Pagina 1 van 3

Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Geplaatst: 24 mei 2007 09:53
door SmoothWriter
Hallo luitjes ik heb aantal vragen misschien kunnen jullie mij eruit helpen!
ik geef de vragen wel een nummer dan weet ik ook waar je op antwoord!!!


1) Als ik mijn GSI 2.0XE niet in 1 keer doorstart bij het invoeren vande sleutel maar zoals elke andere auto eerst contact aanzet en daarna doorstart gaat mijn motorlampje branden! rara hoe kan dat?

2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )

3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?

4) Wanneer ik op hoge toeren over een iets hobbelig wegdek rijd lijkt het alsof mijn auto bij de oneven heden inhoudt... je voelt hem iets afremmen!! is dat normaal?

5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???

6) Mijn handrem komt niet helemaal op !!! pffff moet als een idioot eraan sjorren!!! hoe kan dat? vriend van mij heeft exact hetzelfde probleem!

7) Mijn stoelverwarming doet het niet meer!!!!! nu heb ik 's morgen koude billen :(

8)Ik heb een schakelaar of iets dergelijks gevonden bij mijn koelvloeistof reservoir er staat A en B op!! Wat is dat nou weer.. hahah :P

Nou het zijn er dus 8 geworden!!!
ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen!!

Alvast Thanks
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 24 mei 2007 09:59
door Baas J.
6) handremkabel waarschijnlijk vastgeroest / gaar.

Blokken kunnen vesleten zijn of de gaffel kan vastzitten "in" je achterremschijf.

7) kwestie van kabels even nalopen, zekeringen bekijken en aansluitingen.

8)Dat is volgens mij je octaanschakelaar... hoef je normaliter niks mee te doen.

Geplaatst: 24 mei 2007 10:28
door SmoothWriter
Baas J. schreef:6) handremkabel waarschijnlijk vastgeroest / gaar.

Blokken kunnen vesleten zijn of de gaffel kan vastzitten "in" je achterremschijf.

7) kwestie van kabels even nalopen, zekeringen bekijken en aansluitingen.

8)Dat is volgens mij je octaanschakelaar... hoef je normaliter niks mee te doen.
Thnx...
wat doet een octaan sckakelaar dan?

Geplaatst: 24 mei 2007 10:46
door Matt
Kan je 95 of 98 mee tanken :wink: A is volgens mij 95

Geplaatst: 24 mei 2007 10:50
door SmoothWriter
Matt schreef:Kan je 95 of 98 mee tanken :wink: A is volgens mij 95
ja ok ! totzover begreep ik het wel ;)
maar waarom zou iemand 98 tanken?
is duurder toch..:P
en is v-power ook 98?

Geplaatst: 24 mei 2007 11:05
door Baas J.
omdat 98 in de regel "hoger explosief" is en dus theoretisch meer waar voor zn geld zou moeten leveren, vandaar dat t ook duurder is.

Af en toe tank ik 77 98 tussendoor... schijnt je motor lekker schoon te branden... ik hoef echter niks om te zetten... regelt ie zelf geloof ik.. (C18XE).

Geplaatst: 24 mei 2007 11:29
door Roy 2.0 16v
ik heb d8 ik een keer in het astra standaard onderhoudsboekje gelezen dat je die A-B sensor zowieso bij een c20xe nooit hoeft te draaien want de motor regelt het zaakje zelf af.

ik tank trouwens altijd 98.
( dan denk ik dat ie net even beter reageert wat voor het grootste deel tussen de oren zit )

Geplaatst: 24 mei 2007 11:32
door Melbo
Matt schreef:Kan je 95 of 98 mee tanken :wink: A is volgens mij 95
Volgens mij regelt hij 95 of 98 automatisch middels de klopsensor?

Die stekker was ergens anders voor hoor, maar dat kan Marcel vast heel goed uitleggen! 8) :lol:

Geplaatst: 24 mei 2007 11:32
door SmoothWriter
Roy 2.0 16v schreef:ik heb d8 ik een keer in het astra standaard onderhoudsboekje gelezen dat je die A-B sensor zowieso bij een c20xe nooit hoeft te draaien want de motor regelt het zaakje zelf af.

ik tank trouwens altijd 98.
( dan denk ik dat ie net even beter reageert wat voor het grootste deel tussen de oren zit )
hmm ik heb 98 erin gepleurd en de schakelaar omgezet maar dat hoeft dus niet..
ok dan ze ik het zo weer om..:P

Geplaatst: 24 mei 2007 11:35
door Marty
Die stekker is Octaan stekker en moet je NIET omzetten in NL. Die stekker is bedoeld voor Landen waar de benzine van zeer slechte kwaliteit is, en daardoor de wagen beroerd gaat lopen. In dat geval kun je hem op B zetten.

In NL gewoon lekker laten zitten zoals hij hoord, motor heeft zelf door als hij een duurdere versnapering voor zijn kiezen krijgt.

Geplaatst: 24 mei 2007 11:39
door SmoothWriter
Marty schreef:Die stekker is Octaan stekker en moet je NIET omzetten in NL. Die stekker is bedoeld voor Landen waar de benzine van zeer slechte kwaliteit is, en daardoor de wagen beroerd gaat lopen. In dat geval kun je hem op B zetten.

In NL gewoon lekker laten zitten zoals hij hoord, motor heeft zelf door als hij een duurdere versnapering voor zijn kiezen krijgt.
owwwwww dus geen slimme zet van mij om het op B te zetten !
nu komt er logica in!!

A kwaliteit en B kwaliteit!!!

Geplaatst: 24 mei 2007 15:20
door Diem
(1)Je auto is zeker gechipt ,ik moet ook in 1 keer door starten anders gaat mijn lampje ook branden

Geplaatst: 24 mei 2007 15:53
door SmoothWriter
Diem schreef:(1)Je auto is zeker gechipt ,ik moet ook in 1 keer door starten anders gaat mijn lampje ook branden
Ow...
hij heeft helemaal geen extra power ofzo geloof ik !!
een vriend heeft exact dezelfde en wij gaan kop aan kop..
naja ik ietsie sneller! inde hooge toeren dan bedoel ik dus 7500
maar dat is toch niet de bedoeling van chippen!
er zat wel een M-tech sticker op die hebik eraf gehaald!
want de SFI vervanger had ie niet erop zitten!

Geplaatst: 24 mei 2007 16:03
door Roy 2.0 16v
mtech heeft ook een standaard chip voor je gsi, misschien zat daar de sticker bij.. en heeft ie nooit een sfivervanger gehad

ik heb n sfi vervanger van mtech en daar zat geen stickertje bij..

maarja om het cker te weten, zul je denk ik al je chip moeten bekijken, zit in een kastje, ergens achter het paneel van de passagierskant.

Geplaatst: 24 mei 2007 16:09
door SmoothWriter
Roy 2.0 16v schreef:mtech heeft ook een standaard chip voor je gsi, misschien zat daar de sticker bij.. en heeft ie nooit een sfivervanger gehad

ik heb n sfi vervanger van mtech en daar zat geen stickertje bij..

maarja om het cker te weten, zul je denk ik al je chip moeten bekijken, zit in een kastje, ergens achter het paneel van de passagierskant.
ow ok ...
het is namelijk zo degene van wie ik deze heb gekocht had nog 1 exact dezelfde staan!!!
bij mij zater er stickers op van recaro interieur en m-tach tuning en ik keek in zijn auto..
ja hoor
Recaro interieur en SFI vervanger!

weet aleen niet of de chip er nog in zit zal wel toch als deze lampje gaat branden wanneer ik niet ineen keer doorstart!

Geplaatst: 24 mei 2007 16:14
door Peter_89
SmoothWriter schreef:en is v-power ook 98?
Als je Shell V-Power bedoelt, Neen dat is 97

Geplaatst: 24 mei 2007 16:15
door SmoothWriter
Peter_89 schreef:
SmoothWriter schreef:en is v-power ook 98?
Als je Shell V-Power bedoelt, Neen dat is 97
ow ja die bedoelde ik!
heeft iemand wel eens octaan verhogen geprobeerd?

Geplaatst: 24 mei 2007 16:32
door Roy 2.0 16v
volgens mij is shell vpower euro95 met toevoegingen, en in duitsland wel met hoger octaangetal.

boeiend. ik heb t weleens getankt en leek juist raarder te lopen.

octaanverhogen, bijvoorbeeld forte ''octaanbooster''
nee nooit geprobeerd. zal misschien wel merkbaar zijn, maar dat spul is volgens mij erg schraal en agressief

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Geplaatst: 24 mei 2007 16:52
door Delax80
SmoothWriter schreef:
3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?


5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???


]
3. dat had die van mij ook. iuk denk eerder dat het komt omdat je een uberhaupt een open luchtfilter hebt. probeer het eens met de orginele filterbak.

5. doet die van mij ook als ik vlot overschakel. maar ik heb het gevoel dat het iets in me versnellingsbak is. maar binnenkort word er van alles aan me auto gedaan dus dan gaak het es nakijken.

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Geplaatst: 24 mei 2007 16:56
door SmoothWriter
Delax80 schreef:
SmoothWriter schreef:
3) Als ik op de gas trap zodat ik weg wil, liefst met een bloedvaart, houd deze 1 tel in!!! kan dat komen door mijn openlucht filter die eventueel te klein is?


5) Als ik vol optrek en ik wil van 1e naar 2e versnelling op 7000 -7500 toeren klapt mijn motor enorm! dat blijft ie doen tot aan de 4e versnelling!! hoort dat of is er iets mis???


]
3. dat had die van mij ook. iuk denk eerder dat het komt omdat je een uberhaupt een open luchtfilter hebt. probeer het eens met de orginele filterbak.

5. doet die van mij ook als ik vlot overschakel. maar ik heb het gevoel dat het iets in me versnellingsbak is. maar binnenkort word er van alles aan me auto gedaan dus dan gaak het es nakijken.
ik heb de orginele filterbak nooit gezien...
pfff hoe kom ik daar aan!

en euhm dat klappen
zegt men dat het een motorsteun kan zijn..
hoeveel motorsteunen zit er op de c20XE?

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Geplaatst: 24 mei 2007 17:03
door Theo Gsi
SmoothWriter schreef:
2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )

Ik zou ik nieuwe van opel orgineel erin gezet, kost je 32 euro maja dan heb je ook iets fatsoenlijks

Re: Heel veel vragen, kunnen jullie mij helpen?!?!

Geplaatst: 24 mei 2007 17:06
door SmoothWriter
Theo Gsi schreef:
SmoothWriter schreef:
2) Ik heb laatst mijn olie en koel vloeistof ververst en mijn Carterontluchting slang weer aangesloten, die had de vorige eigenaar eraf gehaald en een filter erop gezet, nu loopt de auto niet meer helemaal lekker! Waarom? de Bougies zijn ook nieuw ( NGK BKR6EK )

Ik zou ik nieuwe van opel orgineel erin gezet, kost je 32 euro maja dan heb je ook iets fatsoenlijks
ow wat is er mis met ngk dan?
orginele opel zegt niets.. alleen de verpakking is anders! als je goedkijkt zal er ergens ook een merkje staan!!

Geplaatst: 24 mei 2007 17:09
door Theo Gsi
dan vraag maar is aan de mensen hier wat de orginele doen en ngk ;) ik denk dat je nu op je vingers getikt gaat worden ;)

Het is niet alleen een doosje en een logo ;)

Geplaatst: 24 mei 2007 17:12
door Mad Driver
:twisted: op die van opel looptie het beste en krijgje minder vaak klachten is mijn ervaring...

Geplaatst: 24 mei 2007 17:19
door RedBill
7: gaat het lampje van je knopje wel branden als je de verwarming inschakelt? Zo niet: Zekering even checken.