Pagina 1 van 3
200km op een tank wat kan het zijn??? HELP!!!
Geplaatst: 21 jun 2007 19:54
door Romano
Helloww
even vraagiej
Ik rij op een volle tank 200 km...
zover ik weet lekt hij nergens...
maar het rare is...
ik was naar belgie geweest 2 uurtjes rijden hele tank leeg 120/130km/h
terug weg heb ik een halve tank op gereden maar toen reed ik de hele weg tussen de 160/180 ongeveer
ik snap er echt geen ..... van...
Geplaatst: 21 jun 2007 20:02
door Laagvlieger
Probleem dus met de electronica!!!
Wat geeft hij aan op de boardcomputer bij rijbereik?
Geplaatst: 21 jun 2007 20:06
door Romano
300 km maar dat haal ik egt nooit
Geplaatst: 21 jun 2007 20:08
door Laagvlieger
ja ok dat staat op de computer dus.
Denk dat je moet gaan denken aan kapotte koelvloeistoftemperatuursensor.
Loopt/trekt wel goed?
Geplaatst: 21 jun 2007 20:11
door Romano
jah hij loopt naar mijn doen wel okee
wat je nu zegt dan heb ik nog iets ik heb me koelvloeistof bij gevult en BC geeft aan koelmittelstand oftewel koelvloeistof bij vulllen
Geplaatst: 21 jun 2007 20:14
door oenatje
dan is dat drijvertje van de sensor helemaal weg. bij de dealer kun je die bestellen .
Geplaatst: 21 jun 2007 20:16
door Romano
okeej maar heeft dat een verhouding met het benzine verbruik?????
Geplaatst: 21 jun 2007 20:18
door qgenius
Kapotte lamdasensor zou ook kunnen.
Auto van mijn vader reed toen ook 1:7.5 in plaats van 1:14
Echt ongelooflijk wat dat scheelt aan tanken
Geplaatst: 21 jun 2007 20:48
door Laagvlieger
Lambdasonde is het laatste onderdeel waar je aan denkt.
EERST basistest van alle functies.
Geplaatst: 21 jun 2007 21:16
door qgenius
Laagvlieger schreef:Lambdasonde is het laatste onderdeel waar je aan denkt.
EERST basistest van alle functies.
En waarom?
Zou dat toch graag willen weten.
Met een Co test weet je het zo.
Geplaatst: 21 jun 2007 21:20
door chucky66
nee
want als je temp sensor kapot is geeft hij te veel benzine en heb je ook een verkeerd co
ik neem het eff voor laag op want die heeft stress denk ik van het verdedigen van zijn NEE andwoord op lambda sensor
als je temp. sensor defect is en een koude waarde aangeeft gaat hij te veel brandstof in spuiten omdat hij denkt dat de motor nog koud is
Geplaatst: 21 jun 2007 21:28
door Laagvlieger
Lambdasondes gaan ZELDEN kapot en ALS ze kapot gana hebben ze een ZEER onvoorspelbaar gedrag!!!!!
Daarbij kan een defecte lambdasonde bijna onmogelijk gediagnostiseerd worden.
Thnx Fred!
Geplaatst: 21 jun 2007 21:31
door qgenius
Duidelijk.
Dus hadden we eigenlijk geluk dat het aan de lamda lag.
Geplaatst: 21 jun 2007 22:38
door Station c20xe
oenatje schreef:dan is dat drijvertje van de sensor helemaal weg. bij de dealer kun je die bestellen .
Bij mij c20xe kadett koelvloeistoftankje zit helemaal geen drijvertje op of in maar kan me wel herinneren bij mijn oude astra gsi dat die erop hoorde met een stekkertje, maar ook die is er niet.
Geplaatst: 22 jun 2007 00:12
door Mad Driver
Als je geen drijvertje hebt....krijg je dan geen foutmelding op je bc??
zo ja, dan hoort er alsnog een drijvertje +dop met sensor in.
Geplaatst: 22 jun 2007 09:09
door Melbo
Mad Driver schreef:Als je geen drijvertje hebt....krijg je dan geen foutmelding op je bc??
zo ja, dan hoort er alsnog een drijvertje +dop met sensor in.
Hij zal misschien geen BC hebben in de steesjon dus heb je ook al die sensoren niet nodig...
Geplaatst: 22 jun 2007 09:32
door Romano
het zou idd kunnen zijn dat het me sensor is want ik heb me kv bijgevlt en hij geeft nog steeds aan dat ik me kv moet bijvullen... moetzeggen dat die draatjes aan het sensortje nogal gaar zijn
ik ga even checke
Geplaatst: 22 jun 2007 20:38
door Laagvlieger
Heeft niets te maken met je verbruik.
Geplaatst: 22 jun 2007 23:39
door Mad Driver
Hij zal misschien geen BC hebben in de steesjon dus heb je ook al die sensoren niet nodig...
ow ja dat wist ik weer niet
Geplaatst: 25 jun 2007 20:44
door Romano
Hellooww ben k weer
even geinformeerd...
het is me thermostaat die er een einde aan heeft gemaakt...
gelijk even afspraak gemaakt..
Maandag 2 juli gaat hij gefixt worden...
en woensdag 27 juni wordt me uitlaat weer herstelt..
ik draaide een parkeervak uit raakte ik een stoeprandje breekt me uitlaat:S
mja... shit happends... hij wordt weer gemaakt dus:>
BC om gezet naar NL was eerst duits...
dus ja:>
oja ook nog even tussen door nieuwe achterlichten bestelt Rood Wit:)
ben benieuwd
HEB ME CLUB PAS BINNEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: 25 jun 2007 20:53
door Kakashi
Ik heb dat nu dus ook. Ik rij ong. 250 op een tank.
Maar mn temp op mn dash loopt altijd netjes op tot aan de 90 soms dr onder. Dus thermostaat zou het niet kunnen zijn. Of wel??
En die tempsensor waar zit die op een achtklepper???
Geplaatst: 25 jun 2007 21:26
door Romano
geen idee... maa bij mij bleef idd me temp teller ver onder de 90 graden...
me lamdasensor was vervuilt..
en me thermostaat was kapot...
dat was het probleem aan mijn wagen ...
ik zou hem gewoon net als ik even langs de dealer brengen voor een onderzoek...
heb repareren kost bij mij 70 euro...
nieuwe thermostaat incl monteren..
Geplaatst: 25 jun 2007 21:46
door opelforum
je temp voeler of sensor zijn 2 hele verschillende dingen die wel erg dicht bij elkaar zitten
de 1 geeft de temp aan op je dashboard
en de andere de tempsensor geeft je computer waardes waarmee die de inspuiting regelt !!!
Geplaatst: 26 jun 2007 13:07
door Melbo
opelforum schreef:je temp voeler of sensor zijn 2 hele verschillende dingen die wel erg dicht bij elkaar zitten
de 1 geeft de temp aan op je dashboard
en de andere de tempsensor geeft je computer waardes waarmee die de inspuiting regelt !!!
Dit inderdaad even checken Frank!!! Dat zal bij jou dan ook wel het probleem zijn wellicht...
Geplaatst: 26 jun 2007 17:19
door Kakashi
Ik ga die tempsensor idd maar even checken.
Maar waar kan ik die dan vinden???
Ik ben ook een beetje bang dat mn compressie niet zo goed meer is.
Dat zou betekenen dat mn zuigerveren naar de knoppe kunnen zijn.