probleem ophanging.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Delax80
forum-gebruiker

probleem ophanging.

Bericht door Delax80 »

Ik heb een vraagje of iemand iets in dit verhaal hekent en het mooiste natuurlijk als iemand weet wat het is :lol:

als ik over de snelweg rijd...en je hebt bijvoorbeeld zo een "ribbe" van een brug (oftwel even een onderbreking) dan hoor je even voor wat rammelen. net of er speling ergens opzit.

ook op bijvoorbeeld een klinkerweg hoor/voel je dit. soms best dudielijk andere keer minder. vooral als ik flauw naar links stuur voel je het, flauw naar rechts niet tot nauwlijks.

ook heb ik als ik rustig van ze 1 naar de 2 schakel. en soms bijvoorbeeld ook met terug schakelen, dat zodra ik de koppeling op laat komen hij een soort tik geeft. ook weer het gevoel dat er ergens speling zit. misschien dat dit ermee in verband staat.

ik hebn natuurlijk al gecheckt op de brug of ik ergens speling kon vinden. stab stangen zijn 100% goed en zie geen bijzonderheden.. wel liggen als me wielenloshangen me veren er redelijk los in als ware. maar denk niet dat dit er iets mee te maken heeft? staat namelijk natuurlijk genoeg spanning op als hij op ze wielen staat.

het lijkt mij sowieso iets in me ophanging of aandrijving. iemand een idee wat het kan zijn?

alvast bedankt!
Army Gsi
forum-gebruiker

Bericht door Army Gsi »

kijk even of al je uitlaat rubbers erop zitten...
kan zijn dat je bijvoorbeeld je middendemper tegen je chasis aan komt...
had ik ook last van.
en was ook tikken...vooral bij klinkers in een bocht...en ook bij een hobbel in het wegdek enzo
BOHICA!!!
Delax80
forum-gebruiker

hytr

Bericht door Delax80 »

nee dat is het niet :) dit voel je ook in je stuur.

ook gaat hij heel erg met de weg mee als ware...als er erge spoortvorming is hoef je nauwlijks te sturen bij wijze van :lol:

tijdens motorombouw is een en ander los geweest en daar is niels geen gekke dngen tegen gekomen. wel moet hij hierna natuurlijk uitgelijnd worden maar ik had dit al voor de uitlijning. het naar de kant van de weg trekken zou dus ook in verband kunnen staan met de "tik"
Laatst gewijzigd door Delax80 op 24 jun 2007 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mad Driver
forum-gebruiker

Bericht door Mad Driver »

Ik had eerst ook een tik, maar dat kwam omdat de remblokjes geen spanninghouder hadden.

Denk niet dat jij dit hebt, maar is een idee....
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Army Gsi
forum-gebruiker

Bericht door Army Gsi »

ik voelde dat ook in me stuur...
d8 ook dat het iets met me ophanging of iets te maken had...dus daar was ik naar aan het kijken...en kon het niet vinden.
dus stond even tegen me uitlaat aan te leunen en toen hoorde ik ineens die tik die ik hoorde ;)
even checke kan geen kwaad toch ;)
BOHICA!!!
Delax80
forum-gebruiker

.mk

Bericht door Delax80 »

Mad Driver schreef:Ik had eerst ook een tik, maar dat kwam omdat de remblokjes geen spanninghouder hadden.

Denk niet dat jij dit hebt, maar is een idee....
spanningshouder is die metalen ding pin die over de blokken/klauwe heenloopt?? die zit er op!! denk idd niet dat dat het is...maar thnx :)
Delax80
forum-gebruiker

vxc

Bericht door Delax80 »

Army Gsi schreef:ik voelde dat ook in me stuur...
d8 ook dat het iets met me ophanging of iets te maken had...dus daar was ik naar aan het kijken...en kon het niet vinden.
dus stond even tegen me uitlaat aan te leunen en toen hoorde ik ineens die tik die ik hoorde ;)
even checke kan geen kwaad toch ;)
nee check het zeker even:P maar weet 100% dat die van me middendemper goed zijn en die van me einddemper.
Delax80
forum-gebruiker

fds

Bericht door Delax80 »

iemand nog een idee wat het kan zijn??

zit zelf aan wiellager of homokineet ofzo te denken. of kan dit niet gaan tikken??
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik zou het echt moeten horen voor ik er iets zinnigs over kan zeggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Delax80
forum-gebruiker

fds

Bericht door Delax80 »

idd dat snap ik....tis ook lastig uitleggen:S
Mad Driver
forum-gebruiker

Bericht door Mad Driver »

spanningshouder is die metalen ding pin die over de blokken/klauwe heenloopt?? die zit er op!! denk idd niet dat dat het is...maar thnx
die bedoelde ik ja...bij mij zaten die er niet in namelijk.

mieschien de dealer even vragen??
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik heb bijna een jaar rondgereden zonder 1 zo'n remblok spanningsding. niks van gemerkt.
zo op de gok denk ik bij jou aan de vering, maarja zou zomaar een ophangrubber ergens kunnen zijn of iets vaags door je motorombouw.

lekkere speurtocht voor je!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Tiem
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door Tiem »

gooi em es op de krik..
kijken of er speling in je wiel zit... dit zou evt. het wiellager kunnen zijn..
stabilisator-stokjes zijn echter ook niet de sterkste onderdelen op de F..
Delax80
forum-gebruiker

Bericht door Delax80 »

Roy 2.0 16v schreef:ik heb bijna een jaar rondgereden zonder 1 zo'n remblok spanningsding. niks van gemerkt.
zo op de gok denk ik bij jou aan de vering, maarja zou zomaar een ophangrubber ergens kunnen zijn of iets vaags door je motorombouw.

lekkere speurtocht voor je!
wat zou er met de vering kunnen zijn?? veren zijn heel.

en het komt 100% niet door de motorombouw...had het daarvoor namelijk ook al.

en heb hem al paar x op de brug gehad met de wielen los hangend...kan niks raars ontdekken....stab stangen zijn het sowieso niet (die uiteinden)
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Check ook even je motorsteunrubbers, en dan met name die middenachter je blok zit, en dan het rubber wat erbóven zit... als die versleten is, tikt ie ook elke keer dat je gas geeft tegen de bodemplaat...

Klinkt het als iets lichts (a la uitlaat), of als iets zwaarders (meer bonken), massiever zeg maar ???? of is het meer een ratel.... omschrijf het geluid eens wat duidelijker. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Delax80
forum-gebruiker

Bericht door Delax80 »

Sounddragon schreef:Check ook even je motorsteunrubbers, en dan met name die middenachter je blok zit, en dan het rubber wat erbóven zit... als die versleten is, tikt ie ook elke keer dat je gas geeft tegen de bodemplaat...

Klinkt het als iets lichts (a la uitlaat), of als iets zwaarders (meer bonken), massiever zeg maar ???? of is het meer een ratel.... omschrijf het geluid eens wat duidelijker. :wink:
motorsteun rubbers had Niels denk ik wel opgemerkt!! alles wat met de inbouw eruit en weer erin is geweest sluit ik dus een beetje uit voorlopig.

en je hoort ook echt dat het van linksvoor als ware komt. zegt alleen denk ik niet alles omdat het geluid ook door het frame denk ik heengaat als ware :P

af en toe hoor ik ook zo een gonsend(??) geluid. dacht eerst dat het me banden misschien zijn (wat ook gedeeltelijk zo is met me goedkope bandjes :lol: ) maar als ik alles beetje op rijtje zet

- gonsend geluid
- redelijk naar bepaalde kant willen trekken(welke kant de sporen opgaan)
- die rammel

denk ik misschien ook aan me wiellager?? want daar zit volgens mij ook beetje speling op. maar of die voor al die klachten kan zorgen??? natuurlijk zal ik die binnenkort na laten kijken en eventueel vervangen!

en die rammel op klinkerweg of oneffenheid op snelweg>>> tis als ware net alsof als de auto even "loskomt" op een oneffenheid...oftewel een schokje op moet vangen...de veer niet hoog genoeg is als ware om de schok op te vangen....waardoor er even een stukje speling is wat gaat rammelen....zo klinkt het.....

dit heb ik natuurlijk al wel gecheckt maar als ik goed kracht zet als de wielen los hangen op zo een 4poot brug(als je snapt wak bedoel:P)zie je wel direct dat de veer mee begint tegaan als ware....dus lijkt me niet dat het hieraan ligt.....wel kan je dat ding waar de veer inzit als ware(kunstof gedeelte) gewoon los gewegen als de wielen loshangen.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Dat je veren los komen te hangen als ie 'voetjes van de vloer' hangt is normaal als je verlaagd bent :wink:

Lager kán, maar ook dié heeft Niels in zijn handen gehad en gevoeld dan als het goed is :wink:

Het kan vanalles zijn, mischien iets vergeten vast te zetten, of gewoon losgelopen, kan altijd gebeuren ... even goed zoeken en opletten of het niet erger wordt .. en als je er écht niet uitkomt naar de garage, of even terug naar Niels... als er écht ergens iets klappert, moet dat redelijk easy te vinden zijn, zéker als er iemand naar luistert die er kaas van heeft gegeten. :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Delax80
forum-gebruiker

Bericht door Delax80 »

Delax80 schreef: en het komt 100% niet door de motorombouw...had het daarvoor namelijk ook al.

maar het geluid tis altijd hetzelfde!!! tword niet erger ofzo verder.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

HmmZ :? :roll:

Apart.... misschein een domme, maar zo heb ik ook een keertje een losse motorsteun gevonden; bij de dealer geweest om hun te laten kijken, ding op de bibberdebibber schokbrekertestbank gezet, en binnen 2 minuten hadden we hem te pakken... zat gewoon een motorsteun los aan de chassisbalk, en de ombouw was toen al 1½ jaar geleden :shock: ... ik zeg niet dat het dat bij jou is, maar probeer eens of je ertgens even op zo'n ding mag staan 5 minuten, zoekt erg makkelijk kan ik je vertellen... :)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Sounddragon schreef:Dat je veren los komen te hangen als ie 'voetjes van de vloer' hangt is normaal als je verlaagd bent :wink:
Is APK afkeur!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Delax80
forum-gebruiker

fds

Bericht door Delax80 »

van die "dingen" hebbe we er 4 opt werk...dus ik kan sleutele wat ik wil:P sterker nog we hebben een complete werkplaats incl remmentestspul, balanceeraparaat enz staan wat NOOIT gebruikt word alleen door mij en voor klanten om onder de auto te kunnen kijken:S

eigenlijk erg zonde....
Delax80
forum-gebruiker

f

Bericht door Delax80 »

Laagvlieger schreef:
Sounddragon schreef:Dat je veren los komen te hangen als ie 'voetjes van de vloer' hangt is normaal als je verlaagd bent :wink:
Is APK afkeur!
.

zal daar de rammel door kunnen komen denk je?? er staat natuurlijk wel genoeg druk op alsie op ze poten staat.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

kan ik niets van zeggen op afstand.
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

Laagvlieger schreef:
Is APK afkeur!
Nou, bij mij kan je ze écht bewegen als hij hangt hoor... altijd al geweest ook, tis geen rammelrammel, maar kan ze wel een rondje draaien zonder moeite :)
Nog nooit een keurmeester over gehoord, ook niet bij de dealer....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Contacteer:

kijk dat ze iets lossig liggen is nie erg. Vrij liggen is AFKEUR.
Rondje draaien kan niet want er zit een blokkeerlippie in de schotels.
Plaats reactie