Pagina 1 van 2

ik ben ik elton (cabogsi)

Geplaatst: 12 sep 2007 18:59
door cabogsi
hey gsi specialisten

ik ben elton geboren en getogen in rotterdam ben een student, 23 jaren oud/jong

ik rij nu in een golf 3 gti 8v uit 1993 (ik weet t is hier een vies woord)

Afbeelding

Afbeelding



ik ben van plan om een gsi te kopen (sneller en zuiniger) maar nu zou ik graag jullie mening willen weten.

de auto die ik wil gaan kopen heeft 240 duizend km erop zitten maar heeft nooit motorschade gehad en verbruikt vrijwel geen olie toch ben ik een beetje huiverig dat ik bodemloze put voor me portemonnee aan ga schaffen

nu is me vraag moet ik doorzoeken (als jullie een leuke weten laat t me maar weten)
of kan een gsi blok dit km stand aan of moet ik al denken aan een revisie

ps: bouwjaar 1993 en is een gsi 16v

groeten elton

Geplaatst: 12 sep 2007 19:36
door Bart(astra)
Hey Elton !

Goede keus om over te stappen :wink: :lol:

Meeste Gsi's hebben inmiddels de 2 ton gepasseerd, maar dat is natuurlijk geen garantie dat het geen problemen geeft.

Heb je de complete onderhoudshistory erbij ?
(more input :lol: )

Geplaatst: 12 sep 2007 20:06
door RedBill
Hangt echt compleet af van wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan kwa onderhoud. We zullen dus inderdaad wat meer info moeten hebben voordat er iets zinnigs te zeggen valt.

Ook foto's van de kwetsbare plekken is erg handig als je die ergens kunt krijgen.

Geplaatst: 12 sep 2007 20:13
door cabogsi
de eigenaar 'zegt' dat hij goed onderhouden is en hem nooit in de steek heeft gelaten

ik zal eff vragen of hij foto's heeft van de zwakke plekken

ps : iemand een vw gti kopen ? hehe

Geplaatst: 12 sep 2007 20:37
door GSi Twente
cabogsi schreef:de eigenaar 'zegt' dat hij goed onderhouden is en hem nooit in de steek heeft gelaten
Waar hebben we dat 10.000 keer eerder gehoord... :lol: :lol:

Iemand vertrouwen op z'n woord, terwijl je diegene helemaal niet kent, is nogal fout.
Dan kan hij anders ook wel 6 maand garantie geven, niet dan. :wink:

Zorg iig dat je casco goed in orde, en geen roest heeft.
Als dat wel zo is, dan wordt het een bodemloze put, vooral bij de APK en voor de toekomst.

Geplaatst: 12 sep 2007 20:39
door Laagvlieger
Welkom.

Precies wat Erwin zegt.
Mooi roestvrij exemplaar is het mooist.
Ik ken genoeg goed onderhouden 2.0 16v's die de 3 ton gepasseerd zijn.
Onderhoud. Das het toverwoord.

Geplaatst: 12 sep 2007 22:04
door Matt
Hey! Weer 1tje uit deze omgeving. Mijn GSi is dagelijks in Rotterdam te vinden. Zie er daar steeds meer.

Goed naar de experts luisteren hier dan komt het helemaal goed!

Geplaatst: 12 sep 2007 22:15
door pascal1109
Welkom hier!
Matt schreef:Goed naar de experts luisteren hier dan komt het helemaal goed!
En vooral doen! Sommige zijn echt goed 8)

Geplaatst: 12 sep 2007 22:22
door Diem
Welkom hierzo
Golfje eruit en GSi kopen man en je velgen onder je astra zetten :D

Geplaatst: 12 sep 2007 22:34
door gsipiloot
idd zowieso golf eruit! :wink:

btw welkom

Geplaatst: 12 sep 2007 23:27
door oenatje
welkom hiero,

Geplaatst: 13 sep 2007 00:11
door balkemaGSI
welkom hier,

met ruim 2 ton is ie net in gereden :P
gooi die Vouw Wagen er uit das 100x niks :lol:

Geplaatst: 13 sep 2007 00:42
door Sounddragon
Welkom hier Flog coureur :lol:

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken om de carrosserie als om het blok, het is en blijft een Opel he :wink:

Geplaatst: 13 sep 2007 09:50
door cabogsi
dus als ik t goed begrijp is roest vijand nummer 1
ik heb zelf gezien dat hij wat roest heeft bij de wielkastranden maar niet dat je er doorheen kan prikken maar ik zal wat beter kijken nu ik dit weet.


Matt schreef:Hey! Weer 1tje uit deze omgeving. Mijn GSi is dagelijks in Rotterdam te vinden. Zie er daar steeds meer.

Goed naar de experts luisteren hier dan komt het helemaal goed!
jah ik zie inderdaad meer gsi's maar de meeste zijn.... :cry: echte aftrap gsi'tjes


Diem schreef:Welkom hierzo
Golfje eruit en GSi kopen man en je velgen onder je astra zetten :D
mooie velgen he,wil alleen 17 inch onder de gsi :) en deze zijn 16 inch dus feest gaat niet door

Geplaatst: 13 sep 2007 11:01
door David
cabogsi schreef:dus als ik t goed begrijp is roest vijand nummer 1
ik heb zelf gezien dat hij wat roest heeft bij de wielkastranden maar niet dat je er doorheen kan prikken maar ik zal wat beter kijken nu ik dit weet.
Roest is idd vijand nr. 1 .... wat nu een klein plekje is is over een paar maanden een antieroestbehandeling van een paar duizend euro als je het goed gaat aanpakken. Komt van binnen dus alles rot weg, binnen scherm, buitenscherm, dorpels .... je hebt vast wel de nodige resauratie topics hier al gezien :wink:
Als je eentje koopt met plekjes moet je een budget overhouden voor restauratie ... en anders gewoon op zoek gaan naar een harde.

Goeie gedachtegang iig ... van Flog naar GSi 8)

Geplaatst: 13 sep 2007 11:26
door Sounddragon
In de kofferbak van een Astra zitten aan de zijkanten inspectieluikjes, doe die maar eens open en gluur naar binnen (zaklampie gebruiken), dan kijk je op de binnenschermen en kan je precies zien watsgeburt :wink:


Als het deel waar de schermen samengekit zitten roestig is, ben je aan de beurt, als hij al gerestaureerd is, of er zijn al eens schermranden ingebakkken kan je dat óók daar zien :wink:

Als je aan de buitenranden al roest ziet, is een restauratie bijna onontkoombaar, en hoe langer je wacht, hoe meer knaken het gaat kosten :(
Alleen de buitenschermen is nog wel te overzien, maar als je te lang wacht, of ze smeren hem 2 keer aan, dan zie je buiten weinig tot niets, en binnen is alles kroepoek :cry:
Kijk ook naar de lekbakjes die in de hoeken onder de achterlichten/achterbumper zitten, daar kunnen ze er ook een houtje van (afwateringsgaatjes verstopt), en onder de zijskirts net voor het achterwiel is een zwakke plek die je vaak niet goed kunt zien :wink:

ALS je mocht besluiten om er eentje te voorzien van nieuw plaatwerk, reken dan ook op volledige schermen, en begin niet aan 'alleen randjes' knoeiwerk, want dat gaat je niet redden, dan komt het gewoon weer terug, plus dat het zelden of nooit mooi strak is als je alleen de randjes doet :wink:

Vanaf 07/'94 is er een andere kit gebruikt voor het plaatwerk, en zijn ze dus beter beschermd tegen het kroepoekmonster :)

Klinkt allemaal ernstig, maar tis gewoon een kwestie van goed uit je doppen kijken bij aankoop, en de prijs aanpassen zodat je budget overhoudt om hem te fiksen als dat nodig is :wink:

Geplaatst: 13 sep 2007 11:32
door 2.nullutje
Welkom Elton (john?) :lol:

(flauw)....

veel plezier op t forum ennuhh lekker blijven plakken hehh..

Geplaatst: 13 sep 2007 14:25
door cabogsi
Sounddragon Geplaatst: Do Sep 13, 2007 11:26 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------


Klinkt allemaal ernstig, maar tis gewoon een kwestie van goed uit je doppen kijken bij aankoop, en de prijs aanpassen zodat je budget overhoudt om hem te fiksen als dat nodig is
kijk dat klinkt goed maar hoe duur is dat als je het echt goed wil fixen dus niet eff een a-team projectje maar het echte werk.

2.nullutje Geplaatst: Do Sep 13, 2007 11:32 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Welkom Elton (john?)

(flauw)....

veel plezier op t forum ennuhh lekker blijven plakken hehh..
nee jammer die ben ik niet anders had ik jullie allemaal wel getraktreerd op een turbokit ofzo (en een mooie regenboogvlag) :)

Geplaatst: 13 sep 2007 15:52
door Sounddragon
kosten van het verslaan van het roestmonster variëren nogal, ligt eraan hoe je het precies wilt, hoe erg het is, hoeveel spuitwerk je laat doen, of je origineel of imi plaatwerk gebruikt en vooral hoe duur het uurloon is van degene die het gaat doen... :wink:

Reken iig op MINIMAAL 1500 €... oplopend tot een laten we zeggen 3000 € ofzo, als het véél werk is en je de auto laat overblèren in een andere (normale) kleur...

Hier op het forum staan een aantal restauratieprojekten, zoek die maar even op, o.a in het tech. archief staat er eentje, dan kan je een beetje zien waar we over praten :wink:

Geplaatst: 13 sep 2007 16:26
door GSI-Sneek
hey welkom hier
mijn tip is om gewoon even door te zoeken
naar een iets duurdere, maar roestvrije GSI
aan het einde ben je goedkoper uit :)

Geplaatst: 13 sep 2007 16:52
door cabogsi
hmmz dat is ook een plan ik ga eerst vragen of ik wat kan regelen qua prijs bij deze gsi anders zoek ik eff door

Geplaatst: 13 sep 2007 16:55
door Paintballer
Welkommmmm en goeie keus om te kiezen voor de GSI 8)

Zoek op je gemak dat scheelt aan het eind veel centen uit je zak :wink:

Geplaatst: 13 sep 2007 19:08
door Roy 2.0 16v
Welkom!

Geen haast hebben met kopen, maar rustig zoeken naar de meest nieuwe gsi zonder roest!

niet op het stoere uiterlijk afgaan, een paar bumpers en mooie lampen kost veel minder dan nieuwe achterschermen. dus koop voor een goede prijs het liefst een model 1995-1996

maarja tips.. ik kocht mijnes ook na 1x kijken en 10 minuutjes rijden. 8)

Geplaatst: 14 sep 2007 00:10
door cabogsi
Roy 2.0 16v schreef:Welkom!

Geen haast hebben met kopen, maar rustig zoeken naar de meest nieuwe gsi zonder roest!

niet op het stoere uiterlijk afgaan, een paar bumpers en mooie lampen kost veel minder dan nieuwe achterschermen. dus koop voor een goede prijs het liefst een model 1995-1996

maarja tips.. ik kocht mijnes ook na 1x kijken en 10 minuutjes rijden. 8)

haha dat begrijp ik dat het verleidelijk is, rustig zoeken is bij mij mijn zwakke punt maar als ik zie dat t echt een drama is dan gaat er nog net een waarschuwingsalarm af.

zodra ik er 1 heb zal ik foto's etc plaatsen en ik heb nog tijd want me golf is nog niet weg :cry:

Re: ik ben ik elton

Geplaatst: 14 sep 2007 12:35
door Astra 1.6 16v
ps: bouwjaar 1993 en is een gsi 16v

groeten elton[/quote]


Elton, er staat ook nog een hele mooie astra turbo (c20 let) op marktplaats. Is dit niet wat voor jou 8) Zuinig en snel!