start/stotter probleem...
start/stotter probleem...
Hallo,
Ik heb een vraag mn gsi 1816v uit 94 loopt echt rot.Pruttelt(schokt) bij het optrekken.En vaak bij het starten als iekoud is lijkt het wel of ie op 3 poten loopt.Soms is het weg bij een keer flink gasgeven maar soms duurt het erg lang en dan kom ik moeilijk vooruit vol gas in 1 en 2 om een beetje opgang te komen.
Heb 2 fout codes 1 heb ik al een jaar dat is 62 dit kastje isvervangen maar nog steeds de code (opel garage vermoedt bekabeling of computer)maar goed dat zal het niet zijn.
de andere is 73 dat is de lucht massa meter(die is vorig jaar vervangen en opel garage zegt dat ie eigenlijk nooit kapot gaan dus zal misschien oxidatie zijn of kabelbreuk).
LFR is ook al vervangen geen verschil,bougies zijn ook al vervangen.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
ps. als de motor warm is dan is alles veel en veel minder.
Ik heb een vraag mn gsi 1816v uit 94 loopt echt rot.Pruttelt(schokt) bij het optrekken.En vaak bij het starten als iekoud is lijkt het wel of ie op 3 poten loopt.Soms is het weg bij een keer flink gasgeven maar soms duurt het erg lang en dan kom ik moeilijk vooruit vol gas in 1 en 2 om een beetje opgang te komen.
Heb 2 fout codes 1 heb ik al een jaar dat is 62 dit kastje isvervangen maar nog steeds de code (opel garage vermoedt bekabeling of computer)maar goed dat zal het niet zijn.
de andere is 73 dat is de lucht massa meter(die is vorig jaar vervangen en opel garage zegt dat ie eigenlijk nooit kapot gaan dus zal misschien oxidatie zijn of kabelbreuk).
LFR is ook al vervangen geen verschil,bougies zijn ook al vervangen.
Hopelijk weet iemand een oplossing.
ps. als de motor warm is dan is alles veel en veel minder.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Station c20xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 04 mar 2007 22:08
- Locatie: zuid-holland
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
met temperatuursensor bedoel je de thermostaat?Die is vorig jaar vervangen.Temp loopt goed op.
Alle onderdelen zijn orgineel!
Toen ik de bougies verving deed de auto alleen stotteren en niet op 3 poten lopen,zelfde met de lfr,eerst alleen stotteren maar na een week ook weer op 3 poten lopen.
Ook is de nokkenas sensor al een keer vervangen omdat boven de 4500 rpm mn begrenzer al kwam...
Ik wil nog even voorkomen omhem weer naar de opel garage te brengen en weer een flinke rekening te krijgen
De foutcodes is met het verbinden van de 2pinnetejes van de computer.
Is een orginele Opel garage
Alle onderdelen zijn orgineel!
Toen ik de bougies verving deed de auto alleen stotteren en niet op 3 poten lopen,zelfde met de lfr,eerst alleen stotteren maar na een week ook weer op 3 poten lopen.
Ook is de nokkenas sensor al een keer vervangen omdat boven de 4500 rpm mn begrenzer al kwam...
Ik wil nog even voorkomen omhem weer naar de opel garage te brengen en weer een flinke rekening te krijgen
De foutcodes is met het verbinden van de 2pinnetejes van de computer.
Is een orginele Opel garage
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Met temperatuursensor bedoel ik temperatuursensor. kost 30/35 @ dealer, niet bij je originele opel garage die de pinnen doorverbind..sliedo schreef:met temperatuursensor bedoel je de thermostaat?Die is vorig jaar vervangen.Temp loopt goed op.
De foutcodes is met het verbinden van de 2pinnetejes van de computer.
Is een orginele Opel garage
maar het is gewoon gokwerk, je moet em laten uitlezen en als dat niet helpt de waardes aflezen.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Heb de stekker van de lucht massa meter los gemaakt toen ie stotterde/op 3 poten liep geen verschil grrr,zal het dan misschien de onsteking of bougiekabels kunnen zijn.
Zal nog even afwachten of iemand nog een briljant idee krijg,anders toch eind van de week langs de opel garage...
Als het de ontsteking is komt die foutcode dan voor als ze hem uitlezen?
Bedankt zover mede gsi rijders
Zal nog even afwachten of iemand nog een briljant idee krijg,anders toch eind van de week langs de opel garage...
Als het de ontsteking is komt die foutcode dan voor als ze hem uitlezen?
Bedankt zover mede gsi rijders
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
De meest voor de hand liggende zaken heb je al opgenoemd.
Ik zou hem eens gaan uitlezen.
Kabelbreuk zit in een klein hoekje
Bovenste Dode Punt sensor zou het kunnen zijn, maar die heb je al vervangen?
Als welgemeend advies, prop er geen imitatie in, zowel niet voor de DIS als voor de BDP sensor.
Ik heb het helaas op 4 auto's afgelopen jaar al zien misgaan.
Ik zou hem eens gaan uitlezen.
Kabelbreuk zit in een klein hoekje
Bovenste Dode Punt sensor zou het kunnen zijn, maar die heb je al vervangen?
Als welgemeend advies, prop er geen imitatie in, zowel niet voor de DIS als voor de BDP sensor.
Ik heb het helaas op 4 auto's afgelopen jaar al zien misgaan.
Grtz, GrinX