Pagina 1 van 1
motor schraal in hoge toeren?
Geplaatst: 28 jun 2007 15:15
door Station c20xe
In mijn motronic van mijn c20xe zit een ddv chip afkomstig uit een astra. Nu vind ik als ik in de hoge toeren zit de motor een beetje schraal klinken.
De benzinedruk is 3.0 bar en vroeg me af of dit voldoende is met een ddv-chip. Nu vraag ik me af of de benzinedruk zelf kan verhogen met een regelbare benzinedrukregelaar zonder complicaties. Of kan ik het beste naar een tuningsbedrijf om het allemaal te laten afstellen. Verder loopt die prima en heb een enorm vermogen onderin zitten. Pas na 5000toeren
vind ik het
niet meer lekker klinken en heb het idee dat de motor niet genoeg benzine krijgt. Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk maar het gaat natuurlijk wel om de gezondheid van mijn blokkie.
Geplaatst: 28 jun 2007 20:15
door Roy 2.0 16v
''edit''
normale benzinedruk is 3.0 en moet voldoende zijn voor een chippie zover ik weet
volgens mij komt het meer door het veranderde koppelgebied door die chip.
1. een normale 20xe chip proberen
2. ergens een testbankrun maken en uitdraai bekijken
lijken mij de makkelijkste opties
Geplaatst: 28 jun 2007 22:26
door Laagvlieger
C20XE heeft 3.0 bar benzinedruk standaard.
Geplaatst: 28 jun 2007 22:38
door ricardo^gsi
Laagvlieger schreef:C20XE heeft 3.0 bar benzinedruk standaard.
jah idd
maar je ziet wel is een druk regelaar van 3,5 bar dan ofzo maar dat maakt volgens mij nie zo veel uit dat halve barretje
want dan stuur die gewoon de injectors iets langer aan tog
bij die calibra van mij zit zo'n instelbare op met een boutje en een moertje boven op maar daar is die ook mee afgesteld op de testbank
(daarbij staat de druk op 6bar
)
Geplaatst: 29 jun 2007 10:10
door Roy 2.0 16v
damn idd 3 ipv 2 bar. ik was even in de war..
Geplaatst: 29 jun 2007 11:40
door Station c20xe
Maar het is dus wel mogelijk om een regelbare bvenzinedukregelaar ertussen te zetten. Ik vind dat mooi staan en leuk om het verschil te merken. Ik zou denk ik niet echt verder gaan 3,5 tot 4bar ivm. verbruik natuurlijk. Mischien moet ik dit even laten laten wachten en anders eerst even de injectoren laten reinigen. Hoe kan ik dat het beste doen.
Geplaatst: 29 jun 2007 11:55
door pluggie
Hey pop, je begrijpt iets niet.
Kan der wel 10 Bar van maken, maar als je auto niet meer gebruikt, heb je der geen ENE donder aan.
Benzine wordt continu rondgepompt, en je blok gebbruikt wattie nodig heeft.
Op je nu lage of hoge toeren rijdt, zelfde hoeveelheid wordt altijd rondgepompt.
Als je nu 4 bar in je auto zet, verandert er helemaal NIKS.
En injectoren kun je ultrasoon laten reinigen.
Geplaatst: 29 jun 2007 11:58
door Marty
Er veranderd niets tenzij je wagen nu dusdanig wil inspuiten dat hij een druk van 4 bar nodig heeft op de rail om dit te kunnen halen.
Waarschijnlijk heb je geen grotere injectoren.
Zou er niet al te veel mee rommelen. Motronic / chip bepaald de inspuiting. Zoek je probleem in een andere hoek.
Geplaatst: 29 jun 2007 12:03
door Marty
wat WEL zo is. DDV stelt de std. benzine druk regelaar altijd iets bij (hoger) wanneer hij een chip plaatst. Ik zou hier echter zelf niet mee gaan rommelen. Is precisie werk.
Plaats anders 700cc injectoren, Pierburg pomp en 10bar op de Rail..
Bore-Wash is ook cool , heb je weer een ander geluid onder de kap.... en dat wilde je toch?
Geplaatst: 29 jun 2007 12:10
door Marty
Bijgekomen vraag..
Hoe kun je HOREN.. bij Vollast en hoog in toeren dat je mengsel niet goed is. Is het niet een mechanisch geluid van een Multiriem / Distri riem die te strak gespannen zit en de rollen een beetje herrie gaan maken o.i.d?
Bij Vollast kan ik de gene die naast me zit al niet meer verstaan.. laat staan dat ik de smering van me blok sonisch kan controleren...
Geplaatst: 29 jun 2007 16:34
door Station c20xe
Marty schreef:wat WEL zo is. DDV stelt de std. benzine druk regelaar altijd iets bij (hoger) wanneer hij een chip plaatst. Ik zou hier echter zelf niet mee gaan rommelen. Is precisie werk.
Plaats anders 700cc injectoren, Pierburg pomp en 10bar op de Rail..
Bore-Wash is ook cool , heb je weer een ander geluid onder de kap.... en dat wilde je toch?
Ok tot 'bore-Wash' heb ik 't kunnen volgen en bedankt voor de tip. Ik denk niet dat ik nog wat aan de benzine ga doen. Toch rijden er mensen rond met c20xe's met 3,5 bar of hoger met volgens mij dezelfde injectoren. Maar dan is het inderdaad verstandiger om bij ddv langs te gaan. Weer wat geleerd vandaag. Ik ga wel de injectoren ultrasoon laten reinigen. Ken nooit kwaad dacht ik zo.
Geplaatst: 29 jun 2007 19:04
door chucky66
10 bar hahahahahahahahahahahaha
heb je oon pers pomp in je tank of zo 10 bar en je standaard pompie is in de war hahahahaha
ken helemaal nie is ie gelijk kapot
Geplaatst: 29 jun 2007 20:03
door GSi Twente
8 bar perslucht drukt al een bult in je eigen vel... en dan 10 bar benzine rondpompen, het ding zou begeven.
Een C20XE klinkt schraal in hoge toeren, dat heeft geen ene drol met benzinedruk mee te maken.
Vaak met een rollenbank meting kun je aan de hand van opbrengsten van pk's en koppel waar je struikelpunt ligt.
Wanneer je motor gewoon goed loopt, geen gek hoog verbruik heeft, gewoon laten rijden dat ding, en niet van die opel gsi club spook verhalen gaan bedenken...