Pagina 1 van 3
Onderblok zweet?
Geplaatst: 20 apr 2007 15:13
door Mad Driver
nou het volgende probleem heb ik al sinds de aankoop van mn auto, maar omdat ik veel andere problemen had moest ik ermee wachten.
dan nu het volgende.
Als ik onder de auto kijk is de hele onderblok nat.
Is volgens mij olie
en helemaal onderaan de blok is een soort schroefje daar druppelt uiteindelijk het olie vanaf.
nou veel is het niet maar mn onderblok is altijd nat.
Ik heb een vermoeden dat hij helemaal onderaan en soort pakking heeft en dat het allemal daar lekt...maar zeker weet ik het niet.
iemand die me kan vertellen wat dit is en wat het ongeveer wil kosten??
ohjah het is een C18XE
Geplaatst: 20 apr 2007 16:18
door Maartje
Welkom bij Opel
Geplaatst: 20 apr 2007 16:26
door Mad Driver
dankje voor de tip maar ik heb wat meer info nodig.
Geplaatst: 20 apr 2007 16:41
door vd_wel
carterpan pakking misschien, en dat schroefje is je laagste punt dus daarom hangt daar een druppeltje aan
mijnes had ook last van zweten word vanzelf huilen
.
dus carterpanpakking gedaan en nu is het over.
suc6 ermee
Geplaatst: 20 apr 2007 17:02
door Mad Driver
en wat heeft je dat gekost?
en heb je dat zelf gedaan of laten doen?
Geplaatst: 20 apr 2007 17:20
door Baas J.
2 x 25,70 voor de pakkingen + arbeid werd 125e voor mij..
Geplaatst: 20 apr 2007 18:01
door vd_wel
ik heb t zelf gedaan is totaal niet moeilijk(vindt ik dan)
Geplaatst: 20 apr 2007 18:21
door Laagvlieger
Carterpakking kan nog goedkoper trouwens.
Bij de onderdelentoko even een pakking halen.
Die doe je om de origineel spatplaat nadat je de oude pakkign eraf gepulkt hebt.
Bij Opel krijg je alleen een complete spatplaat en dat kost aardig wat geld.
Geplaatst: 20 apr 2007 19:24
door GSi Twente
Moet je natuurlijk wel de rubberen pakking halen, die van kurk vind ik 10x kut.
Spatplaat kost voor de C20XE ongv. 40 euro volgens mij.
Losse carterpakking iets van 15 euro.
Geplaatst: 20 apr 2007 19:29
door Laagvlieger
ja die losse carterpakking is van rubber en gaat om de spatplaat heen.
Geplaatst: 20 apr 2007 19:34
door GSi Twente
Maar je weet het he!
Als het vet is, roest het natuurlijk ook niet!
Geplaatst: 20 apr 2007 20:26
door Sounddragon
Heb het een tijdje geleden ook gedaan, alleen dan inclusief nieuw carter, had even een stuitertje gemaakt en zat een klein scheurtje in het carter.
Lekkerste is om het hele zooitje eronderuit te halen als je het zelf wilt doen, je hebt dan wel een brug nodig, of flinke hoge assteunen..
Het uitlaatspruitstuk moet eraf om het carter eronderuit te halen, maar dan kan je wel overal goed bij om bij te likken met vloeibare pakking op sommige punten, anders blijft het nog steeds feest....
De manier wat Laag zei kan ook, maar je kunt dan erg slecht restjes verwijderen en alles schoonmaken, of ik begrijp het verkeerd
Geplaatst: 20 apr 2007 20:53
door Laagvlieger
Jij begrijpt het idd verkeerd.
Ik had het alleen over de pakking. Niet over hoe je erbij moest komen.
Geplaatst: 20 apr 2007 21:01
door Sounddragon
OK dan... ik dacht al...
beunoplossing van Marcel ????
Een C20NE pakking is idd een stuk simpeler en beter te doen... snap zowieso niet dat ze dat bij de C20XE veranderd hebben... die dingen zijn geen verbetering geweest tov het oude systeem
Geplaatst: 20 apr 2007 22:03
door GSi Twente
De complete spatplaat werkt anders normaal perfect!
Geplaatst: 20 apr 2007 22:11
door Sounddragon
De kurkpakking bedoel ik, was altijd van rubber
Geplaatst: 21 apr 2007 00:12
door Mad Driver
hmm nee zelf doen is helaas geen optie, geen brug, geen ervaring, geen gereedschap.
ik ken een jonge die dat mieschien wat goedkoper kan doen maar dan heb ik geen garantie en hij is pas 18 dus dat vertrouw ik niet helemaal.
Ik denk dat ik het inde garage laat doen.
en als ik het goed begrijp ben ik met ongeveer 150 euro klaar ermee.
dan zal ik dat geld rustig bij elkaar sparen en laten doen.
wat raden jullie aan... opel garage of een andere garage..?
Geplaatst: 21 apr 2007 09:21
door Bart(astra)
sja als opel monteur moet ik natuurlijk zeggen "Opel dealer".
Maar als je naar de centen kijkt, zou ik zeggen "universeel"
Is op zich geen opel kennis voor nodig.
Als je gewoon zorgt dat je zelf de pakking van opel aanlevert...
Bij de naden met de oliepomp en aan de andere kant bij het vliegwiel, moet je een klein beetje vloeibare pakking doen, anders gaat hij daar alsnog lekken
Geplaatst: 21 apr 2007 10:10
door Mad Driver
oke samengevat..
kopen een rubberen carterpakking van een onderdelentoko.
Vloeibare pakking
Alles inclusief auto inleveren bij een universeel garage en het laten doen.
erbij vermelden:
Bij de naden met de oliepomp en aan de andere kant bij het vliegwiel, moet je een klein beetje vloeibare pakking doen, anders gaat hij daar alsnog lekken
vergeet ik iets?
Geplaatst: 21 apr 2007 10:51
door Sounddragon
Jah, reken op een olie verversbeurt, want ze moeten hem uiteraard eerst leeg laten lopen, en misschien is het handig om de pakkingring van de oliesensor (zit in je carterpan aan de voorkant) ook meteen te vervangen die lekken ook wel eens...
Geplaatst: 21 apr 2007 11:02
door Bartje,
zo duur is een originele pakking niet hoor, ik was volgens mij 40 of 50 euro kwijt bij de dealer.. en dan krijg je een spatplaat met een rubbere rand..
En mijn ervaring is dat een imitatie pakking altijd gaat lekken, ook al is die van rubber..
Heb nu dus ook een originele en dan bij die vier naden wat vloeibare pakking, en het is nogsteeds helemaal droog..
Geplaatst: 21 apr 2007 11:12
door Mad Driver
ik neem altijd aan wat marcel zegt maar volgens mij houd hij rekening met geld in dit geval.
als ik het doe wil ik het goed doen dus als de dealerpakking echt beter is dan zal ik die nemen.
beter zo als dat ik na een jaartje weer moet vervangen.
marcel laat maar wat weten pleas
pakking
vloeibare pakking
niuw olie
oliesensorpakking
lijst word alsmaar groter
zal even duure voor ik het geld hiervoor heb
Geplaatst: 21 apr 2007 17:54
door Laagvlieger
De originele pakking en spatplaat is altijd beter, maar ik dacht idd even aan jou centen. Bij mijn ouders had ik er ook zo'n imi-ding opgedrukt. Werkte prima overigens.
Geplaatst: 21 apr 2007 23:49
door Mad Driver
denk dat het van de dealer word.
iets duurder idd...maar ik neem me de tijd om het geld bij elkaar te krijgen.
want echt kwaad heeft het tot nu toe niet gedaan kan er gewoon mee rijden en olie verlies ik ook niet, althans niks gemerkt is nog altijd perfect op peil.
dankje voor alle info jongens
zodra ik geld voor heb ga ik aande slag.
Geplaatst: 22 apr 2007 14:03
door D_V_R_O_S
ik had toen ook me carterpanpakking vervangen maar lekte daarna nog steeds, toen weer nieuw pakking gehaald en nog steeds lekken.
daarna maar GOED gekeken en bleek dat er in de carterpan een haarscheurtje zat.
nieuwe pan en weer nieuwe pakking en toen was ie droog