Pagina 1 van 1
c20ne naar c20xe
Geplaatst: 11 jun 2007 09:41
door ricardo^gsi
hallo
ik ben vast niet de eerste die dit vraagt maar ik kon het zo snel even nie vinde op et forum
DD gsi ze astra (c20ne) is ze blok overlede
nou wil hij misschien gelijk naar een c20xe gaan
k weet dat de motor zelf er zo in past maar hoe zit het electronisch
moet er veel aan gepast worden of s dat er ook zo in te krijgen??
en s het egt noodzakelijk om ook een hele andere uitlaat te halen??
alvast bedankt ricardo
Geplaatst: 11 jun 2007 10:24
door JW
Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar deze info...
Graag ook een prijskaartje als schatting voor mogelijke extra kosten...
fds
Geplaatst: 11 jun 2007 11:00
door Delax80
voor zover ik weet:
Ja je moet andere uitlaat, vanwege de diameter ervan. 8v is dacht ik 45 mm ofzo en 16v 50 mm ofzo.
en qua electronica. je moet geloof ik de complete kabelboom overzetten + tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
Geplaatst: 11 jun 2007 11:02
door GSi Twente
Dat is volgens mij wel vaak naar voren gekomen.
Allereerst, wat is je bedoeling, budget of goed?
Budget is gewoon de 16V erin hangen, en kijken wattie doet.
Altijd de vraag of het blok gaar is, of juist helemaal niet.
Bak kun je behouden, met de F16 gaat ie juist wel lekker met optrekken.
Wat je nodig hebt?
- Motor.
- Uitlaatdelen.
- Aantal koelslangen.
Beste is een sloop GSi, dan heb je alle onderdelen bij de hand.
En koop a.u.b. een motor die je nog kunt horen lopen (wanneer je hem direct wilt overhangen) anders kom je je vanzelf tegen.
Re: fds
Geplaatst: 11 jun 2007 11:02
door Melbo
Delax80 schreef:tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
Tellerbak kopen met mooie witte Birba-platen (dus niet van die doorschijnende brol!)??
Bij mij komt de oude digidash van Marcel erin over een tijdje dus dan heb ik mijn originele tellerbak over...
Geplaatst: 11 jun 2007 11:11
door Rallyastra
Motor inbouw kun je eventueel bij mij laten doen, als je er geen verstand van hebt of niet veel vaker hebt gedaan zou ik er niet zo aan beginnen. Buitenom dat je best wel veel gereedschap nodig hebt, moet alles ook weer GOED in elkaar gezet worden. Zie vaak genoeg blokken die slecht zijn ingebouwd en later veel problemen gaan geven, om nog maar niet te spreken over de electronica.
Re: fds
Geplaatst: 11 jun 2007 11:14
door Delax80
Melbo schreef:Delax80 schreef:tellerbak (die moet ik ook nog zoeken)
Tellerbak kopen met mooie witte Birba-platen (dus niet van die doorschijnende brol!)??
Bij mij komt de oude digidash van Marcel erin over een tijdje dus dan heb ik mijn originele tellerbak over...
fototje?? weet dat er op de sloop in Emmeloord ook nog calibra staat met erg nette klok erin. maar mooie(!!!) witte tellerplaten lijkt me ook wel wat.
Geplaatst: 11 jun 2007 11:20
door ricardo^gsi
jah het s meer een budget overplaatsing (et s nie voor me eigen astra)
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
Re: fds
Geplaatst: 11 jun 2007 11:22
door Melbo
Delax80 schreef:fototje?? weet dat er op de sloop in Emmeloord ook nog calibra staat met erg nette klok erin. maar mooie(!!!) witte tellerplaten lijkt me ook wel wat.
Moest even zoeken maar heb een foto gevonden waar je ze wel enigszins goed op kunt zien:
jhg
Geplaatst: 11 jun 2007 11:33
door Delax80
hm ja ziet er opzich leuk uit maar ben nog niet helemaal overtuigd
heb je niet van die ongelijke verlichting erachter??
vond die plasma platen die laatst hier ergens langskwamen ook ERRUG mooi.,...ik moet nog maar es kijke wat ik doe.
sorry voor het topic onderwerp lichtelijk veranderen
de rest zal ik via PM doen.
Geplaatst: 11 jun 2007 12:06
door GSi Twente
ricardo^gsi schreef:jah het s meer een budget overplaatsing (et s nie voor me eigen astra)
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
Zorg dat je de kabelboom die naast de bobine zit, welke je weer aansluit aan de motorkabelboom.
Als je die niet hebt, heb je een probleem.
Kwamen we bij Redbill ook achter, gezien die van een 8V niet hetzelfde is met de verloopstekkers!
Verder hoef je niet te solderen, tis plug and play.
Zorg alleen dat deel kabelboom van een Astra met C20XE komt!
frsd
Geplaatst: 11 jun 2007 12:11
door Delax80
tip voor c20xe onderdelen:
Sloop in Emmeloord heeft er 2 liggen. mocht ze compleet meenemen voor 300 euro.
Sloop in Apeldoorn heeft er een liggen (ligt in de kofferbak van de calibra die daar staat)
Geplaatst: 11 jun 2007 12:17
door GSi Twente
Motoren of kabelbomen?
fvds
Geplaatst: 11 jun 2007 12:21
door Delax80
beide denk ik
de motor sowieso
Geplaatst: 11 jun 2007 12:23
door ricardo^gsi
GSi Twente schreef:ricardo^gsi schreef:jah het s meer een budget overplaatsing (et s nie voor me eigen astra)
denk wel even nieuwe pakkingen der tusse proppe maar voor de rest geen revisie ofzo
en ik zie et wel zitte om dat blok over te hange
ben zelf ook automonteur duz da zal waarschijnlijk wel goed kom
ben nou zelf ook bezig met me calibra turbo die waar de motor helemaal uit mekaar licht want daar kom alles nieuw in
maar mij gaat het der meer om of dat je die kabelboom met computer zo der uit kan hale en die voor die 16v der zo in kan plaatsen
of zit der ook nog een hoop soldeer en dat soort werk aan verbonde?
Zorg dat je de kabelboom die naast de bobine zit, welke je weer aansluit aan de motorkabelboom.
Als je die niet hebt, heb je een probleem.
Kwamen we bij Redbill ook achter, gezien die van een 8V niet hetzelfde is met de verloopstekkers!
Verder hoef je niet te solderen, tis plug and play.
Zorg alleen dat deel kabelboom van een Astra met C20XE komt!
jah s dat die grote ronde stekker (groene volgens mij)
die loop gewoon naar binnen naar je computer toe dan?
duz als k gewoon de kabel boom van et blok tot aan de computer heb zou het goed moeten zijn in principe
en moet het perce uit een astra komen ook
of mag et ook uit een calibra, vectra of kadett kome
of is dan heel je kabelboom anders??
Geplaatst: 11 jun 2007 12:27
door JW
C20LET dan?.... of ga ik dan echt veels te ver?
Maar dan zit je inderdaad ook met je keuring ... opnieuw testen etc...
cvx
Geplaatst: 11 jun 2007 14:54
door Delax80
JW schreef:C20LET dan?.... of ga ik dan echt veels te ver?
Maar dan zit je inderdaad ook met je keuring ... opnieuw testen etc...
gewoon voor gaan joh
Geplaatst: 11 jun 2007 15:21
door Diem
Je heb genoeg info
Geplaatst: 11 jun 2007 20:33
door Lenblij
hoe zit dit met steek assen enzo is dit wel allemaal het zelfde aangezien ik nog een 16v blokje heb liggen en de seh.. der wel is uit wil hebben. met de vakantie voor de deur gaat dit maar is gebeuren.
Geplaatst: 11 jun 2007 23:16
door RedBill
Lees anders mijn restauratietopic even door, en als je vragen hebt, Erwin (GSiTwente), Niels (RallyAstra) en Ik weten precies wat allemaal vervangen moet worden.
Tellerbak kan namelijk gewoon blijven zitten. Is leuk om te vervangen, maar technisch gezien zeker niet noodzakelijk!!! (Ik heb ook gewoon mijn 8V bak er nog in zitten)
Gaskabel moet vervangen etc. etc. Check dus gewoon even:
Klikkie doen