Pagina 1 van 2

Roy's vragen topic

Geplaatst: 24 mei 2007 09:57
door Roy 2.0 16v
Dat misten we hier nog, gewoon 1 topic waar iedereen dus vraagjes gaat neerknallen die voor anderen vaak simpel te beantwoorden zijn.
Nu zie je elke dag weer 5 nieuwe topics die binnen een uur gesloten kunnen worden. :(

- past dit op mijnes.
- hoe werkt dit
- zal dat kapot zijn
- welke bandenspanning
- wat kost dat
- hoe vervang ik die
en meer van die bladiebla

Om het overzichtelijk te houden is het handig om je vragen te nummeren, anders moet je alle paginas doorspitten en lezen als je een dagje niet hebt gekeken. :cry:
Het kan gebeuren dat er soms 2 tegelijk een vraagje hebben, jammer dan, dom zijn we niet dus dat heeft dan gewoon dezelfde nummering

We zullen wel zien of dit topic het lang volhoud!

--------------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst: 24 mei 2007 09:57
door Roy 2.0 16v
ik trap em af:

1. ik heb een c20xe met motronic 2.5, nou kan ik aan onderdelen komen van een c20xe met dis, dus 2.8.
zijn onderdelen zoals LFR, LMM, katalysator hetzelfde?
lfr en kat. dacht ik zelf van wel.
lmm, ander verhaal want de aanzuigbuis is al anders, en heeft een extra sensor net na de luchtfilterbak. maar de lmm zelf, kan ik die gebruiken of totaal nutteloos?

2. als ik mijn voorstoelen naar voren haal voor een passagier, dan moet ik de knop omhooghouden als ik de stoel weer wil laten terugklappen. dit ligt aan de uitgerekte staaldraadjes in het mechanisme.
inkorten of een knoopje erin was de oplossing, maar als ik de draden wil vervangen moet zeker de bekleding eraf om erbij te komen?

3. Bij een vriend van me is een benzineslang lek/poreus, kwamen we gister achter toen ik de sfibak even had weggehaald. zn auto stonk al een tijdje naar benzine, vandaar.
vanmiddag ga ik voor hem 2 nieuwe halen bij de dealer,
Nou zijn de laatste stukken slang, die dus lek zijn, op de lange en dunnere blauwe slang geperst, is het een kwestie van nieuwe slangstukken halen, de oude afknippen op de blauwe slang en nieuwe vastzetten met slangeklemmen?

4. Hoe vervang je een contactslot? dingen waar je rekening mee moet houden of wat is er tricky aan. zit er een stekker aan of moet je draden solderen. stuurombouw weg, dan nog mischien enkele schroeven, en dan ?

5. Zijn er gsi's standaard van de fabriek gekomen met een teller tot 260 km/uur ? ? dit zag ik bij die maat van me, maar ik had nog nooit platen tot 260 gezien, alleen tot 220 of 240. is dat origineel of niet?

Geplaatst: 24 mei 2007 10:41
door Matt
Ik heb iig wel antwoord op 5 voor je. Tellerplaten tot 260 zijn origineel! Ik heb ze zelf ook. Zijn ook zonder kilometerkabel dacht ik en zijn voornamelijk (al dan niet alleen) geleverd icm met een M2.8

En voor 3. Laat die vriend dan ook is effe lid worden :lol:

Geplaatst: 24 mei 2007 11:21
door Marty
Opzich een aardig id. Alleen aan de andere kant is het weer zotaal niet TERUG te zoeken, als een vraag niet eerder gesteld is.........

Vragen terug te zoeken?

Geplaatst: 24 mei 2007 15:29
door RedBill
Marty schreef:Opzich een aardig id. Alleen aan de andere kant is het weer zotaal niet TERUG te zoeken, als een vraag niet eerder gesteld is.........
Tenzij je bij elk antwoord bovenin een onderwerp invult, zoals ik bij dit antwoord heb gedaan...

hjkh

Geplaatst: 24 mei 2007 16:36
door Delax80
ik vind het idd goed idee :D

kzit ook altijd vol vragen :lol:

Moet er eigenlijk geen Astra GSI quiz komen 8) :lol: :lol: 20 vragen waar uiteindelkijk een cijfer uitrolt.

Geplaatst: 24 mei 2007 17:52
door Roy 2.0 16v
oke vanaf nu mag je ook antwoorden posten! :oops:

Geplaatst: 24 mei 2007 18:21
door 2.0 freak
Roy 2.0 16v schreef:ik trap em af:
3. Bij een vriend van me is een benzineslang lek/poreus, kwamen we gister achter toen ik de sfibak even had weggehaald. zn auto stonk al een tijdje naar benzine, vandaar.
vanmiddag ga ik voor hem 2 nieuwe halen bij de dealer,
Nou zijn de laatste stukken slang, die dus lek zijn, op de lange en dunnere blauwe slang geperst, is het een kwestie van nieuwe slangstukken halen, de oude afknippen op de blauwe slang en nieuwe vastzetten met slangeklemmen?
stukkie slang kopen op maat knippen en goed over de blauwe slang heen schuiven.k heb het ook gehad. zo gedaan!!

Geplaatst: 24 mei 2007 18:45
door Roy 2.0 16v
ja over de blauwe is geen probleem, maar zit er aan de andere kant, dus op de inlaat, zit daar ook nog een nippel als je de slang eraf draait?

vandaag bij de dealer gevraagd, en de originele benzineslangen zijn niet meer te bestellen, handig!

Geplaatst: 24 mei 2007 18:54
door Laagvlieger
Slang van de nippels afzagen. De kraag dus doorzagen en dan tik je zo de koppeling los.
Dan heb je de koppelign over waar gewoon universele slang opkan.

Geplaatst: 24 mei 2007 18:57
door Roy 2.0 16v
moet lukken

nu nog vraagjes 1,2,4
dan kan ik vanavond 6-10 neerkwakken :o

Geplaatst: 24 mei 2007 19:11
door daafje
De koppeling kraakt wanneer deze wordt ingedrukt, gaat ook stroever als andere koppelingen van auto's

Geplaatst: 24 mei 2007 21:32
door Bart(astra)
Volgens mij moeten we dit gewoon "Roy's vragen" topic noemen ! :wink: :lol:

Geplaatst: 24 mei 2007 21:55
door 2.nullutje
oke, maar laten we dan wel afspreken bij meer dan vijf nuttige antwoorden op 1 vraag veranderen in een eigen topic?

want een simpele vraag kan ook uitlopen naar een topic van 200 reacties.

Geplaatst: 24 mei 2007 21:57
door Bart(astra)
2.nullutje schreef:oke, maar laten we dan wel afspreken bij meer dan vijf nuttige antwoorden op 1 vraag veranderen in een eigen topic?

want een simpele vraag kan ook uitlopen naar een topic van 200 reacties.
Nou doe je net of wij een stelletje ouwehoeren zijn :shock: :lol:

Geplaatst: 24 mei 2007 22:32
door Laagvlieger
1) LMM is anders en niet bruikbaar. Is ook een andere versie van Motronic. Moet du sook een andere computer bij.

2) Ja bekleding moet eraf denk ik.

4) Contactslot. slotcilinder of electrisch deel?

Geplaatst: 24 mei 2007 22:45
door Melbo
Pfff, ik vind zo'n alles-in-één-vragen-topic maar erg onoverzichtelijk hoor... :?

Sla hem wel over...scheelt een hoop zoeken... :wink:

Geplaatst: 24 mei 2007 22:48
door Roy 2.0 16v
Laagvlieger schreef:1)

4) Contactslot. slotcilinder of electrisch deel?
zowieso slotcilinder

aangezien ik nu een aparte sleutel heb van mn kofferbak (ander slot overgezet) en sleutel te gebruiken in nood als cv kapot is,
dacht ik eraan om ook het contactslot van die auto over te zetten, zodat het dezelfde sleutel heeft

Geplaatst: 24 mei 2007 22:49
door Laagvlieger
ja is ook nix.
Roy, mislukte poging. helaas.
:wink:

Geplaatst: 24 mei 2007 23:01
door Roy 2.0 16v
niks mislukte poging stelletje doemdenkers :x

alsof het handiger is als er 20 losse topics met 1 vraag komen...
nuttige antwoorden moeten we hebben geen topicvervuiling! :wink:


@ daafje, krakend pedaal even boeltje inspuiten
als ie erg stroef gaat misschien je drukgroep maar das ook niet te beoordelen vanaf hier

Geplaatst: 24 mei 2007 23:05
door daafje
Roy 2.0 16v schreef:niks mislukte poging stelletje doemdenkers :x

alsof het handiger is als er 20 losse topics met 1 vraag komen...
nuttige antwoorden moeten we hebben geen topicvervuiling! :wink:


@ daafje, krakend pedaal even boeltje inspuiten
als ie erg stroef gaat misschien je drukgroep maar das ook niet te beoordelen vanaf hier
je hoort het zelfs buiten de auto. lijkt net een veer die best wel "stroef" gaat.

Geplaatst: 24 mei 2007 23:09
door Roy 2.0 16v
brakke verroeste gerafelde kabel al gecheckt?

Geplaatst: 24 mei 2007 23:10
door daafje
hmm dat wordt onder de auto koeke!

Geplaatst: 25 mei 2007 09:03
door RedBill
Roy 2.0 16v schreef:2. als ik mijn voorstoelen naar voren haal voor een passagier, dan moet ik de knop omhooghouden als ik de stoel weer wil laten terugklappen. dit ligt aan de uitgerekte staaldraadjes in het mechanisme.
inkorten of een knoopje erin was de oplossing, maar als ik de draden wil vervangen moet zeker de bekleding eraf om erbij te komen?
In principe kun je met je handen wel bij de aanhechting van de knoppen komen wanneer je de bekleding van de rugleuning alleen aan de onderkant los maakt. Ik denk alleen niet dat je genoeg ruimte hebt om de kabel los te maken en te vervangen. Ik kan me ook niet zo goed herinneren hoe dat ook al weer vast zat.

Ik heb de foto's nog eens bekeken, maar daar kun je het ook niet echt goed op zien. Wel dat het een enorme klus is om die hele handel los te halen. Ik vraag me dus ook af waarom je de kabeltjes wilt vervangen als de beproefde knoopmethode perfect werkt.
Het was ooit in een ander topic dat RedBill schreef:Ik begon met het loshalen van de bekleding van de stoel die toch al beschadigd was, zodat ik niet bij een foutje gelijk iets goeds beschadigen zou. Hier moest het verwarmingselement uit.
De stoel hoes zit met allemaal krammetjes vast aan een metalen staafje.

Afbeelding

Afbeelding

Er stonden dus vier stoelen buiten...

Afbeelding

De rugleuning kan vrij gemakkelijk van de zitting losgekoppeld worden. Twee klemmetjes verwijderen is alles dat noodzakelijk is. Voor het gemak is het beter de andere twee van de kantelvergrendeling ook even los te halen, maar dat is dus geen must.

Afbeelding

Deze zitting hoefde niet aan te gebeuren, hij is in goede staat en het verwarmingselement was aanwezig.

Afbeelding

De rugleuning daarentegen werd uit educatief oogpunt volledig gestript.

Afbeelding

En ja hoor, het zijn echte RECARO sportstoelen!

Afbeelding

Geplaatst: 25 mei 2007 20:01
door Roy 2.0 16v
7.
nou heb ik een lfr van de sloop, volgens mij moet ie van een c20ne komen, hij lag los in de auto
maar die ziet er precies hetzelfde uit als de lfr van mn 20xe, dus kan ik die zo uitwisselen ?