Pagina 1 van 1

schokken en stoten in bochten en over hobbels (verholpen)

Geplaatst: 02 okt 2007 22:07
door 2.nullutje
Nou lekker zeg, ik heb ook wat.

Bij iedere bocht begint mijn c20ne te schokken en te stoten. Heel erg vervelend. Ook als ik over hobbeltjes rijd met gas ingedrukt stotteren. Soms zelfs zo erg dat de motor uitslaat (lekker op de snelweg in de bocht :roll: )

Volgens mij is er iets goed mis met de benzinepomp.

Wat is dit? HELLLUUUPPPPP!!

Geplaatst: 02 okt 2007 22:09
door gurdi
geen idee bdp sensor los ofzo (krukas ding weet niet zeker of da bdp heet:P haal da weleens doorde war met nokkenaspositiesensor maar de krukasding bedoel ik) of jah verder geen ideeeee

Geplaatst: 02 okt 2007 22:11
door Theo Gsi
nokkenassensor heeft de c20ne niet

Mijne doet het ook ooit en dan weer niet en dan ooit een keer wel

Geplaatst: 02 okt 2007 22:16
door gurdi
nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)

Geplaatst: 02 okt 2007 22:46
door Laagvlieger
Sjah check de bedrading.
Daar zal het ergens in zitten.
Losse draad, halflosse stekker.
Dat soort gein.

Geplaatst: 02 okt 2007 23:39
door eddie gsi
gurdi schreef:nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
bedoel je soms de krukas sensor :twisted: :twisted: ?? tis wel een moeilijke naam maar ja, je moet er wat voor over hebben om een opel te rijden 8)

Geplaatst: 02 okt 2007 23:53
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:Sjah check de bedrading.
Daar zal het ergens in zitten.
Losse draad, halflosse stekker.
Dat soort gein.
Oke, dus dit is niet per definitie iets met de bezinepomp? Omdat het telkens echt alleen in bochten enzo is?

Ik ga morgen draden checken... thnx!

Geplaatst: 03 okt 2007 00:27
door Diem
Tijd voor een c20xe :wink:

Geplaatst: 03 okt 2007 08:11
door Marty
gurdi schreef:nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
Wellicht is het beter om je van "oplossingen" te onthouden als je geen id hebt waar het probleem kan zitten.

Alleen aan constructieve en onderbouwde antwoorden / oplossingen heeft iemand iets die om hulp vraagt. Zo maar gokken op 1 van de vele sensoren heeft dit forumlid niets aan.

Geplaatst: 03 okt 2007 12:24
door GrinX
Hoi,

Rammel je probleem eens iets steviger op het forum.

Pruttelen in de zin, van prut prut prut uit, of als verkeerde ontsteking, pruttelen zoals stevige erwten soep van Unox klinkt.
Of is het het geluid alsof je je auto tijdens het rijden uitzet en dan op het gas gaat staan (het bekende BUUUUUUUUUUUUUW geluid)
Heb je onlangs nog gesleuteld aan je auto?
Heb je misschien je brandstoffilter verstopt?
Heb je mogelijk water in je tank (komt ook wel eens voor na een tankbeurt)
Etc.

Geplaatst: 03 okt 2007 12:34
door GSi Twente
Laagvlieger schreef:Sjah check de bedrading.
Daar zal het ergens in zitten.
Losse draad, halflosse stekker.
Dat soort gein.
Precies.

Ineens de brandstofpomp kapot is heel erg onwaarschijnlijk.
Dan zou die helemaal niet meer mogen doen!

BDP sensor loshalen, huls bekijken, deze kan wellicht poreus zijn.
En verder draden volgen vanaf je kabelboom die naar sensoren lopen.
De kleine massakabeltjes aan je inlaat willen ook wel eens corroderen bij de voetjes.

Geplaatst: 03 okt 2007 13:32
door GrinX
BDP op c20ne ??

Geplaatst: 03 okt 2007 14:30
door gurdi
eddie gsi schreef:
gurdi schreef:nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
bedoel je soms de krukas sensor :twisted: :twisted: ?? tis wel een moeilijke naam maar ja, je moet er wat voor over hebben om een opel te rijden 8)

gurdi schreef:
nee klopt ik zeg ook dat ik die van de krukas bedoel:D (BDP staat voor dei krukas sensor of die nokkenas sensor maar welke week niet snapje:P)
dus ik zei al krukas sensor...

maar das toch zelfde als bdp of is bdp de nokkenaspositiesensor???

Geplaatst: 03 okt 2007 14:44
door Mit
BDP is toch je Bovenste Dode Punt?

Geplaatst: 03 okt 2007 15:18
door Rellie opt werk
Ja tuurlijk heeft een NE die wel, bijna alle motoren hebben een BDP sensor.

Geplaatst: 03 okt 2007 15:44
door Sounddragon
Klinkt gewoon aals een rottige verbinding die even het contakt verbreekt bij schokken of stoten en G krachten bij bochtenwerk :wink:

even met lopende motor onder de kap alle stekkertjes e.d checken, beetje aan rommelen en kijken of je hem aan het stotteren krijgt :wink:

Geplaatst: 03 okt 2007 16:22
door gurdi
Rellie opt werk schreef:Ja tuurlijk heeft een NE die wel, bijna alle motoren hebben een BDP sensor.
inderdaad jah want die was bij mij nog kapot:P
dat is toch die krukassensor????

ik weet niet meer wie het zei dat ie er nie in zit maar die bedoelt vast nokkenaspositiesensor want die zit bij een NE er niet in


maargoed ik denk ook dat er gewoon iets slecht contact maakt, en dat valt vaak niet mee om dat te vinden.

Geplaatst: 03 okt 2007 16:38
door 2.nullutje
Sounddragon schreef:Klinkt gewoon aals een rottige verbinding die even het contakt verbreekt bij schokken of stoten en G krachten bij bochtenwerk :wink:

even met lopende motor onder de kap alle stekkertjes e.d checken, beetje aan rommelen en kijken of je hem aan het stotteren krijgt :wink:
Vanmiddag alle draden en stekkers e.d. nagekeken, alles leek goed. En inderdaad aan de stekkers/draden gerammeld en bleek dat de adapter van de LMM de problemen veroorzaakte. Stekker losgehaald en alle connectorpuntjes waren groen geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en tot nu toe geen last meer!

bedankt voor het meedenken mensen!! :wink:

Geplaatst: 03 okt 2007 16:40
door Sounddragon
Mooi... probleem opgelost :wink:

Geplaatst: 03 okt 2007 17:00
door JW
yay! :)