Problemen kroatie, nu pomp problems (met fotos)
Geplaatst: 12 jul 2007 22:53
Heee
vanuit een internetcafe 1600km verderop moet ik toch weer even wat kwijt
Op de heenweg, na een paar uur op de autobahn 160-180 te hebben gereden moest er getankt worden, niks aan de hand, ik wil na het tanken weer startten, pr pr pr auto slaat niet aan..
dus even een paar meter verder geduwd, ik d8 hij zal wel overhit zijn ofzo dus we wachten even. en jahoor, na 20 minuutjes weer startten.
rijden we na een uurtje een file in, na 5 minuten stilstaan doe ik maar de motor uit. wil ik weer startten na 10 min. weer niet aanslaan, weer paar keer prr. dus maar even op de vluchtstrook geduwd
weer rustig wachten met kap open. motortemperatuur was trouwens gewoon normaal.
na 15 min weer proberen, en jahoor hij start normaal. dus wij wegrijden en nog tijdens het optrekken bij 100km/u valt de motor weg, hij reageerde totaal niet meer op het gas, dus ik laat em uitrollen zo naar een parkeerplaats (toevallig) langs de snelweg, en al rollende komen de dashlichtjes allemaal aan, van contact.
ik op de parkeerplaats niels gebeld, en laagvlieger, waarschijnlijk de ontstekingsmodule, onder de bobine, oververhit.
ik dat losmaken, alles wat er bij hoort even los, schoonblazen en doekje erover, massapunt eronder even opgeschuurd, kabels weer goed vast, en gaan.
direct de volgende afslag gepakt en naar een opel dealer gereden., deze kon NIKS vinden met de tech. behalve de standaard 31 code bij motor uit. hun dachten aan een sensor van krukas of nokkenas, en nieteens zozeer aan ontsteking. maar ik heb nooit last, en ik neem aan dat ze ook de waardes hebben gecheckt. ik kan nog volledig toeren maken.
vervolgens 900 km geen last meer gehad.
nou denk ik zelf dat het zou kunnen komen door een ietswat losse bobinekabel, deze zat er namelijk niet strak op, maar glee vanzelf een paar mm terug. overhitte ontstekingsmodule kan ook.
maar waarom heb ik de hele tijd geen last, en bij het starten wel ?? thuis ook nooit last gehad en ik heb er niks aan veranderd.
en de hamvraag, is een bobine en ontstekingsmodule specifiek C20xe of kan ik ook van een normale astra, of andere gsi overzetten??
stationair loopt ie ook wat anders, maar dat komt denk ik door de andere benzine en temperaturen. toch lijkt het me misschien goed om de accu even los te gooien, reset
sorry voor het berelange verhaal. maar ik ben op vakantie en ben niet dagelijks op internet, lekker bruin worden hiero en goedkoop bier zuipen, veel uit eten. nou hopen dat de terugreis probleemloos gaat, of dat ik hiero op zoek moet naar andere ontstekingsdelen.
vorig jaar was ik ook met de gsi hierheen, no problem. zie er hier ook geen 1, dus wel uniek!
thnx, laterz>!
vanuit een internetcafe 1600km verderop moet ik toch weer even wat kwijt
Op de heenweg, na een paar uur op de autobahn 160-180 te hebben gereden moest er getankt worden, niks aan de hand, ik wil na het tanken weer startten, pr pr pr auto slaat niet aan..
dus even een paar meter verder geduwd, ik d8 hij zal wel overhit zijn ofzo dus we wachten even. en jahoor, na 20 minuutjes weer startten.
rijden we na een uurtje een file in, na 5 minuten stilstaan doe ik maar de motor uit. wil ik weer startten na 10 min. weer niet aanslaan, weer paar keer prr. dus maar even op de vluchtstrook geduwd
weer rustig wachten met kap open. motortemperatuur was trouwens gewoon normaal.
na 15 min weer proberen, en jahoor hij start normaal. dus wij wegrijden en nog tijdens het optrekken bij 100km/u valt de motor weg, hij reageerde totaal niet meer op het gas, dus ik laat em uitrollen zo naar een parkeerplaats (toevallig) langs de snelweg, en al rollende komen de dashlichtjes allemaal aan, van contact.
ik op de parkeerplaats niels gebeld, en laagvlieger, waarschijnlijk de ontstekingsmodule, onder de bobine, oververhit.
ik dat losmaken, alles wat er bij hoort even los, schoonblazen en doekje erover, massapunt eronder even opgeschuurd, kabels weer goed vast, en gaan.
direct de volgende afslag gepakt en naar een opel dealer gereden., deze kon NIKS vinden met de tech. behalve de standaard 31 code bij motor uit. hun dachten aan een sensor van krukas of nokkenas, en nieteens zozeer aan ontsteking. maar ik heb nooit last, en ik neem aan dat ze ook de waardes hebben gecheckt. ik kan nog volledig toeren maken.
vervolgens 900 km geen last meer gehad.
nou denk ik zelf dat het zou kunnen komen door een ietswat losse bobinekabel, deze zat er namelijk niet strak op, maar glee vanzelf een paar mm terug. overhitte ontstekingsmodule kan ook.
maar waarom heb ik de hele tijd geen last, en bij het starten wel ?? thuis ook nooit last gehad en ik heb er niks aan veranderd.
en de hamvraag, is een bobine en ontstekingsmodule specifiek C20xe of kan ik ook van een normale astra, of andere gsi overzetten??
stationair loopt ie ook wat anders, maar dat komt denk ik door de andere benzine en temperaturen. toch lijkt het me misschien goed om de accu even los te gooien, reset
sorry voor het berelange verhaal. maar ik ben op vakantie en ben niet dagelijks op internet, lekker bruin worden hiero en goedkoop bier zuipen, veel uit eten. nou hopen dat de terugreis probleemloos gaat, of dat ik hiero op zoek moet naar andere ontstekingsdelen.
vorig jaar was ik ook met de gsi hierheen, no problem. zie er hier ook geen 1, dus wel uniek!
thnx, laterz>!