Ook oeps
Ook oeps
Gisteren lekker dagje naar Scheveningen.
Helaas was het niet zo`n fijn ritje.
Lange file door Den Haag naar het strand.
Opeens de lucht van koelvloeistof in de auto.
Meteen de melding op mijn bc "koelvloeistofpeil"
Auto meteen op een parkeerplaats gezet en motorkap open.
Lekte koelvloeistof op de lamdasensor dus onder het blok moet de oorzaak zitten.
ANWB was er binnen 10 min. op de motor. Erg aardige vent.
Reservoir gevuld(was al helemaal leeg) en motor laten lopen.
NA een aantal min. begon ie weer te lekken. Maar aangezien de astra
nogal laag is konden we er niet goed onder kijken.
Maar hij dacht waarschijnlijk de waterpomp.
Hij heeft er Bears leak aan toegevoegd om het tijdelijk te dichten.
Dit lukte, dus kon ik weer naar huis rijden.
Maar waar ik nu vreselijk van baal. De distributie en alles zit pas 1000km op omdat mijn kop gereviseerd is.
En nu kan dit dus allemaal weer vervangen worden, daar word ik dus erg verdrietig van.
Helaas was het niet zo`n fijn ritje.
Lange file door Den Haag naar het strand.
Opeens de lucht van koelvloeistof in de auto.
Meteen de melding op mijn bc "koelvloeistofpeil"
Auto meteen op een parkeerplaats gezet en motorkap open.
Lekte koelvloeistof op de lamdasensor dus onder het blok moet de oorzaak zitten.
ANWB was er binnen 10 min. op de motor. Erg aardige vent.
Reservoir gevuld(was al helemaal leeg) en motor laten lopen.
NA een aantal min. begon ie weer te lekken. Maar aangezien de astra
nogal laag is konden we er niet goed onder kijken.
Maar hij dacht waarschijnlijk de waterpomp.
Hij heeft er Bears leak aan toegevoegd om het tijdelijk te dichten.
Dit lukte, dus kon ik weer naar huis rijden.
Maar waar ik nu vreselijk van baal. De distributie en alles zit pas 1000km op omdat mijn kop gereviseerd is.
En nu kan dit dus allemaal weer vervangen worden, daar word ik dus erg verdrietig van.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Richard, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat de waterpomp zou lekken, deze is nieuw + de rubberen ring welke altijd gemonteerd wordt.
Volgens mij kan het die slang met 3 ingangen wezen, gezien die niet vervangen is destijds, en al redelijk zacht was...
Deze zit aan de uitgang v.d. waterpomp namelijk.
Ik zal vanmiddag even wat prijzen opvragen betr. de koelslangen.
Wellicht dat je deze beter allemaal kunt vervangen, zodat alles goed is.
Misschien dat Niels wel tijd heeft om dit te vervangen.
Ik zal hem ook wel even bellen.
Volgens mij kan het die slang met 3 ingangen wezen, gezien die niet vervangen is destijds, en al redelijk zacht was...
Deze zit aan de uitgang v.d. waterpomp namelijk.
Ik zal vanmiddag even wat prijzen opvragen betr. de koelslangen.
Wellicht dat je deze beter allemaal kunt vervangen, zodat alles goed is.
Misschien dat Niels wel tijd heeft om dit te vervangen.
Ik zal hem ook wel even bellen.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
begon ie niet als een gek te stomen onder de kap? Had ik vorig jaar op scheveningen!! midden op de boulevard... en geloof me, dan ben je niet blij...
en als je voortaan naar scheveningen strand wil met de auto, dan moet je eigg effe i.p.v. naar de boulevard te rijden, naar de Metz tennisbanen toe rijden, stukje straat uitrijden... dat is net achter het circustheater en in die straat is bijna altijd plek én het is daar gratis parkeren
magoed... weer back on topic...
en als je voortaan naar scheveningen strand wil met de auto, dan moet je eigg effe i.p.v. naar de boulevard te rijden, naar de Metz tennisbanen toe rijden, stukje straat uitrijden... dat is net achter het circustheater en in die straat is bijna altijd plek én het is daar gratis parkeren
magoed... weer back on topic...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Het was dus de driepoot, ik had vandaag toch weinig te doen, dus maar zelf even aangepakt.
Auto op de brug gehad, en was nogal wat werk zonder de inlaat eraf te halen.
Probleem is nu weer geheel voorbij, gezien alle koelslangen zijn vervangen.
Spul was allemaal zacht geworden van de toenmalige drap, heel apart.
De 3-poot had een scheur langs 1 v.d. punten.
Als het systeem onder druk kwam, spoot het eruit.
Nu nog de andere dingen regelen, en dan kan die weer terug naar de eigenaar.
Auto op de brug gehad, en was nogal wat werk zonder de inlaat eraf te halen.
Probleem is nu weer geheel voorbij, gezien alle koelslangen zijn vervangen.
Spul was allemaal zacht geworden van de toenmalige drap, heel apart.
De 3-poot had een scheur langs 1 v.d. punten.
Als het systeem onder druk kwam, spoot het eruit.
Nu nog de andere dingen regelen, en dan kan die weer terug naar de eigenaar.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"