam gedaan omdat ik even geen scanner bij de hand heb (komt maandag ofzo wel even) ....

Afbeelding

Te zien is dat de druk nog steeds niet wordt vastgehouden en wegvalt naar 0,9 bar ... dit kon ik verhelpen door een sterkeren wastgate te plaatsen ... maar met 323,5PS @ 4167 tpm en 621,5Nm @ 3458 tpm weet ik niet of dat wel nodig is! 8) 8)

Al in al erg tevreden met het resultaat!! 8)
Laatst gewijzigd door David op 06 okt 2007 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

T was een ZEER lange dag bij EDS, maar uiteindelijk waren die 2 uur banken met het Pringel Garret monster toch wel erg de moeite waard.

Me kleding stinkt verschrikkelijk naar de uitlaatgassen maar de mooie vlammen uit de uitlaat en het doorslippen van de wielen op de bank maakte het een leuke ervaring.

Hoop dat het filmen nog een beetje goed uit de verf is gekomen

volgende keer die van mij ook maar mee voor een uurtje op de bank.


Vraag me nog steeds af wat voor ontsteking.... (DIS achtig) dit is, met name de variant boegie's
Afbeelding

Edit: Wat kijk ik sjagoo..en ik weet de overeenkomst tussen het Boost-Beast en de Boost-Bitch
Laatst gewijzigd door Marty op 06 okt 2007 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

wat een brute bak :wink:

en een super resultaat natuurlijk
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Ziet eruit als een programmeerbare DIS ontsteking (dure shit).
Leuke repo dames!!
En aaaaaaaaaaaaardig wat n/m's uit een letje !!
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Volgens mij heeft die gast een akelige ziekte aan ze armen:

Afbeelding
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Was een dikke herstellende Brandwond volgens mij... Heeft met ze arm op een spruitstuk staan chillen denk ik.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Marty schreef:Was een dikke herstellende Brandwond volgens mij... Heeft met ze arm op een spruitstuk staan chillen denk ik.
Kun je een lekker biefstukje van maken van die armen wat hij heeft hahaha.

Bier und Wurst! ;)
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Die ontsteking wat er op zit heeft voor elke bougie 1 ontstekings module, ben de naam zo even kwijt. Maar mooidat die weer goed loopt 8)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Directe ontsteking is dat.

Van bv een Y22SE blok.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Rallyastra schreef:Die ontsteking wat er op zit heeft voor elke bougie 1 ontstekings module, ben de naam zo even kwijt. Maar mooidat die weer goed loopt 8)
Is idd een bobinebrug. Maar van welke motor die af komt kan ik zo even niet opkomen...
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Laagvlieger schreef:Directe ontsteking is dat.

Van bv een Y22SE blok.
Apart spulleke.
Ook leuk met storingzoeken.
Whehehe.. smek smek.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Wat ligt er eigenlijk tegen je distributiekap aan te hangen.

Afbeelding
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja maar dat merk je wel.
Als hij op 3 poten loopt dan issie stuk. Punt :lol:

@grinx: Das zijn waste gate slangetje volgens mij.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:ja maar dat merk je wel.
Als hij op 3 poten loopt dan issie stuk. Punt :lol:

Das zijn waste gate slangetje volgens mij.
Of je hebt de bobinebrug van een x10xe :wink: :lol:

(hebben wij trouwens nu 1 binnen staan met een gebroken nokkenas. aantal boutjes van de lagerkappen waren losgelopen...)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

@Vlaaglieger:

NEE MAN, dat is een of ander huis / kap / unit / godweet wat.
Slangetje zie ik ook wel lopen maar dat bedoel ik niet.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

weggooiblokkies.
Sleutelen niet waard.
Staan op ebay.de zat op! Van die X10XE's
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Bart(astra) schreef:(hebben wij trouwens nu 1 binnen staan met een gebroken nokkenas. aantal boutjes van de lagerkappen waren losgelopen...)
Apart spulleke..
Smek smek.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

@ Grinx. Ben je niet in de war met de langsbalk???
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Laagvlieger schreef:@ Grinx. Ben je niet in de war met de langsbalk???
In de war... -> Ja, altijd...
Langsbalk... naaah.. ik zoom hem wel even uit.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Afbeelding
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Is het trouwens een R of een RS ?
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik zie het niet hoor?
Alleen een zwarte langsbalk. Meer niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Er hangt wat spul los, en kan me bij mijn LET ook niet herrinneren dat deze er ooit zo in heeft gezeten.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Dat zijn echt indrukwekkende cijfers David! Mooi man!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Dikke shit David!! :)
Plaats reactie