Pagina 1 van 1
raar stationair lopen
Geplaatst: 20 mei 2007 19:59
door Army Gsi
hier even waarom ik ( waarschijnlijk) een nieuwe stappenmotor nodig heb.
me Astra loopt heel onregelmatig stationair.
als ik gas geef, hoop klappen uit de uitlaat en zwarte rook en nog slechter lopen, maar als ik langzaam gas geef dan is er niks aan de hand.
alleen de ene keer doet ie wel dat hele vage stationair draaien ( zo'n 2000 toeren ) en 500 mtr verder rijdt ie weer normaal.
nou had ik dit ook 2 weken geleden en was ik gelukkig bij een opel dealer.
gelijk daar even uit laten lezen, maar kwam niks uit.
nu vertelde hij dat het aan me stappenmotor zou kunnen liggen omdat ie wel gewoon rijdt, alleen stationair gewoon bagger loopt.
misschien hebben de wijze heren hier op het forum een idee wat het zou kunnen zijn of een idee...
help me out
Geplaatst: 20 mei 2007 20:52
door Laagvlieger
zwarte rook en klappen? ding lootp te rijk.
geen LFR probleem dus.
Hoest het verbruik?
Geplaatst: 20 mei 2007 20:59
door Army Gsi
verbruik is gewoon normaal
als ie eenmaal rijdt is er geen probleem, tis egt bij een stoplicht enzo dat ie gewoon tussen de 1100 en 2000 toeren blijft lopen.
en pas wanneer ik gas geef komen er beetje klappen uit me uitlaat.
dusjah...
Geplaatst: 20 mei 2007 21:01
door Marty
Temp sensor op thermsotaat los getrokken / los gehad? !
Geplaatst: 20 mei 2007 21:16
door Army Gsi
nope
niet dat ik weet...
Geplaatst: 20 mei 2007 22:08
door Laagvlieger
Maar ik kan je verzekeren dat het NIET de LFR is.
Check mengselsamenstelling (veel te rijk) en de ontsteking.
Geplaatst: 20 mei 2007 22:17
door Army Gsi
en hoe moet ik dat checken????
Geplaatst: 21 mei 2007 01:29
door Diem
Heb je je lmm al nagekeken
Geplaatst: 21 mei 2007 08:11
door Marty
Ik heb evt. wel een test LMM voor M2.8
Geplaatst: 21 mei 2007 11:11
door Army Gsi
ik ga dadelijk eerst even checke of me mengsel verhouding goed is, en even kijken of de draden van me ontsteking nog goed zijn.
zal de uitslag wel even hier neerzetten.
Geplaatst: 21 mei 2007 15:01
door Army Gsi
net even wat dingen gekeken aan me motor, samen met een vriend van mij.
en toen kwam toevallig ze broer net thuis, en die is monteur, dus ik het hele probleem uitgelegd.
na de eerste zin zei hij al: is je stappenmotor.
motor laten draaien zodat ie het even cker kon weten, en toen zei ie weer dat het me stappenmotor was.
hij heeft 2 weken geleden het zelfde gehad bij de auto van ze moeder.
zelfde kenmerken enzo.
dus vanavond maar even stappenmotor vervangen, even kijken of dimitri thuis is zodat ik zijn stappenmotor kan ophalen die ie nog heeft liggen.
Geplaatst: 21 mei 2007 15:08
door Marty
als ik gas geef, hoop klappen uit de uitlaat en zwarte rook en nog slechter lopen
Als jouw LFR dat veroorzaakt... dan kun je beter je LFR houden en je blok weggooien
Geplaatst: 21 mei 2007 15:16
door Army Gsi
het is niet zo super erg, en het is ook niet constant
en het gekke is ook dat de ene keer er helemaal niks aan de hand is, dan rijdt ie gewoon normaal enzo
en dan draai ik een bochtje om ofzo, en dan begint ie weer gek te doen
toeren
Geplaatst: 21 mei 2007 18:41
door gsi driver
ik heb daar ook last van!!! hij blijft het doen, en die van mijn klapt altijd als ik terug schakel en mijn koppeling loslaat, klapt hij flink!!!! is dus niet de bedoeling hoor ik al hoe krijg ik dat goed? groeten henk hozewol!!!
Geplaatst: 21 mei 2007 20:44
door Army Gsi
wij zijn ( ik, matt, 2.0 freak ) op het moment bezig op de stappenmotor te vervangen, als het klaar is hoor je het resultaat!!!!!
Geplaatst: 21 mei 2007 21:59
door Army Gsi
de andere stappenmotor zit erop ( met dank aan diem )
en het probleem lijkt verholpen!.
vanavond laat nog even een stukje rijden en kijken wat ie doet!
Geplaatst: 21 mei 2007 22:07
door Laagvlieger
dan heb je het probleem al niet goed omschreven.
Klappen en zwarte rook is namelijk niet de LFR.
Geplaatst: 21 mei 2007 22:39
door Diem
Army Gsi schreef:de andere stappenmotor zit erop ( met dank aan diem )
en het probleem lijkt verholpen!.
vanavond laat nog even een stukje rijden en kijken wat ie doet!
Alstublieft en maar hopen dat dit het probleem is
Geplaatst: 21 mei 2007 22:47
door Army Gsi
maar dat is niet het enige wat ik er neer heb gezet
heb ook gezegt dat ie stationair raar liep, en als ik normaal gas gaf dat ie wel gewoon normaal deed.
Geplaatst: 22 mei 2007 00:21
door Army Gsi
net even een stuk gereden.
veel stoplichten gepakt en een stuk snelweg.
hij rijdt gewoon weer goed, alleen hij draait nu stationair 1100 toeren. normaal was dat 900.
weet niet waar dat aan ligt
Geplaatst: 22 mei 2007 00:25
door Roy 2.0 16v
mijnes doet ook 1100 stationair. prima
Geplaatst: 22 mei 2007 00:25
door Army Gsi
normaal draait ie 900 stationair, daarom vind ik het zo gek.
Geplaatst: 22 mei 2007 08:21
door Diem
Army Gsi schreef:net even een stuk gereden.
veel stoplichten gepakt en een stuk snelweg.
hij rijdt gewoon weer goed, alleen hij draait nu stationair 1100 toeren. normaal was dat 900.
weet niet waar dat aan ligt
probeer nu even een andere lmm,misschien is die van jou aan het verrot gaan
Re: toeren
Geplaatst: 22 mei 2007 12:23
door JW
gsi driver schreef:ik heb daar ook last van!!! hij blijft het doen, en die van mijn klapt altijd als ik terug schakel en mijn koppeling loslaat, klapt hij flink!!!! is dus niet de bedoeling hoor ik al hoe krijg ik dat goed? groeten henk hozewol!!!
Inderdaad... die van mij klapt sinds dat ik de katvervanger er op heb zitten (middendemper vervanger zit er ook op)
Sindsdien elke keer bij terugschakelen echt wel flinke ploffen...
Hoort dit? of komt dit door de LFR?
Geplaatst: 22 mei 2007 18:11
door 2.0 freak
anders halen we de sfi bak er weer even af maken je luchthuis daaronder even schoon veren enzo even inspuiten en kijken wat ie dan doet.
misschien trekt ie ergens valse lucht aan