Pagina 1 van 2

C20NE knijpt m

Geplaatst: 18 apr 2007 13:32
door lemans
Hoi mijnC20Ne is een beetje ziek geworden...
De motor start vlot en er brand geen lampje, ik krijg de motor met half gas tot hoog in toeren (Deellast) Als ik vol gas wil geven ( Vol last) houd de motor in en wordt het toerental afgeregeld naar onder, tot afslaan toe.

Heb al een andere Luchtmassa meter geprobeert die ik had liggen, geen resultaat.

Uitlezen kom ik op DTC 31, krukas sensor, maar zit deze foutcode er niet altijd in?
Als het de krukas sensor is, is het dan niet vreemd dat ie alleen bij vol gas problemen krijgt ongeacht het toerental?

Ik zit zelf eigenlijk aan onsteking ofzo te denken.... :roll:

Ramon

Geplaatst: 18 apr 2007 13:35
door D_V_R_O_S
bougie en bougiekabels nog goed???

Geplaatst: 18 apr 2007 13:37
door JW
Verzuipt ie niet ? Choke?

Geplaatst: 18 apr 2007 14:05
door Army Gsi
het is mogelijk dat deze kapot, je hebt een krukas sensor en een nokkenas sensor. de motor kan er op 1 lopen, als er 1 kapot is neemt de andere het over.
je moet even kijken naar het volgende:

auto starten.

dan haal de krukas sensor los, onder je onsteking, als de auto uitslaat, is de nokkenas sensor kapot.

wanneer de auto blijft lopen dan is de krukassensor kapot.

je kan het nog extra controleren door de stekker er weer op te doen, en dan de Nokkenas Sensor los halen, als het goed is slaat de auto dan ook uit omdat de kruksas sensor kapot is en het niet over kan nemen.
suc6


correct me if i am wrong

Geplaatst: 18 apr 2007 16:05
door DutchDevil
Als je de auto op contact zet krijg je volgens mij altijd code 31.
Met lopende motor heb je deze foutcode niet. even proberen.

Geplaatst: 18 apr 2007 16:41
door Theo Gsi
mijne houd een beetje in tot 2500 toeren dan komen de paarden pas los, is dit normaal?

Geplaatst: 18 apr 2007 16:55
door lemans
C20Ne ook een nokkenas sensor...??
Volgens mij niet..
Ga m even met lopende motor uitlezen zo!

Bougie's en kabels zijn paar maandjes oud

Geplaatst: 18 apr 2007 17:10
door Army Gsi
nokken as sensor zou bij je luchtfilter bak moeten zitten, kom vanuit je kabelboom die last je ruitenspul loopt

Geplaatst: 18 apr 2007 18:49
door GrinX
Gasklep sensor, luchtmassameter, vacuum lek ??

Geplaatst: 18 apr 2007 19:54
door Laagvlieger
C20NE heeft geen nokkenassenor.
Maare brand je motoronic lampje wel als ie op contact staat eigenlijk?

Geplaatst: 18 apr 2007 21:12
door Bart(astra)
Check idd alle onderdelen van je onsteking mits er verder geen foutcode's zijn

Geplaatst: 18 apr 2007 23:01
door Theo Gsi
geen last van mm lampjes..

Geplaatst: 19 apr 2007 11:42
door lemans
Lampje brand wel op contact... :roll:
Die bobine op een C20Ne wordt volgens mij al gevoed door de ecu met massa, maar bepaald deze ook ontstekings tijdstip? Ik ga straks even mn rotor en onstekingshuis loshalen als ik thuis ben. Ik heb geen storingen als ik uitlees, ook niet met lopende motor.

Ramon

Geplaatst: 19 apr 2007 16:47
door Theo Gsi
hmm ik zit er nogsteeds mee dat de mijne traag reageerd, en hij ruikt wat naar bezine.. Rotor? Verdeelkap?

Geplaatst: 19 apr 2007 17:20
door lemans
Net Brandstof druk gemeten, was goed.
Bobine krijgt voldoende stroom
Andere verdelerkap geprobeerd
Andere Luchtmassa meter geprobeerd
Andere stationair regelklep geprobeerd
Bougie's + Kabels zijn goed
Geen Defect code's

ga morge met de uitlees apperatuur maar even data bekijken met lopende motor en evt paar scoop beeldjes maken...
En dan wat sensoren doormeten...

Weet t ook niet meer :?
Dan ga ik ma in onze Rallye Kadett rijde :twisted: , maja met n verbruik van 1 op 2 ist ook nie meer leuk :roll:

Geplaatst: 19 apr 2007 17:43
door D_V_R_O_S
hoe weet je zo zeker dat de bougiekabels goed zijn??
heb je deze al doorgemeten op weerstand?

Geplaatst: 19 apr 2007 18:02
door lemans
Ja en ze zijn 1 week oud volgens mij... Heb de oude ook nog geprobeerd ma blijft het zelfde..

Met half gas niks aan de hand, als je rijd alleen beetje inhouden.
Bij vol gas, met optrekken of invoegen ofzo valt ie helemaal terug tot afslaan toe...

Geplaatst: 19 apr 2007 18:17
door D_V_R_O_S
ik zou hem toch eens voor de gein laten uitlezen...
misschien dat er toch wat naar boven komt.

je leest nog weleens dat het Motronixlampje niet brand maar als deze wordt uitgelezen wordt dat er wel foutcodes naar voren komt.

kost je wel 2 tientjes maar achh dan weetje (misschien) wel waar je moet zoeken!
en zo niet.. nouja niet geschoten is altijd mis :wink:

Geplaatst: 19 apr 2007 18:22
door Theo Gsi
heb je de lambdasonde wel eens vervangen?

Geplaatst: 19 apr 2007 18:40
door lemans
Ja klopt, ma ik ben zelf ook auto monteur (leer nog) dus aan uitlees apperatuur geen gebrek, ma ik moet nu toch echt dieper gaan zoeken als de data goed blijkt te zijn met lopende motor...
Dit is dus de rede waarom ik op hoger niveau verder ben gaan leren!!

Keer middagje voor uittrekken 8) Ma heb het nogal druk..
Werk ook een "klein" beetje thuis :wink:

Geplaatst: 19 apr 2007 18:53
door Laagvlieger
Hoe heb je de brandfstofdruk gemeten?
Wel bij volgas en rijdend?

Geplaatst: 19 apr 2007 19:10
door lemans
Jip... Tussen filtertje voor gallerij gezet en paar minuuten lekker staan gassen enzo :)
Druk blijf 2,5 - 3 Bar

Geplaatst: 19 apr 2007 19:46
door Laagvlieger
Staan gassen of echt GEREDEN????

Kun je in de TECH 1 datalijst ook zien he!!!
Ga eens vol gas rijden, dus dat het probleem zich voordoet en kijk naarf de O2 intergrator (Block Learn Module).
Blijft die roond de 128, gaat ie omlaag richting 0 of gaat ie omhoog richting de 256?

Geplaatst: 19 apr 2007 20:00
door lemans
Dat is iets voor morge... even mn pauze afstaan 8)

Zal het eens gaan proberen :wink:
thnx

Geplaatst: 20 apr 2007 16:21
door lemans
Vandaag weer niks kunne vnden...
Mn Kathalysator ligt er ook los in, zou die de doorgang kunnen blokkeren op hogere toeren..

Morge even mn pijp loshalen, en nog een sensor doormeten, gaskleppositie en anders.... :roll: