Pagina 1 van 2
Stuurbekrachtiging werkt niet lekker bij lage toeren
Geplaatst: 10 mei 2007 13:12
door RedBill
Ik loop bij lage motortoeren (900-1000 rpm) aan tegen het feit dat mijn stuurbekrachtiging soms dienst weigert, wat nog wel eens voor gevaarlijke situaties zou kunnen gaan zorgen.
Eerst maar een open vraag: wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit slechte functoneren?
Is de opbrengst van de pomp bij die toerentallen onvoldoende?
Kan het zijn dat het systeem bijgevuld moet worden? Zo ja, waar kan dat?
Geplaatst: 10 mei 2007 13:21
door Marty
Misschien slippende riem op de pomp?
Bijvullen in het zwarte vaatje Rechts boven de accu met die "sterdop"
Moet wel speciale Stuurbekr. olie iN!
Geplaatst: 10 mei 2007 13:48
door D_V_R_O_S
ATF toch?
fds
Geplaatst: 10 mei 2007 14:15
door Delax80
DaVaRiOuS schreef:ATF toch?
ik heb er automatische transmissieolie in gedaan. bij lasaulec zeiden ze dat dat erin moest.
Geplaatst: 10 mei 2007 14:27
door Roy 2.0 16v
atf : automatic transmission fluid
Geplaatst: 10 mei 2007 14:29
door JW
Wist niet eens dat ik zo'n bakje had
even checken vanavond dan
Geplaatst: 10 mei 2007 14:31
door RedBill
Marty schreef:Misschien slippende riem op de pomp?
Bijvullen in het zwarte vaatje Rechts boven de accu met die "sterdop"
Hmmz... eigenlijk wist ik dat laatste ook wel...
Ik hoor em wel piepen bij maximale stuuruitslag, maar niet bij gewoon sturen, maar ik zal em toch nog eens iets spannen. De krukaspoelie is natuurlijk gecoat, dat zou voor slip kunnen zorgen...
Geplaatst: 10 mei 2007 14:31
door Roy 2.0 16v
nou als je moet bijvullen is er waarschijnlijk al ergens een lekje.. maar controleer eerst het peil dan zien we verder
en soms weigeren bij lage toeren, misschien een stroomprobleempje?
Geplaatst: 10 mei 2007 14:38
door Peter_89
Daar moet toch Power Steering Fluid (Oil) in???
Geplaatst: 10 mei 2007 14:48
door Roy 2.0 16v
klinkt ook goed
boeiend hoe het heet, als je bij de dealer bent (of bij een materialenzaak) en je vraagt het dan krijg je ''hopelijk'' precies het goede.
Geplaatst: 10 mei 2007 14:50
door 2.nullutje
je hebt die poelie dus volledig gecoat? Ja, dan kan ik me voorstellen dat hij soms kan gaan glijden.
Ik zou toch even proberen om als eerst dan het aanloopgebied (dus zeg maar waar de snaar de poelie raakt) even op te schuren met een grof schuurpapiertje, zodat de snaar wat meer grip heeft. Met dit weer wordt dat aanloopgebied namelijk vochtig en zal de snaar gaan glijden.
volgens mij hoef je i.p. bij normaal gebruik die stuurbekrachtigingsvloeistof niet te verversen (ja, misschien 1 x in de ..tig jaar). Maar dan zou het dus vreemd zijn dat die vloeistof weg is, als je hem idd moet bijvullen.
Geplaatst: 10 mei 2007 15:13
door GSi Twente
Nee, net zoals die Astra wat ik toen had, leek wel gier als stuurbekrachtigingsolie.
Er hoort stuurbekrachtigingsolie in.
ATF gooi je in een automaat...
Enne, checken heb je in warme en in koude stand.
Beste is dus met koude stand te checken.
Geplaatst: 10 mei 2007 19:56
door Laagvlieger
ATF olie hoort er idd in. Dexron II.
Maar je ehtb best kans dat de opbrengst van je pomp niet voldoende is bij lage toeren.
maar eerst, riempie spannen en peil even goed checken.
Hoe ziet de olie eruit? Moet mooi rood zijn.
Geplaatst: 15 mei 2007 19:50
door RedBill
Waarschijnlijk is het toch de spanning van de snaar geweest. Moet nog even wat meer km's rijden om het zeker te kunnen zeggen, maar het lijkt er wel sterk op.
Geplaatst: 19 mei 2007 13:26
door eddie gsi
effe een vraagje erbij over de stuurolie.
bij vrachtwagens vervangen we ieder jaar het stuurolie filter,
maar heeft de astra er ook 1 en waar zit die??
want ik heb laatst me wielkastkuip (dat plastic ding aan de binnekant van je rechter voorscherm) eraf gehad en daar zit een zwarte pot met 2 leidingen, zou die van de stuurolie kunnen zijn
Geplaatst: 19 mei 2007 16:00
door RedBill
eddie gsi schreef:effe een vraagje erbij over de stuurolie.
bij vrachtwagens vervangen we ieder jaar het stuurolie filter,
maar heeft de astra er ook 1 en waar zit die??
want ik heb laatst me wielkastkuip (dat plastic ding aan de binnekant van je rechter voorscherm) eraf gehad en daar zit een zwarte pot met 2 leidingen, zou die van de stuurolie kunnen zijn
Nee dat is niet van de stuurbekrachtigingsolie. Die pot is een soort absorbtiefilter. Laag kan je wel uitleggen waar die precies toe dient.
Geplaatst: 19 mei 2007 16:11
door Sounddragon
om deraf te slopen las ik een tijdje gelden hier.... en dat was tekst van Laag geloof ik
Geplaatst: 19 mei 2007 23:35
door Laagvlieger
Nix eraf slopen!!!!
Krijg je foutcodes van!!!!!
Das het actief koolfilter. Die vangt de tankdampen op en voert die naar de inlaat van de motor.
Zonder dat filter stinkt je auto naar beznine.
Geplaatst: 19 mei 2007 23:40
door Sounddragon
Dat was toch dat ding in je rechtervoorscherm ??? zit onder je luchtfilter .... of ben ik nou heel erg met een ander onderdeel bezig ????
Geplaatst: 20 mei 2007 09:23
door Laagvlieger
Das een ander onderdeel Jeff. Jij hebt het over de 1/4 lamda bak.
Zit aan je luchtfilter.
Geplaatst: 20 mei 2007 10:17
door Sounddragon
ja psies, maar dan onder je scherm
Maar azzik het goed begrijp zit er nog zo'n bakkie dus ???
Toch eens een keertje goed kijken
Geplaatst: 20 mei 2007 16:17
door RedBill
Sounddragon schreef:ja psies, maar dan onder je scherm
Maar azzik het goed begrijp zit er nog zo'n bakkie dus ???
Toch eens een keertje goed kijken
Deze kun je niet zien zonder je rechter voorscherm te demonteren. Zit achter je voorwiel.
Geplaatst: 20 mei 2007 16:33
door eddie gsi
dus als ik het goed begrijp moet ik met me handjes van dat ding afblijven??
Geplaatst: 20 mei 2007 19:23
door Laagvlieger
Ha JA!
stuur
Geplaatst: 21 mei 2007 18:52
door gsi driver
bij mij is die olie echt niet meer rood!!! meer grijs ofzo, is het aan vervanging toe want die van mij stuurd zwaarder als normaal volgens mij,en zo ja hoe moet ik het vervangen? groeten henk hozewol