Pagina 1 van 1
Olielekkage nabij het oliefilter
Geplaatst: 03 sep 2007 21:02
door bobosocka
Geplaatst: 03 sep 2007 21:05
door Bart(astra)
Moeilijk te zeggen, maar die plug boven je filter daar zit ook een ring tussen, misschien dat die wat lekt.
Zat het oliefilter goed vast ?
Carterpakking lekt/zweet ook vaak bij deze alu carters.
Geplaatst: 03 sep 2007 22:08
door Rellie opt werk
Die adapterring er af draaien, o ring vervangen wat er tussen zit en heel licht insmeren met vloeibare pakking. Spatplaat met gevulkaniseerde caterpakking van een C20NE er tussen en krukaskeering vervangen dan heb je weer een lekvrij blok.
Geplaatst: 03 sep 2007 22:52
door bobosocka
@ BArt
Het is niet echt swetenwat ie doet maar echt lekken, en het komt volgens mij boven me carterpan vandaan.
@Rellie
Maar waar lekt ie nou precies dan, alleen de krukaskeering of lekt ie dan op al die punten ???
Is dat veel werk ???
Geplaatst: 03 sep 2007 23:29
door Theo Gsi
wat ook wel eens gebeurt is dat de ring wordt ingesmeert met vaseline van de oliefilter, deze wordt aangetast en gaat lekke. Je moet als je de oliefilter vervangt altijd lichtjes met olie over de ring gaan en dan hand vast erop zetten. iig zo is het mij geleerd
Geplaatst: 04 sep 2007 12:14
door GSi Twente
bobosocka schreef:@ BArt
Het is niet echt swetenwat ie doet maar echt lekken, en het komt volgens mij boven me carterpan vandaan.
@Rellie
Maar waar lekt ie nou precies dan, alleen de krukaskeering of lekt ie dan op al die punten ???
Is dat veel werk ???
Zoals Niels als zei, ligt aan de o-ring van je oliekoelerhuis, die ring droogt uit door de warmte, en gaat dan erlangs lekken.
Die ring kost nog geen euro, dus die even vervangen.
Oleifilter eraf, centrale moer losdraaien, en het huis komt los, incl. ring, omgekeerde volgorde terugbouwen.
Geplaatst: 04 sep 2007 12:31
door bobosocka
Ohhh dat is goed zelf te doen dus, Staat die centrale moer ook op 1 van mijn foto's ??? Komt dat moment van vastdraaien erg nauw ??? En welke/wat voor vloeibare pakking moet ik daarvoor gebruiken ???
Geplaatst: 04 sep 2007 14:21
door Rellie opt werk
Sterker nog, hij staat op al je foto's
Rechts bovenin zie je hem wel, gaat een dikke inbus in. Moment van vastdraaien komt niet zo nauw, gewoon goed vast zetten. Vloeibare pakking nemen die tegen olie kan, en heel licht vloeibare pakking in het randje van de o ring smeren, dan de o ring er in leggen zodat die alsware blijft plakken. Als je het los hebt wijst het zich vanzelf.
Geplaatst: 04 sep 2007 16:07
door bobosocka
Oh duidelijk, straks even hobbyen na het eten. thankssss
Ik hoop dat het daar aan ligt en niet aan de krukaskeering ofzo. Langs de carterpan lekt ie in iedergeval niet, die pakking is ook vrij nieuw, paar duizend km's.
Geplaatst: 04 sep 2007 17:01
door Sounddragon
en het carter ook zo te zien
Geplaatst: 04 sep 2007 19:16
door bobosocka
die olie op het carter komt van bovenaf en niet uit het carter zelf.
Geplaatst: 04 sep 2007 19:59
door Sounddragon
bobosocka schreef:, die pakking is ook vrij nieuw, paar duizend km's.
Sounddragon schreef:en het carter ook zo te zien
zó was 'ie bedoeld
Geplaatst: 04 sep 2007 23:11
door bobosocka
Oh ok dan
Heb de O-ring vanavond even vervangen, was zo gebeurd. Morgen even proefrijden als de vloeibare pakkin ook droog is. Vloeibare pakking was trouwens van loctite. Ik heb aan het blokzijde dus waar het oliekoelerhuis tegenaankomt ook een klein beetje met vloeibarepakking gedan, klein beetje op de vinger en over de rand heen gegaan zodat er een flinterdun laagje op zat. Baat het niet, schaat het niet of zie ik dat verkeerd ???
Geplaatst: 05 sep 2007 14:37
door bobosocka
Daarnet even een proefrondje gereden en hij lekt nog steeds op dezelfde plek, ik kan alleen niet duidelijk zien waar het nou vandaan komt. Het is dan of de carterpanpakking of de krukaskeering. Hoe kan ik zien of de krukaskeering lekt ??? Moet dan heel de distributieriem los ofzo ???
Geplaatst: 05 sep 2007 14:40
door Mit
Is het niet te zien als je hem stationair laat lopen en dan iemand wat gas laat geven?
Geplaatst: 05 sep 2007 15:21
door RedBill
bobosocka schreef:Hoe kan ik zien of de krukaskeering lekt ??? Moet dan heel de distributieriem los ofzo ???
Als je het echt goed wilt kunnen zien moet die inderdaad los.
Maar je zou alles schoon kunnen spuiten met remmenreiniger, droog blazen en dan kijken vanaf welk punt er olie zit. Als de carterpakking lekt zou die daarboven droog moeten blijven.