Pagina 1 van 2

schommelt nog steeds in toeren

Geplaatst: 29 mei 2007 19:03
door gsi driver
mijn c20ne schommelt nog steeds in toeren bij stationair, er zit al een nieuwe lfr op en lmm heb ik ook vervangen, wat kan het nog meer zijn? en er branden ook geen storingslampjes iemand een idee? groeten jelle

Geplaatst: 29 mei 2007 19:12
door Theo Gsi
lees me topic eens!

viewtopic.php?t=8073

schommelt

Geplaatst: 29 mei 2007 20:27
door gsi driver
nee heb ook al gedaan schijnbaar zitten we met het zelfde probleem, ik heb trouwens even mijn motorkap opengedaan en even gas gegeven maar het lijkt wel of hij een openluchtfilter heeft, komt zon geluid onder de filterbak uit!!! of is dat normaal lijkt me eigenlijk wel omdat hij zun lucht nodig heeft bij het gasgeven of vvertel ik nu iets heel raars?

Geplaatst: 29 mei 2007 20:51
door Bart(astra)
Weet je zeker dat hij geen valse lucht trekt ?

schommelt

Geplaatst: 29 mei 2007 21:28
door gsi driver
nee ik weet het niet 100% zeker maarja , ik heb net even alle stekkers losgehad en allemaal ingespoten met contactspray!!! en een stekker tegenover mijn ventilator zat onder de olie die ook even goed schoongemaakt!!! nu loopt hij 900 toeren is dat goed?

Geplaatst: 29 mei 2007 21:39
door Mad Driver
dat is een goed idee zal ik morgen ook doen.
volgens mij zit daar bij mij ook alles onder de olie...

Geplaatst: 29 mei 2007 22:37
door Army Gsi
900 toeren is goed, loopt die mijne normaal ook.

Geplaatst: 29 mei 2007 22:54
door Theo Gsi
de mijne loopt ook 900

Geplaatst: 29 mei 2007 23:11
door Roy 2.0 16v
welke boeiende stekker zit er dan tegenover je fan?

Geplaatst: 29 mei 2007 23:15
door Theo Gsi
van de oliepijl meter ;) die loopt naar beneden die draad en die zit op een sensor van de carterpan

Geplaatst: 29 mei 2007 23:59
door Roy 2.0 16v
precies. maar heeft toch weinig te maken met stationair?
ja schoonmaken is altijd goed. maar dit lijkt me meer een toevalstreffer

maar gsi driver, hoe is de algemene staat van onderhoud? alles al een keer vervangen aan filters, luchtslangen, ontsteking ? waardes al laten checken van je sensoren? temp.meter, lambda, sensoren van krukas, gasklep, enz. gasklep al een keer goed schoon gemaakt

en als ie raar blijft lopen, wie weet wat een vorige eigenaar er mee heeft gedaan, chippie?nokkenas? sluit niks uit na 15 jaar.

succes want ik weet hoe erg je aan zoiets kan storen

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 10:49
door gsi driver
ahha ok!!! maar ik heb mijn ontsteking en rotor al vervangen kabels en bougies ook, luchtfilter benzinefilter slangen nog niet welke moet ik allemaal vervangen dan? en wat kost dat ongeveer? en hoe zit het dan met de lamda enzo moet ik die door laten meten? bij opel ofzo? gasklep heb ik nog niet schoongemaakt dan moet ik ook een nieuwe pakking hebben,moet ik nog even halen!!groeten jelle

Geplaatst: 30 mei 2007 11:00
door Roy 2.0 16v
slangen, alle slangen waar lucht doorgaat, rondom je blok. misschien is er 1 poreus, kan ook uit het zicht zijn ergens onder je blok bij je inlaat. carterontluchting, alles goed bekijken.

als je even naar je dealer gaat, waardes laat uitlezen, kost je rond de 20,-
dan haal je meteen die gaskleppakking
en een spuitbus carburateurreiniger
gasklep kan je er ook op laten zitten en alleen van bovenaf de boel schoonmaken

maar hoeveel schommelt je toerental dan? af en toe een paar 100, of gaat ie echt uit zichzelf naar de 1500 of 2000?

Geplaatst: 30 mei 2007 12:20
door JW
ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem. gasklephuis 2x schoon gemaakt. (zit overigens geen pakking tussen) dit heeft wel het terugval in toeren opgelost op het moment dat je terugschakeld. maar stationair loopt ie bagger.... erg wisselend, waardoor de uitlaat heel iets ploft en de auto nogal trilt.
slangen lijkt me een beetje duur om alles in 1 klap te vervangen en niet wetend of dit het probleem oplost.
Bougies waren al 2 maanden terug vervangen.
Verder merk ik ook dat hij terughoudt met vol gas... dat er mini-pauzes in zitten ipv 1 rechte vloeiende lijn.

Lastig probleem inderdaad... hopen dat de oorzaak gevonden kan worden...

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 14:08
door gsi driver
ja ik heb wel eens gehad dat hij naar de 1500 of 2000 toeren gaat!! het is ook als ik mijn wil parkeren en dan in zun achteruit zet,door de hogere toeren hoor je de tandjes over elkaar heen gaan, maar dat zal met de koppeling te maken hebben ofniet?

Geplaatst: 30 mei 2007 14:13
door Roy 2.0 16v
tja heleboel hebben iets van een krakje als je em in zn achteruit zet. soms moet je em eerst even met koppeling in, in zn 1 of 2 zetten en daarna in zn achteruit

in principe kan je met koppeling in volgas geven en in zn achteruit zetten

gaskabel heb ik al eens geopperd. maar jij hebt een vaag probleem dat weer van alles zou kunnen zijn.
:cry: succes met zoeken of niet meer irriteren aan je stationair

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 14:48
door gsi driver
ja dat kan ik ook doen!!! miss zit er wel een snelle nokkenas in of een chip hoe kan ik daar achter komen?

Geplaatst: 30 mei 2007 14:58
door Roy 2.0 16v
rollenbanktest bij ddv :)

paneel bij passagiersvoeten weghalen en motronic bekijken, daar zit er 1 in. nokkenas daarvoor moet je klepdeksel er af.

het lijkt me sterk dat het zoiets is en waarschijnlijk is het allemaal moeilijke overdreven moeite voor raar stationair. maarja dit blijft ook maar op de gok via forums

je moet het maar eens voorleggen bij een meeting, dan trommel je 20 gsi verslaafden op en laat je het horen.
( 24e, kartdag )

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 16:12
door gsi driver
ja dat zal ik eens doen want ik ben nog nooit meegegaan!!! maar ik heb nu even slick 50 gehaald voor het reinigen van mijn injectie enzo miss helpt dat, maarja nu moet ik daar weer mee wachten want mijn tank is nog half vol en moet bijna leeg zijn!!! dus dat duurt nog even voordat dat spul erin kan, of zal het nu al kunnen? of heeft dat geen nut? groeten jelle

Geplaatst: 30 mei 2007 18:36
door Roy 2.0 16v
staat op de verpakking, die van forte of wynns injector cleaner gaan gewoon per volle tank van 30 tot 60 liter

ik heb ze ook een enkele keer geprobeerd maar niks van gemerkt

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 18:51
door gsi driver
ok miss werkt deze wel is van slick 50 petrol treatment deze moet met een bijna lege tank erin gieten en bijtanken!!! ik hoop dat het werkt!!!

Geplaatst: 30 mei 2007 20:34
door Bart(astra)
hmmmmzzz

Er wordt hier bakken met geld besteed aan bougies/kabels/rotor/verdeler/slangen en noem maar op...

Maar gewoon even dat geld bewaren en bij de dealer neer zetten voor een diagnose, met een evt oplossing, lees ik nou nergens...

Niet dat het vervangen van al die dingen niet nuttig kan zijn hoor.
Maar als dadelijk alles vervangen is, kan je waarschijnlijk alweer opnieuw beginnen....(is gissen, en dat is niet de manier)

btw. Je kan bij een dealer ook afspreken, dat ze er bv maar een uur of x bedrag aan mogen werken, als ze niet snel iets vinden.


Deze reply mag je als algemeen beschouwen en niet betreffende 1 persoon :wink:

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 20:40
door gsi driver
ik heb die onderdelen al een tijd geleden erop gezet kon ik heel goedkoop aan komen allemaal orgineel en nieuw in doos!! ik heb vandaag opel gebeld maar hij zei dat dat flink duur kon worden omdat er ook geen storingslampje brand kan varieren van de 29 euro tot een paar honderd euro ligt eraan of ze het zo vinden!!! ik ga het gewoon proberen!!! groeten jelle

Geplaatst: 30 mei 2007 20:44
door Baas J.
Yeps, Bart heeft gelijk...

Jullie weten hoeveel problemen ik heb gehad met m'n auto met betrekking tot slecht stationair lopen en andere vage problemen etc.

Ik heb er bakken geld tegenaan gegooid en vrijwel niets hielp.
Uiteindelijk besloten hem maar naar de dealer te brengen omdat ik het gewoon hartstikke zat was.

Yeps, het heeft geld gekost.. maar m'n auto rijd weer super nu.
Al het geld dat ik had uitgegeven om de dealer te ontlopen was voor niks, er was namelijk niks met de LFR, er was niks met dit en dat... alleen de LFR was al 150e(!!). Compleet voor niks gekocht.

Uiteindelijk was het een (soms) defecte lambdasonde in combinatie met een gare stuurcomputer in combinatie met een draadbreuk tussen de stuurcomputer en lambdasonde in combinatie met een verstopte inlaatspruitstuknippel. Zie daar maar eens achter te komen ;)
Met een nieuwe lambdasonde en 2e hands stuurcomputer is het opgelost, het had niet meer dan 150 + 25 + arbeid hoeven kosten in tegenstelling tot de paar honderd die ik er van te voren had ingestopt.

Wees dus wijs!

schommelt

Geplaatst: 30 mei 2007 20:48
door gsi driver
ahh ok!!! dan ga ik dat ook maar eens doen,hopen dat het dan snel gevonden is , maar in ieder geval bedankt!!! groeten jelle